Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma-1-es versenyeken miért...

Forma-1-es versenyeken miért nem lehet a pályákon ellentétes irányba versenyezni?

Figyelt kérdés

Annak kapcsán, hogy ugye idén sok futam kiesik, és lehetséges hogy ugyanazon a pályán rendeznek több futamot.

Felvetődött, hogy egyszer a megszokott, egyszer pedig az ellentétes irányba körözzenek, mire kiderült, hogy azt nem lehet

Kíváncsi vagyok, mi az oka, hogy a versenypályákon csak a szokásos irányba lehet menni, visszafelé irányban nem?



2020. ápr. 21. 18:18
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Mert a bukoterek es egyeb biztonsagi dolgok csak egy iranyba vannak kialakitva. Gondolom en laikuskent.
2020. ápr. 21. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Elvileg lehet vannak olyan pályák, de az F1 csak olyan pályán versenyezhet aminek FIA Grade 1 minősítése van. Ehhez a minősítéshet elég szigorú feltételeket kell teljesíteni és sok pályának az is gondot jelent hogy egy vonalvezetésen egy irányba ezt tudják hozni. De elméleti akadálya nincs. Csak egy pályát ehhez úgy kéne tervezni hogy ezt szemelőtt tartják és a bukótereket lelátókat stb úgy tervezik hogy mindkét irányban megfeleljenek az elvárásoknak
2020. ápr. 22. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Jó elgondolás, nekem még nem is jutott eszembe, hogy visszafelé is lehetne menni. A válaszokat olvasva elgondolkodtam, hogy azért nem lehet olyan nagy valami mindkét irányba megcsinálni egy klasszikus pályán, például Monacoban semmi bukótér sincs, mégis versenyeznek. Kicsit kijjebb kell vinni a kerítést, meg leaszfaltozni egy-egy területet, gumifalat rakni, és kész is. Az ötlet nagyon jó, tetszik! :)
2020. ápr. 22. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
80%
Egyesnél a pont.
2020. ápr. 22. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Az egyes válaszoló mondja jól.Ha megnézzük a pályákat minden bukótér az adott irányba való haladásra van kitalálva adott sebességhez. Visszafelé haladva más a tempó ,más a kanyarirány és ott ha becsapódás van az is más irányú/erejű ezek igényelnének átszabást itt-ott és felmérést ,hogy biztonságos-e a megfelelő szabályokat illetően.KB ennyi,csak hogy két példát mondjak az erősebbek közül Monzánál sem mindegy,hogy visszafelé az egyenes végén a balosba fékezed meg és ha baleset van szembe a szalagkorlát,nincs kifutási pont...vagy esetleg SPA is érdekes lenne sok helyen..lefelé esetleg például Eau Rouge-ból is elég meredek lenne.
2020. ápr. 22. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Rengeteg dolog van...


Bukóterek. Pályanyitások, rázókövek. Teljes boxutca elrendezés. Pályajelzések. Akár még a vízelvezető csatornák berakása is gond lehet. Esélytelen fordított írányban futamot rendezni, hacsak nincs olyan pálya, ami gyárilag erre van kialakítva. Nem tudok ilyenről. Ez az opció tehát megmarad a virtuális térben játszadozásnak.

2020. ápr. 29. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Maga a pályák kialakítása nem engedi meg a fordított menetirányt.

Ha megfordítanánk a menetirányt, akkor a pálya körül mind a két oldalon a szalagkorlátokat átkéne építeni teljesen, mert fordított menetirány esetén rossz oldalra nézne a megnyitási pont.

Másik probléma a bukóterek kialakítása. Bizonyos pályákon bizonyos kanyarok lehet jók lehetnek fordított menetirány szempontjából, viszont átlagosan nézve a tempó nagysága miatt nem lennének megfelelőek a bukóterek méretei.


Persze mint mindent, ezt is meglehetne oldani kellő mennyiségű pénzzel, viszont azért az egy-két versenyért egyáltalán nem éri meg átalakítani a pályákat.

Ha egy pálya üzemeltetője szeretne fordított irány által plusz vonalvezetést teremteni a pályán, akkor célszerűbb már a pálya tervezésekor a megváltozott iránnyal kalkulálni, mert pénzügyileg az valószínűleg kifizetődőbb.


Összegezve azért nem mehetnek visszafele, mert nem felelnének meg a biztonsági követelményeknek, plusz a pályák átalakítása olyan felesleges költség lenne, amit a pályák üzemeltetői nem biztos hogy bevállalnának.

Plusz ha hozzávesszük, hogy a megváltozott menetirány milyen unalmas versenyeket tud eredményezni, azt kell mondanom, hogy teljesen felesleges is ezzel foglalkozni. Ha valaki duplázni akar versenyek szempontjából, akkor már az is jobb, ha ugyanazon a vonalvezetésen tartanak egy második versenyt, mint ahogy Forma-2-es vagy Forma-3-as versenyeken szokták sprint futam jelleggel.

2020. máj. 11. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!