Forma-1-ben miért nem megy a futam, ha esik az eső?
Aki rendszeresen néz F1-es futamot, tapasztalhatja, hogy az utóbbi időkben, ha esik az eső a futamon, akkor a boxban állva várakoznak kilátástalanul, hogy majd csak egyszer eláll.
Értem én, hogy teljes tempóval versenyezni túl veszélyes, de akkor miért nem csinálják azt, hogy mondjuk végigkörözik a Safety Car mögött a futamot? Annak milyen hátulütője van? Még az is "több" a nézőknek (meg a szponzoroknak), mintha csak állnak és várnak... Azellen mik szólnak, hogy SC mögött addig is menjenek?
Jó, annyit tudok, hogy idéntől kell legalább 2 teljes versenykör, hogy pontokat osszanak, de a fent vizionált SC mögöttit, pl. miért nem lehetett megcsinálni a mondjuk a tavalyi hírhedt Belga futamon? )
Illetve akkor jelenlegi körülmények között a kék, extrém esős gumit, mikor lehet használni? Mert Japánban azt láttuk, hogy mire el merték engedni őket, már a zöld, intermediate gumik is jók voltak, 1-2 kör múlva ment is ki mindenki lecserélni. Akkor tehát mi értelme a teljes esőguminak, ha olyan körülmények között, amikor az kéne, már nem is engedik őket egyáltalán menni?
1. Félnek a balesetektől
2. Idéntől az autók mivel alul a padlólemezen képzik leszorítóerejük javát, így esőben ez megzavarja azt, valamint van egy olyan alternatív hatása, hogy sokkal nagyobb mértékben és sokkal magasabban teríti a vizet hátrafelé értsd: Nem lehet látni semmit.
3. A futómű és az új "sportosabb" abroncs miatt olyan kemény az autó, hogy sokkal nehezebb vezetni, mint régen.
4. Természetesen nincs engedve, hogy hozzányúlj a kocsidhoz már a 2000-es évek közepe óta, így esőre nem állíthatod át, vagy ha mégis, akkor büntetés jár.
Mennek esőben. Akkor állnak ha olyan extrém eső van, ami lehetetlenné teszi a versenyzést.
A SC mögött semmi értelme nem lenne körözgetni. A pilóták sem látnak szinte semmit a vízfüggönyben, és a közvetítés sem lenne élvezhető.
2 fő probléma van autóktól függetlenül. Az egyik, hogy felúszik az autó, tehát elemelkedik az autó a talajról, mert "beszorul" a víz az aszfalt és a kerék közé, néha a padló is ráfut a vízre, akkor szintén az autóból hajó lesz. Onnantól a sofőr csak utas. Jó példa Raikkonnen Braziliából, próbálta visszahozni az autót, de odacsapta.
A másik probléma a látás. Felvert vízbe vakonennek, veszélyes. De nem csak a versenyzőknek kell látni, a pályabíróknak is kell látni egymást a posztokon, tavaly Belgiumban is probléma volt.
Mert rendkívül veszélyesek esőben az utak. Még sima személyautók számára is.
Viszont a F1-es autók olyan sebességgel mennek, hogy jóformán nem látják az előttük/mögöttük levőt a felfröcskölt vízmennyiség miatt. Emellett borzasztóan csúszik is és ekkora sebesség mellett ez nagyon veszélyes. A vizes útra tervezett gumik pedig nem feltétlenül bírnak el bármekkora vízmennyiséggel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!