FORMULA 1: Miért nem cserélik le a mostani sz*r 1.6 V6 Turbó motort újra V8-ra?
Mert nem ebbe irányba mutatnak a fejlesztések. Sőt, a Honda is ki fog szállni 2021 után, mert még több forrást szeretnének az elektromos meghajtás fejlesztői részleghez átcsoportosítani.
Amúgy a mostani F1-es V6-os motor a földön jelenleg az egyik leghatékonyabb motor, tehát a "szar" szótári jelentésétől igen messze van. Mindig is voltak és lesznek elégedetlenkedők (lsd. tükör), akik a múltba néznek vissza, nosztalgiából, butaságból meg tudatlanságból, vagy ezek különféle keverékéből.
Arra inkább nem is mondok semmit, hogy szeirnted a V6-os motorral a Mercedesnek akartak kedvezni. Hajtogass egy alufólia sisakot gyorsan.
A motorok egyre kisebbek. V8 tán már sosem lesz. Nem a Mercedes miatt van V6, hanem a környezetvédelem miatt, ráadásul mindenkinek ugyan úgy bejelentették. Ráadásul azt sem lehet mondani, hogy a Mercinek lenne a legtöbb pénze, mert minden évben a Ferrari az 1. pénzügyekben, csak mert a disznó FIA pénzt ad nekik, mert rég versenyeznek. A disznó fia még vétójogokat is ad csak a Ferrarinak. Szóval hol itt az egyenlőség? Plusz pénz és kizárólagos vétójog a Ferrarinak?!
6 év alatt a többieknek is sikerült már felzárkózni, a Honda és a Renault hátránya 1-3% között van, a Ferrari az elmúlt évekbe erősebb is volt, mint a Mercedes, csak ők kijátszották az FIA-t, és illegálisan több benzint juttattak a motorba, aztán persze kötöttek egy titkos paktumot a Ferrarival, ami amiatt nem zárták ki őket a bajnokságból - disznó fia...
Jövőre tán ők is építenek egy rendes motort, szakember és pénz van rá.
A motorok erősségére nem lehet panasz, a világ leghatékonyabb benzines motorjai, 1000+ lóerő fölött. 4mp alatt már 200-on vannak, hova ennél erősebb motor?
"Nem a Mercedes miatt van V6, hanem a környezetvédelem miatt"
Versenysportnál hadd ne legyen már mérvadó a környezetvédelmi szempont. Szabályoktól és az aktuális mezőnytől függően 18-24 autó, ami 1-2 hetente három napon napi 3 órát fut. Ha 900-as bioetanolos hibrid motorra kötelezik őket sem nyom semmit a latban.
"Versenysportnál hadd ne legyen már mérvadó a környezetvédelmi szempont."
Csak két dolgot nem veszel figyelembe:
1. Nem adható el úgy a termék (F1), ha semmit sem tesz a környezetvédelem érdekében.
1.1. Nem jó üzenet a leendő vásárlóknak, ha az F1-bel szereplő gyártóknak nem számít a környezetvédelem. Miért költenének nagyon sok pénzt az F1-re, ha semmilyen reklám-értéke nincs? Sőt, negatív reklámot jelent!
2. Már szinte senki nem fejleszt belső égésű motort! Akkor van értelme a versenysportnak, ha az ott keletkezett fejlesztések valamilyen formában át tudnak kerülni az utcai autókba.
Kinek nem adható el? A nézőknek vagy a szponzoroknak. A szponzoroknak a nézők számítanak, a nézők meg szerintem pont leszarják, hogy egy F1 autó versenyenként 80 vagy 110 kiló benzint fűt el.
Egyébként a hétköznapi utcai autózás is csak szarabb lett azzal, hogy mindenféle hülye környezetvédelmi szabályozás miatt gyufásdoboz méretű autókat erőltetnek turbóval, hogy meglegyen az ereje vinni a sok fäszság miatt már a belépőszinten is majdnem másfél tonnásra hízott kasztnit.
"Kinek nem adható el? A nézőknek vagy a szponzoroknak. A szponzoroknak a nézők számítanak, a nézők meg szerintem pont leszarják, hogy egy F1 autó versenyenként 80 vagy 110 kiló benzint fűt el."
Itt van a gond: A "szerinted" és a valóság nem korrelál.
Te szponzorokról írsz, én pedig gyártókról.
Te nézőkről írsz, én pedig vásárlókról.
Van egy olyan szűk és hangos réteg, akik a "régen minden jobb volt" elvet alkalmazzák itt is, de nem belőlük fognak megélni a gyártók.
A hirdetőknek sem jó, ha környezetszennyező gyártók termékein hirdetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!