Mit gondoltok, meg fogja bánni a Ferrari Hamilton leigazolását? Egyre kevésbé versenyképes.
Vö. tegnap a kő újonc Bearman a semmiből beugorva élete első futamán Hamilton (és Norris) előtt végzett. Oké, a Mercedes most nem a legjobb autó, a Ferrari valamivel jobb (annyira sokkal azért nem), de akkor is, egy újoncról beszélünk vs. egy 7x világbajnok.
És nem csak a Ferrarit nézve, hanem házon belül is a Mercinél Russell idén eddig 2-0 arányban veri mind időmérőn, mind futamon. Tegnap Russell 6. lett, Hamilton csak 9., pontot is épp hogy szerzett. És még csak azt se lehet mondani hogy az autót Russellre szabták, mert ez az autó még azelőtt készült hogy Hamilton átigazolt a Ferrarihoz.
Na most innen nézve, ha már idén is ilyen gyengén teljesít, akkor jövőre, még egy évvel idősebben, egy új csapathoz átülve a megszokott közegből várhatóan még ennyire sem fog teljesíteni. Várható hogy Leclerc felmosórongynak fogja használni házon belül.
Na most ha összevetjük például Bearmannel, aki 18 éves és élete első futamán masszív pontszerző helyen futott be bármilyen komolyabb hiba nélkül, akkor felmerül a kérdés, megérte-e a Ferrarinak 100 milliót fizetni a kiöregedett, egyre kevéssé versenyképes Hamiltonért, mikor Bearman meg valószínűleg az 1%-áért is hozná ezt a szintet (vagy jobbat)?
Arról nem is beszélve hogy Sainzot minek rúgták ki, mikor ő is nagyon jól teljesít. Ott lenne Sainz és Bearman is sokkal jobb opciónak, sokkal olcsóbban, erre gigászi pénzért megveszik a látványosan egyre lassabb, kiöregedett, örökké elégedetlen Hamiltont.
Meg fogják ezt még idén bánni szerintetek?
Idén nem fognak megbánni semmit, mivel nekik mindegy, hogy az utolsó mercis évében mit csinál. Vettel is így volt, mielőtt a Ferrarihoz ment, az utolsó red bullos évében, a csapathoz újonnan érkező fiatal Ricciardo teljesen elverte. Aztán a Ferrarinál abszolút magára talált.
Másrészt nem mindig csak a pályán nyújtott teljesítményről szól a dolog. Ross Brawn szerint Schumacher is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Mercedesből egy világverő istálló lett, pedig neki aztán végképp nem volt versenyképes a tempója.
Hamilton szerződtetése nem sportszakmai döntés volt, hanem elsősorban reklám jellegű. A brit semmivel nem fog többet nyújtani a volán mögött, mint Sainz tette, sőt... szerintem hatalmas felsülés lesz a dologból.
Hamilton prime-korszakának kvázi 4-5 éve vége, csak akkor az autója még igen szépen árnyalta a képet, most viszont beköszöntött a rideg valóság. Ezt nyilván a Ferrarinál is látják, de mivel Lewis akkora brand, hogy reklám szempontból nemcsak a versenyrészlegre, hanem az utcai autókra is hatással lesz, így is bőven megéri nekik a szerződtetése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!