Érdemes 3x8-ról 1x11-re váltani? Egyáltalán lehetséges "normál" trekking biciklin?
Én is szívesen megszabadulnék az első váltótól (szintén trekking), de egyszerűen nem éri meg. Inkább veszek egy másik biciklit (persze nem csak ezért).
Amúgy 400%+ áttételt le lehet fedni 1x11-gyel, az mire nem elég? Legfeljebb nagy lejtőn nem lehet beletekerni, de amúgy se sok trekkingest látok a lejtőkön 50-nel repeszteni. :D
Mentem trekkinggel 70 felett is, csomagokkal. :)
Ma megvolt az első kör az 1x11-el, az új gravelomon van. Eddig tetszik.
Viszont szerintem trekkingen van létjogosultsága a 2x és 3x hajtásnak, mert van idő átgondolni a váltásokat. MTB-nél nyűgnek élem meg a 2x-t is. Én ott érezném nagy előnynek az első váltó hiányát, mert hirtelen változnak a terepviszonyok, nincs idő elől-hátul is váltogatni.
28 /29 között nincs nagy különbség, bár nem tudom, hogy a te treckinged hányás kerékkel van szerelve. Az első tárcsa eléggé csökkenne 48ról 32re, vagy 38ra, ott nagy a különbség.
Én mondjuk montin nem hiányolom 26os kéreknél sem a 32 mellett a másik disket. De el is fogy az attét 34km/h után.
A felni méret azonos. És a külső kérek kerület is azonos egy outi/trecking köppenyen, mint egy 29/2.8as köppenyen?
Én nem treckingeltem, csak gyanítom, hogy az átmérő felpumpált állapotban különbözik minimálisan. :)
Ellenben 26ról 27.5re, vagy 29re áttérni, már sebesség áttét különbséget is jelent.
Nincs értelme, szűkebb áttételt kapsz.
Ha komolyabb emelkedőn tolod, akkor neked a haladós áttétlek kellenek. Na, pont' ezeket fogod elveszíteni.
Nem szükségszerű, hogy lesz szűkebb az áttét. A legkisebb és legnagyobb fokozata között nem kell jelentős eltérésnek lennie. vannak hátra már 10-52es koszorúk is. :)
Csak nagyobbak lesznek az áttétek közötti lépések.
Persze, csak a 10-zel kezdődő sok nem megy fel a régebbi kazetta-testre.
A 2x-es rendszerek pedig jellemzően 36-os vagy 38-as nagytányérral vannak, tehát arra sem fogadnék, hogy egy 42-es tányér kompatibilis-e vele. Ha megoldható, akkor viszont elvész a 2x legtöbb előnye.
Nem divatból kell bringát fejleszteni, ha műszaki paraméterek alapján.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!