Országútira megéri szélesebb külsőt feltenni?
25-ös külsőn gondolkozom, először csak hátra.
Valóban megéri, jobban bírja majd a "kiváló útminőséget"?
Gördülési ellenállása mennyivel rosszabb a 20-23-as külsőkhöz képest?
Az egy szép ordas nagy butaság, hogy a szélesebb nagyobb ellenállással bír, csak mindenhol van legalább 1 ember, aki majd ezt szajkózza. Mint ahogy az is reflex beidegződés, hogy a nagyobb nyomás a jobb. Ezt a konyhafizikusok és hobbibringások tenyésztik.
És akkor normálisan: ha szélesebb gumit teszel fel, a mindenféle repedésekre kevésbé lesz érzékeny az irányításod, nagyobb lehetőséged van a rezgéscsillapításra is és igen, akár néhány wattodba kerülhet.
Tehát első kérdésedre a válasz: igen, jobban bírja. A második kérdésedre a válasz: konkrétan melyik gumitípusról beszélünk? Csak mert lehet, hogy nem is lesz semennyivel rosszabb. Bizony ám.
Miért csak hátra? A s**gedet rázza a ló? Csak mert az irányításba egy picit sem tud beleszólni, ha hátulra teszed..
"Az egy szép ordas nagy butaság, hogy a szélesebb nagyobb ellenállással bír, csak mindenhol van legalább 1 ember, aki majd ezt szajkózza."
Az útfelületen felfekvő szélesség igenis számít.
Egy kőkemény fatbike gumi, ha 8 mm szélesen fekszik fel, ugyanúgy gurul, mint egy 20-as külső, ha kevés a nyomás és puha a felülete, szintén 8 mm széles felfekvéssel.
De amúgy ökölszabályként igenis, a keskenyebb gumik gördülési ellenállása kisebb.
Nem csak kerékpáron, minden kerekes járművön.
Ez nem konyhafizika, hanem tény.
Az más téma, hogy nem CSAK ezen múlik.
"Mint ahogy az is reflex beidegződés, hogy a nagyobb nyomás a jobb."
Mert bitumenen így is van.
A gördülési ellenállás a kerékgumi deformációjából származik. Minél kevesebb gumianyag minél kisebb deformálódása jelenti a minél kisebb ellenállást.
"Ezt a konyhafizikusok és hobbibringások tenyésztik."
Francokat.
Csak mint írtam is feljebb, ez csupán két tényező a több közül a gördülési ellenállásban.
Az már más téma, hogy hobbikerékpáros mennyit érez belőle.
Én húsz évnyi 20-as gumizás után (Vittoria Zephyr majd Michelin Tracer) tértem át 25-ösre, de 8,5 bart elviselni képes, vastag, kemény futófelületes Conti GP2000 II gumikra, én nem érzek érdemi változást ellenállásban.
Talán versenyhelyzetben jelentene óránként fél percet, de azt érezni nem lehet, az meg megfizethetetlen előny, hogy a Contira térés óta egyetlen defektem sem volt, olyan 6-7 éve. Sem felütés, sem vágás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!