Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma-1-ben miért van az...

Forma-1-ben miért van az utóbbi időkben kevesebb baleset, meg ütközés a futamokon?

Figyelt kérdés

Az utóbbi 10 évben alig vannak kiesők a F1-es futamokon, max. 2-3.

Nyilván a műszaki hibák miatti kiesésekre magyarázatot ad, hogy javult a megbízhatóság, többet kibírnak a motorok, váltók, mint 15-20-30 évvel ezelőtt, de mi a helyzet a törésekkel?

Régebben rendszeres volt, hogy valaki menet közben csak úgy odacsapta, vagy kicsúszott (már még bukótérbe sodródást se nagyon látni futam közben), ahogy az is, hogy előzési csaták közben összeakadtak, de például az ilyen szempontból legkritikusabb része a futamoknak, a rajt is nagyon sima az utóbbi időkben. Régebben rendszeres volt, hogy minden futamon vagy 2-3 autó nem élte túl az első pár kanyart. Most ha csak az idei szezont nézzük, az eddigi 7 futamból egynél volt csak probléma (Imola).

Vagy tipikus eset az esős Monaco, ahol még szárazon is azonnal töréssel jár a hiba, és a múltkori esős-vizes pálya ellenére is csak egy autótörés volt az egész futam során (Schumi)

Ahogy követem a F1-es hétévégéket, szerintem a szabadedzéseken-időmérőkön nincs kevesebb baleset, meg törés, mint régebben, de a futamokon nagyon minimalizálódott ez is. Mi lehet az oka? Óvatosabban a versenyzők mint régebben? Vagy profibbak?



2022. jún. 9. 20:13
 1/6 anonim ***** válasza:

1. Régebbi autókat nehezebb volt vezetni több okból is

2. Régebbi futamokon tövig kellett nyomni, határon menni, 2014 óta spórolnak mindennel

3. Költségplafon miatt a törés elég érzékenyen érinti a csapatokat (bár ez idénre vonatkozik inkább)

4. Igen, valamennyivel valószínű profibb a brigád szellemileg is, de itt is régebbi versenyzési stílus és a kocsik irányítása közrejátszik.

2022. jún. 9. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

A kis leszorítóerő és a nagy motorerőt nagyon nehéz volt a pályán tartani. Féligazság. Annyi segédlet volt az autókban, mint egy számítógépes játékban, még váltani sem kellett, csak elforgatni a kormányt a kanyarban.


Régebbi autóknál fellehetett csavarni mindent, nem spóroltak. Féligazság. Aki nem spórolt a technikával, az egy nagyobb gáz után kiesett, mert az igénybevétel a motorerő miatt hatalmas volt, de az alkatrészek nem voltak olyan erősek, hogy bírják, Schumacher meg is erősíthetné, első futama 100 méterig tartott, mert túlnyomta.


A mai versenyzőket az F1-re tenyésztik. A régebbi időkben pezsgős pohárral és szivarral versenyeztek, aztán ahogy fejlődött a sport, úgy lettek egyre profibbak és emelkedtek a követelmények. Már nyeretlen emberek nem is kerülhetnek fel az F1-be. A technika miatt ma úgy érkeznek meg az új pályákra is, hogy addigra már a szimulátorban több ezer kört tett meg a pályán.

De most Baku jön, fél méterrel elméred a féktávot, és vége. Tuti lesz piros zászló az időmérőn vagy a futamon.

2022. jún. 10. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Szerintem nincs sokkal kevesebb baleset vagy hibázás. Azért a futamok többsége régen is lement Safety Car nélkül. Illetve azért tűnhet másképp, mert akciódúsabbak a versenyek, mint mondjuk a 2000-es évtizedben - most a futam nagy részében általában van izgalmasabb mutogatnivaló annál, hogy a mezőny végén valamelyik újonc néhány másodperc erejéig négy kerékkel elhagyta a pályát.
2022. jún. 10. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ugyan konkrét statisztikát nem láttam róla, de nem tűnik úgy, hogy kevesebb lenne a baleset. Szoktam nézni antik F1 futamokat, és semmivel nem tűnik úgy, hogy ott több baleset lenne. A legtöbb futamon régebben sem volt sok kieső. Voltak persze kivételek, mondjuk a hírhedt '98-as belga nagydíj (pont a hétvégén néztem végig), vagy a 2007-es Európa-nagydíj, ahol Winkelhock kivételével majdnem mindenki a kavicságyban volt. Vagy a 2003-as brazil nagydíj, ahol tízen értek be. De ilyen kaotikus futam kb. 5 évente egyszer van. A többi régen is, meg most is rendkívüli eseményektől mentesen szokott zajlani, néha van egy-két agresszívabb versenyző, akik képesek vaddisznó módjára vezetni, meg van néha egy-egy autó, akik műszaki hiba miatt esnek ki, de ennyi.

Viszont az igaz, hogy a tömegbalesetek ritkábbak. Olyan körülmények között, amilyenben pl. a 2008-as belga nagydíjat rendezték, ma már nem indítanák el a futamot, még extrém esős gumikon sem. Monacóban is várni kellett egy órát a startra.


"már még bukótérbe sodródást se nagyon látni futam közben"

Háát... Barcelonában azért hárman is megmutatták, hogy egy rosszul bevett kanyarnál mennyire közel van a sóder. Monacóban is volt jópár kicsúszás a Sainte Devote-ban, csak a mérhetetlenül kompetens közvetítők lemaradtak majdnem mindegyikről.

2022. jún. 10. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
98 vagy 99-ben volt hogy fogadott Villeneuve a csapattársával hogy áttudnak-e menni az eau rouge-on padlógázon. Mindketten rommá törték azautót. De volt csere autó nem volt semmiféle bünti csak a csapatfőnök vágta a pofákat hogy több milliós kárt csináltak a csapatnak. Ma az ilyenért azonnal kirúgnák őket mert a csapatot baromi sz.r helyzetbe hozná a költségvetési sapka meg a motorokra és váltókra vonatkozó korlátozások miatt.
2022. jún. 10. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
#5 Egy ilyen akció miatt akkoriban is kirúgták volna őket bármelyik normális csapatból. Ez a BAR istálló első éve volt, az autó egy iszonyat megbízhatatlan tragacs volt, a pénzes tulajról pedig senki nem értette, miért akart egyúttal a csapatfőnök is lenni, ugyanis egyedül annyi köze volt a motorsporthoz, hogy Villeneuve menedzsereként működött. És egyúttal régóta nagy haverok voltak. Villeneuve egyébként az akkori mezőnyben is kivételnek számított, kezelhetetlen figura volt, egy igazi önfejű hólyag, 90-es évekbeli mércével is valóságos PR-rémálom.
2022. jún. 10. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!