Milyen változások lesznek a Formula-1-ben 2022-től?
Folyton azt hallom a kommentátoroktól amikor nézem az f1-et, de akár az f2-t f3-at, hogy milyen nagy változás lesz 2 év múlva, meg hogy nem érdemes belegondolni, hogy akkor is a mercinél lesz-e az előny stb. Viszont sosem térnek ki arra, hogy mik lesznek ezek a mélyreható válatozások.
Ha valaki tudja, legyen szíves leírni!
Köszönöm szépen!
Ha valaki még kiegészítené, azt is szívesen fogadom.
4-es
Na igen, hatalmas gondok vannak!
#4 A formázott padlólemez bevezetésének nem az a lényege, hogy kevésbé legyen turbulens az autó mögött a levegő, hanem hogy turbulens levegőben is majdnem ugyanannyi leszorítóerőt termeljen.
A szárnyak precízen terelgetik a levegőt, és ha álló levegő helyett össze-vissza kavargó levegőben mennek, akkor nem tudják ideálisan terelni azt és jóval kevesebb leszorítóerőt termelnek. A formázott padlólemeznek nincs ilyen problémája, mivel az azon alapul, hogy a padlólemez alá jutó kevés levegő nagy térfogatúra tágul, lecsökken a nyomása, és az aszfalthoz "szívja" a kocsit. Ez álló levegővel és turbulens levegővel is kb ugyanannyira működik.
Kérdező, ami még nagy változás, hogy költségkorlátozást vezetnek be jövőre, így a nagy csapatok nem költhetnek annyival többet a kicsiknél, mint most. Vannak akik szerint ez sumákolást meg hamis könyvelést szül majd, de ezzel együtt is számítani fog. A szélcsatorna használatát és az szimulációs üzemidőt előző évi konstruktőri helyezés alapján fogják korlátozni (győztes a legkevesebbet, utolsó a legtöbbet), és ezeket úgy ellenőrzi / dokumentáltatja az FIA, hogy sokkal nehezebb lesz csalni.
6
Hát ez így ebben a formában nettó baromság.
Ha tudsz angolul:
https://www.youtube.com/watch?v=hk-JKrs0rrc
vagy
https://www.youtube.com/watch?v=epdmatdvSzk&t=241s
röviden leírva:
költségvetési sapka, az előző évi helyezés szerint csökkenő mennyiségű szélcsatorna használat; új aero, amivel elvileg jobban tudják követni egymást és az autók nehezebben irányíthatóak, mivel nem a szárnyak, hanem az autó alján lévó Venturi csatorna adja majd a tapadást, ami másik autó követése közben nem csökkenti hatását. (A szoknyákat egyébként a '70-es évek végén, '80-as évek végén már használták)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!