F1-ben a sprintkvalifikációt elvetik, vagy marad, és egyre nagyobb teret fog majd nyerni az ötlet?
Nem tudom, mások hogy állnak hozzá, de szerintem ez egy nagy marhaság...
Nem látok benne nagy rációt.
Sokkal érdekesebb lenne, ha az időmérőért kapnának pontokat és a végeredmény szerint fordított sorrendben induljanak a nagydíjon...
3
Jó az a 100 kör is éppen 310 kilométer volt, csak a tv miatt lett rövidítve a futam. Amúgy nem arról van szó hogy a sprint futam leváltaná a versenyt, a szombatot tennék érdekesebbé.
"Jelenleg a sprint arra jó, hogy szombaton is legyen egy rajt, ami a legizgalmasabb rész."
És arra, hogy a péntek szurkolói szemmel ne pusztán parádézásra pocsékolt nap legyen.
Nekem valahol furcsa, hogy valaki összehoz egy gyönyörű kvalifikációt, aztán igazából semmire nem megy vele. Ugyanakkor bizonyos versenyhétvégéken igazából a Q3 utolsó néhány perce és a futam első néhány perce az, ami nézhető, és ez nagyon kevés - ehhez képest még egy viszonylag unalmas sprintfutam is megdobja a potenciális izgalmak lehetőségét.
Ahelyett hogy ilyen művi hülyeségekkel akarják mesterséges izgalmasabbá tenni a versenyeket, be kéne vezetni végre az azonos kasztni, azonos motor játékot, mint az alsóbb kategóriákban. Mindenki kapjon azonos autót, azonos erőforrással, aztán fesse amilyenre akarja meg ültessen bele akit akar, akkor lenne igazán jó verseny és akkor derülne ki melyik pilóta mennyit ér és mennyire jó. Még kiderülne hogy Hamilton is egy középszer.
Vagy a másik, hogy minden hétvégére sorsolják a pilótákat a kocsikhoz. Így ülhetne Mazepin vagy Latifi is a Merciben, Ricciardo a Ferrariban, és Hamilton is villoghatna a Haas volánjánál hogy mekkora adu ász.
Az ilyen sprinteknek semmi értelme, annyi hogy szombaton is van egy rajt amit aztán ugyanúgy Hamilton vagy Verstappen nyer meg, hogy aztán vasárnap az élről indulva a fő futamon is nyerjen 2 kör előnnyel mindenki máshoz képest. A végeredmény semmit sem változik.
"Vagy a másik, hogy minden hétvégére sorsolják a pilótákat a kocsikhoz. Így ülhetne Mazepin vagy Latifi is a Merciben, Ricciardo a Ferrariban, és Hamilton is villoghatna a Haas volánjánál hogy mekkora adu ász."
...és még a sprintfutamról mondod, hogy művi hülyeség? XD
amúgy pedig az F1-nek a pilóták versengése mellett mindig is része volt a műszaki-technikai verseny is.
7-es
1. Ha a Coop-ra az lenne írva, hogy Tesco, akkor az Tesco lenne és nem Coop, vagy ha nagyanyám férfi lett volna, akkor a nagyapám lenne stb...Értsd: Ha egyen kasztni lenne az már nem F1!
2. Ha mindenkihez kocsi lenne sorsolva nem lennének szponzorok, nem lenne konkrét támogatható versenyző és csapat, ráadásul francért dolgozzon bárki azért, ha simán rossz kocsit kap...nincs értelme!
(Ezeket egyébként már egy csomószor feltették kérdésként is az F1-nél...szóval nem jó egyik sem az a lényeg!)
Remélem nem marad, mert totál értelmetlen. Olyan, mintha a vasárnapi verseny lenne kicsit hosszabb, és 100 kilométer után lenne benne egy piros zászló. Abban nem értek egyet hogy a rajt lenne a legizgalmasabb, nekem egyedül az a nagy előnye a sprintnek hogy nincs kerékcsere, és emiatt a pályán kell előzni. Ezt leszámítva számomra semmi plusz élményt nem ad.
Az viszont nagy hátrány, hogy mégjobban széthúzza a különbségeket. Egy normál hétvégén ha egy rosszabb csapatban lévő versenyző összehoz egy jó időmérőt (mint most mondjuk Giovinazzi, máskor Russell), lehet neki szurkolni, hogy pontot szerezzen belőle. De így hogy spirint is van előtte, tovább kéne megtartani a helyét, kvázi esélytelen. És persze ez megvan nagyban is, kb előre lehet tudni a végeredményt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!