Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma-1-ben a piros zászlós...

Forma-1-ben a piros zászlós újraindításoknál miért várnak perceket a semmire a veszély elhárulása után?

Figyelt kérdés

Legutóbb a múlt hétvégi Brit nagydíj időmérőjén tűnt fel. Ugye azért jött a piros zászló, mert Magnussen Haas-a megállt. Már javában elszállították az autót a pályáról, de még percek teltek el, mire jött az újraindítás. Asszem már Wéberék is említették, hogy mire várnak még perceket.


Vagy az előtte hétvégén, Ausztriában. Asszem Bottas Alfája pördült meg, és mivel kb. fél percig egyhelyben állt a pálya mellett, jött a piros, majd aztán - önerőből - mégis elindult, azonban itt is még utána állt egy ideig. Még megvárták, hogy ő is visszaérjen a boxba, és még vagy 3-5 perc mire kitették az üzenetet, hogy folytatódik az edzés.


Ilyent egyébként többször láttam az utóbbi években szabadedzésen/időmérőn. Megpördül/kicsúszik egy autó, pont beintik a pirosat, mikor mégis tovább tud menni, de még megvárják, hogy visszaérjen, meg mindenki, ahelyett, hogy rögtön folytatódna, tekintve, hogy a piros zászlót okozó veszélyforrás megszűnt.


A kérdésem, a műszaki mentések, illetve a veszélyt okozó autó továbbhaladása után mi az oka, hogy még perceket várnak, illetve megvárják, hogy ilyenkor is visszamenjen minden autó a boxba?



2023. júl. 12. 18:33
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem ezeket a szitukat a versenyirányítási protokoll és a kommunikációs lánc lassítja. Egyszer amúgy szívesen belehallgatnék...
2023. júl. 12. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
98%

Pirosozás után megvan a procedúra hogy hogyan lehet/kell újraindítani. Piros után nem lehet csak úgy újraindítani mint sárga után, hogy jóvan akkor mehettek gyorsabban. Mindenki vissza a boxba és ellenőrzés. Végignézik az összes bírói posztot, mindegyik jelenti hogy oké minden. Bizonyos esetekben a safety car is végigmegy és az abban ülő sportbíró is meggyőződik a pálya biztonságosságáról és adja a jelzés, hogy rendben, újra indítható a leállított futam, időmérő, stb.

Sok100milliós értékekről van szó mint az autóknél, mint a pálya részéről. Jaa és az emberélet is számít egy kicsit. Nem indíthatják rá direktben a mezőnyt a még pályát sepregető emberekre. Inkább legyen +4-5 perc mint -1 ember. Rohadtsok ám a halottakkal a papírmunka!

Leintés után is végigmegy a safety car a mezőny mögött mégegyszer és megnézi minden rendben van-e, nem maradt el senki, semmi, stb. Meg a rajt előtt is a SC orr áll a mezőny előtt és végigmegy, végignéz utoljára mindent. Ezért érdemes kimenni futamra, mert látja az ember az ilyeneket amiket a közvetítésben nem mutatnak.

Egyszer sok évvel ezelőtt megpróbáltam befogni a Hungaroringen a pályabírók rádióját. Persze nem F1 futanom. 160Mhz környékén volt valahol, már nem emlékszem. Folyamatosan megy a jelentgetés. X kanyarban ez csúszott le, Y kanyarban azt a rajtszámot nézzétek meg, stb.

Szóval komoly szabályok vannak amiket maradéktalanul be kell tartani és végigmenni a checklistákon, stb ahhoz, hogy megnyomhassák azt a gombot ami zöldre váltja a boxutca lámpáját.

2023. júl. 12. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
2%
#2 Azt miért nem olvasod el amit a kérdező ír? Nem arról beszél amikor rommá törik hat autó vagy olyan víz van hogy nem látni semmit. Arról beszél, mikor vagy épp beintik a piros zászlót amikor okafogyottá is válik, vagy pedig amikor egyértelmű mi okozta, és az a veszély már biztosan elhárult. Írta is a példákat, és amúgy teljesen igaza van, bennem is felmerült ez, főleg mikor Bottasnál intették be, majd 10 másodperc múlva újraindította az autót és ment tovább, akkor tényleg érthetetlen miért kellett fenntartani a pirosat és várni még vagy 5 percet a semmire... Szerintem a szabályzat ostobasága, gondolom meg van adva hogy ha egyszer beintették a pirosat akkor X időn belül nem lehet újraindulni, meg bizonyos procedúrákat végig kell vinni. Pont ezért kéne csínjábban bánni a pirossal, régebben alig volt egy évben 1-2 eset mikor előkerült, ma meg minden megforgásnál azonnal azt lengetik, holott ott a dupla sárga, a Safety Car, a VSC is, és azoknál azonnal lehet folytatni ha megoldódott a gubanc.
2023. júl. 13. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
68%
2-3 perc várakozás semmi. Minden másodperc drága, illik előre bejelenteni 2-3 perccel előre, hogy mindenkinek legyen ideje felkészülni, aki kiszáll az autóból üljön vissza (ritka az ilyen, de ha hív a természet...), kimérik az autóba a benzint, aminek a hőmérséklete le van hűtve egy külön tartályban (így sűrűbb), a megfelelő gumikat kiválasztják, a nézők is tudják, hogy mikor kezdődik, így kiszámíthatóbb is... csupa apróság, amik időbeli keretet és felkészülési időt adnak az adott szakasznak.
2023. júl. 13. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!