Mi a különbség a mountain bike, az országúti kerékpár, a city kerékpár és a trekking/cross között?
Árukeresőben nézegetek bringákat, mert nagyon szemezgetek valamilyen bicikli megvételével. Imádok bringázni, de nagyon régen ültem rajta sajnos. :(
Nézegetem ezt a 4 kategóriát, de kicsit mintha összemosódna és találnék köztük átfedéseket. Sok országúti bringa úgy néz ki, mint a mountain bike /végülis országút = hegyibicikli, ha úgy vesszük/. A trekking meg olyan, mintha a city kerékpárt és a mountain bike-ot olvasztották volna össze...
A triciklit és a BMX-et egyértelműen meg lehet viszont különböztetni. BMX-em volt 8-12 éves koromban, de lassan 35 évesen a fenti 4 kategória valamelyikét céloznám meg.
Van még a fatbike és a flixi. Előbbő gyakorlatilag mountain bike, csak vastag kerékkel szerelve? A flixi az micsoda?
Köszi előre az összes választ! :)
Az alapkérdésre a válasz (eléggé megkeverték):
-outi: könnyű, keskeny, nagynyomású kerekek, koskormány, sportos testhelyzet. Száguldásra termett, kimondottan flaszteren
-MTB: sok típusa van, majdnem az outi ellentéte. Széles, kis vagy közepes nyomású kerekek, öreges áttételek, sportos testhelyzet, egyenes kormány; úttalan utakra tervezve, rugós kerékfelfüggesztés; flaszteren szédül...
-trekking: kb. a kettő keveréke, igazi öszvér. Kényelmes testhelyzet, közepes nyomású, középszéles kerekek, általában teljes KRESZ-kompatíbilis felszereltség, csomagtartó, gyakran első rudózás. Hosszú túrákra, aszfalton és könnyebb terepen egyaránt
-cross-trekking: az előző lecsupaszított verziója, sportosabb geometriával
-city: városi kerékpár, a KRESZnek megfelelő felszereléssel, rövid utakra, flaszteren, kényelmes geometria -sok esetben az igénytelen gyártók mostohagyerekei, de van jó minőségben is.
-fatbike: extrém széles és igen alacsony nyomású kerekek, MTB-s felépítés; laza talajon (homok, hó, stb.) nem süllyed el, utakon a gördülési ellenállása igen magas
-fixi: örökhajtós kerékpár. A közhiedelemmel ellentétben nem feltétel a fékek teljes hiánya... Jellemzője a direkt hajtás: ha tekered a pedált, akkor forog a kerék, ha nem, akkor megáll. Alapvetően pályaversenyeken használják, de több futár is erre esküszik a kevés alkatrész miatt (nincs ami meghibásodjon) -aztán ahogy lenni szokott, divattá vált... Az áttételek és a racsni hiánya miatt leginkább sík úton használható...
ATB, azaz All-Terran Bike: magyarul terepkerékpár. Az MTB és testvérei.
Ha megbízható kerékpárt keresel, akkor újonnan városi használatra a legalja kb. 65-70000 forint, az alatt nem kapsz olyat, amit meg szabadna venni. Ez is a belépőszint legalja, szóval ne legyenek nagy elvárásaid. A megbízhatóbbak 100-120000 körül kezdődnek; a felső határ a csillagos ég.
Használtan ki lehet fogni ezen árak feléért is...
Köszi a válaszokat!
A leírások alapján nekem a trekkingre van szükségem. :)
Szerintem maradok a használt verziónál, biztos abból is ki lehet fogni megfelelő állapotúakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!