Miért nincs több kerékpárút?
Esztergom-Tát közt a 117-es út mentén régen kész, de a folytató 11-es út mentén nics, a semmi közepén ér véget a kerékpárút.
Ez rendkívül dühítő, de érthető.
A 117-es út egyben árvédelmi töltésként épült, erre a töltésre az úttal együtt felhúzn ia kerákpárutat nem volt nagy gond.
De a 11-es még a régi út, árterületen fut, árszint alatt. Ezt kompletten szintén töltésre kéne húzni a felújításkor, a kerékpárút addig nem építhető az út menti laza ártalajra.
A komplett gátfelhúzás meg nem két forint. Itt nem egy plusz kerékpárútra kell költeni, hanem több km gátra, plusz az autóútra és még amellett a kerékpárútra.
Máshol is lehetnek ilyen okok is a késedelmes építésben, mármint hogy nem lehet CSAK kerékpárutat építeni az adott helyen, nagyobb beruházás kell.
Mert meg kell építeni, nem terem mint a csalán. A kormánynak pénzt kell rá adnia és az építés előtt el kell osztani a túlárazásból származó extaprofitot a megbízóknak. És a bicigliutak a prioritási listán valahol a béka segge táján vannak. Hazánkban kormányzati szinten a kerékpározás elfogadottsága éppen kezd kilábalni a "biciglivel a pistike jár meg a részeg paraszt a tanyán, de aki ér is valamit, az gépen jár" mentalitásból.
De nézzünk egy 91-es képet a belpolitikai mocsárból:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!