Mit és milyen gyakran kell karbantartani egy kerékpáron?
Használattól függ, és hasonló univerzális bölcsességeket hagyjuk! Merevfarú teleszkópos bringám van. A sárt hanyagolom, terepen biciklizek. A kerékagyakat 2 ezer, a kormánycsapágyakat 4 ezer kilométerenként zsírozom. A láncot 100 kilométerenként kenem, 300 kilométerenként teljes tisztítás. Más van-e még? Az arányok nagyjából jók?
A teleszkóp 100 óránként új olajat, a szimeringek 50 óránként új zsírt kap.
Fék nem hidraulikus, a monoblokkot nem tisztítom, majd kap új középrészt (ha tönkremegy 2-3 ezer ft).
Sőt, még néha a pedál is kap egy kis kenést (kónuszos).
Az érdekelne, hogy esetleg hagytam-e ki valamit, vagy van bármi egyéb, amit érdemes lenne kennem? Tippek, trükkök, jó tanácsok?
Ha gondoljátok, más kategóriájú bringák szervizelését is leírhatjátok, csakhogy legyen minden egy helyen. Hátha hasznát veszi más, hátha lesz egyszer millió feletti fully-m :)
Szerintem tőled fognak tanácsot kérni.
Én a láncot évente cserélem,így kevésbé kopnak a lánckerekek.
Évente 3500 km rakok bele.
1.: Hát az elég siralmas lenne... :D
Láncból én megveszek 3-at, aztán olyan 500-600 kilométerenként cserélem őket ("vetésforgó").
Együtt kopnak a láncok, és szakadás esetén nem kell új fogaskoszorút venni. Patentszemmel pedig 5 perc a csere.
Kormánycsapágy szokott még kotyogni ha lelazul de azt villa generálnál látod, a nyeregcsőnél törlöm ki a retket mert serceg, a többit jól teszed! Levegős villám van, nem lehet karcos, ezért én a becsúszót törlöm még le mikor hazaérek.
Karbon vázat indulás előtt jobb átnézni az a biztos, kormány nem-e laza. Fékolajat cserélek/töltök ha érzem, hogy rossz. Fékbetétekre is jó indulás előtt vagy hazaérve ránézni hogy kopott-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!