Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » FORMULA 1: Miért nem cserélik...

FORMULA 1: Miért nem cserélik le a mostani sz*r 1.6 V6 Turbó motort újra V8-ra?

Figyelt kérdés
2014 óta nem követem a Formula 1-et, és azért mert a b@rom FIA a jó 2.4 szívós V8-at leváltották V6-ra, hogy a kedvencük a Mercedes (aki 2011 óta fejlesztette azt a motort) nyerje meg sorozatban a bajnoki címeket. Most meg elvártuk volna hogy egy Boxer vagy erősebb motor legyen, amit senki se fejleszti előre, és így mindenkinek lenne esélye. Szerintetek mennyire disznók a FIA?

2020. nov. 15. 18:53
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
68%
Ez mindig így ment náluk. De nem fognak cserélni nagyobb motorra, mert a trendek nem abba az irányba mennek. Inkább a négy henger felé fognak elmenni. Aztán abban az érában meg az lesz a legjobb aki éppen befizeti magát.
2020. nov. 15. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
81%

Mert nem ebbe irányba mutatnak a fejlesztések. Sőt, a Honda is ki fog szállni 2021 után, mert még több forrást szeretnének az elektromos meghajtás fejlesztői részleghez átcsoportosítani.


Amúgy a mostani F1-es V6-os motor a földön jelenleg az egyik leghatékonyabb motor, tehát a "szar" szótári jelentésétől igen messze van. Mindig is voltak és lesznek elégedetlenkedők (lsd. tükör), akik a múltba néznek vissza, nosztalgiából, butaságból meg tudatlanságból, vagy ezek különféle keverékéből.

Arra inkább nem is mondok semmit, hogy szeirnted a V6-os motorral a Mercedesnek akartak kedvezni. Hajtogass egy alufólia sisakot gyorsan.

2020. nov. 15. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
100%
A mostani motorokkal erősek, megbízhatók, hatékonyak. De mégis elavultak, mert nem ebbe az irányba megy az ipar. Ha visszatérnének a nagy V8-asra, akkor lehet még ennyi motorgyártó sem lenne.
2020. nov. 15. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
100%

A motorok egyre kisebbek. V8 tán már sosem lesz. Nem a Mercedes miatt van V6, hanem a környezetvédelem miatt, ráadásul mindenkinek ugyan úgy bejelentették. Ráadásul azt sem lehet mondani, hogy a Mercinek lenne a legtöbb pénze, mert minden évben a Ferrari az 1. pénzügyekben, csak mert a disznó FIA pénzt ad nekik, mert rég versenyeznek. A disznó fia még vétójogokat is ad csak a Ferrarinak. Szóval hol itt az egyenlőség? Plusz pénz és kizárólagos vétójog a Ferrarinak?!


6 év alatt a többieknek is sikerült már felzárkózni, a Honda és a Renault hátránya 1-3% között van, a Ferrari az elmúlt évekbe erősebb is volt, mint a Mercedes, csak ők kijátszották az FIA-t, és illegálisan több benzint juttattak a motorba, aztán persze kötöttek egy titkos paktumot a Ferrarival, ami amiatt nem zárták ki őket a bajnokságból - disznó fia...

Jövőre tán ők is építenek egy rendes motort, szakember és pénz van rá.

A motorok erősségére nem lehet panasz, a világ leghatékonyabb benzines motorjai, 1000+ lóerő fölött. 4mp alatt már 200-on vannak, hova ennél erősebb motor?

2020. nov. 16. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
51%

"Nem a Mercedes miatt van V6, hanem a környezetvédelem miatt"


Versenysportnál hadd ne legyen már mérvadó a környezetvédelmi szempont. Szabályoktól és az aktuális mezőnytől függően 18-24 autó, ami 1-2 hetente három napon napi 3 órát fut. Ha 900-as bioetanolos hibrid motorra kötelezik őket sem nyom semmit a latban.

2020. nov. 16. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%

"Versenysportnál hadd ne legyen már mérvadó a környezetvédelmi szempont."


Csak két dolgot nem veszel figyelembe:


1. Nem adható el úgy a termék (F1), ha semmit sem tesz a környezetvédelem érdekében.

1.1. Nem jó üzenet a leendő vásárlóknak, ha az F1-bel szereplő gyártóknak nem számít a környezetvédelem. Miért költenének nagyon sok pénzt az F1-re, ha semmilyen reklám-értéke nincs? Sőt, negatív reklámot jelent!


2. Már szinte senki nem fejleszt belső égésű motort! Akkor van értelme a versenysportnak, ha az ott keletkezett fejlesztések valamilyen formában át tudnak kerülni az utcai autókba.

2020. nov. 16. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
Semmi gond a V6-tal, szerintem nem olyan rossz a hangja sem. És a KERS rendszerrel pedig sokkal jobb mint a V8.
2020. nov. 16. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
69%

Kinek nem adható el? A nézőknek vagy a szponzoroknak. A szponzoroknak a nézők számítanak, a nézők meg szerintem pont leszarják, hogy egy F1 autó versenyenként 80 vagy 110 kiló benzint fűt el.


Egyébként a hétköznapi utcai autózás is csak szarabb lett azzal, hogy mindenféle hülye környezetvédelmi szabályozás miatt gyufásdoboz méretű autókat erőltetnek turbóval, hogy meglegyen az ereje vinni a sok fäszság miatt már a belépőszinten is majdnem másfél tonnásra hízott kasztnit.

2020. nov. 16. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
35%

"Kinek nem adható el? A nézőknek vagy a szponzoroknak. A szponzoroknak a nézők számítanak, a nézők meg szerintem pont leszarják, hogy egy F1 autó versenyenként 80 vagy 110 kiló benzint fűt el."


Itt van a gond: A "szerinted" és a valóság nem korrelál.

Te szponzorokról írsz, én pedig gyártókról.

Te nézőkről írsz, én pedig vásárlókról.

Van egy olyan szűk és hangos réteg, akik a "régen minden jobb volt" elvet alkalmazzák itt is, de nem belőlük fognak megélni a gyártók.

A hirdetőknek sem jó, ha környezetszennyező gyártók termékein hirdetnek.

2020. nov. 16. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%
A szponzorok meg a gyártók sem vevők már erre. A nézőszám meg ettől függetlenül zuhan.
2020. nov. 16. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!