Kezdőoldal » Sport, mozgás » Testépítés » Valaki segítene nekem "megvilá...

Valaki segítene nekem "megvilágosodni"?

Figyelt kérdés
Most hozok össze egy egy életmód- és edzéstervet, összeállítottam, hogy mit fogok enni, a fő edzést is, megvan a nyújtás, bemelegítés, csak igazából nem tudom, hogy mi is pontosan a kardio/aerob edzés/HIIT. Mi ezeknek a lényege, kötelező-e csinálnom mindet, vagy inkább melyiket kéne csinálnom, ha csak egyszerűen alakot akarok formálni (igen, tudom, az izmok adják a formát), de nem akarok túl izmos lenni? Valaki elmagyarázná, hogy ezek közül melyiket, hányszor, miért, mikor, "kötelező-e" csinálnom egy heti 3-4 napos edzés során? Világosítsatok fel, ezek mit jelentenek pontosan, kérlek! Teljesen kezdő vagyok. :) 23/L
2015. febr. 15. 17:42
 1/4 anonim ***** válasza:

Garantálom, nem leszel túl izmos. Bár nem írtad, hogy mi is a cél, de lényegében:

Aerob: Kis intenzítású, hozzsú ideg tartó (40-60 perc), alacsony púlzusszámú mozgás (120, mikor már lihegsz, de bírsz még folyékonyan beszélgetni). Lényege, nincs nagy izommunka, kedvez a zsírbontásnak.

Kardió: Magas intenzitású, rövid ideig tartó, 120+ pulzusú mozgás. A legtöbb embernek ilyen a gyors futás. Sok energiát igényel, főleg kardióvaszkuláris edzés, kitartást növeli.

Intervall (HIIT): a kettő keveréke. Magas és alacsony intenzitású edzések váltják egymást. A nagy intenzitás kevés ideig tart, így nem fenyeget nagy glikogénveszteség, viszont jól edzi a kardiórendszert, és gyorsítja az anyagcserét. Elég embertpróbáló edzés.

Egyiket sem kötelező csinálni, bár a kardió edzések a szervezetre jótékony hatással vannak, de ezek is csak energiát elhasználó mozgásformák. Segítenek előteremteni a kalóriaminuszt. De a célodat még mindig nem tudom, így nehéz megmondani mire lenne szükséged.

2015. febr. 15. 18:21
 2/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ, most már tiszta!

A célom annyi, hogy egy ehhez hasonló testet hozzak össze (nagyjából ilyenek az adottságaim is):

[link]

[link]