Országúti kerékpáron a fogaskoszorút le lehet cserélni nagyobbra?
Befér valószínűleg, mert az acél simán hajlik annyit, legfeljebb kicsit állítani kell a tengelyen.
De én nem cserélnék mindent a helyedben. kivéve ha ezek az alkatrészek tönkrementek, amiket felsoroltál.
Szerintem "erősebb" fokozatot szeretnél, de ezt nem fogja megoldami ha a racsnit lecseréled hetesről nyolcasra, mert a legkisebb és legnagyobb fogszám ugyanaz marad (14-28 vélhetőleg). Inkább ennyi pénzért fűzess egy kazettás agyat a meglévő helyére (5-6ezertől megfelelő agyat lehet kapni) és egy hetes fogaskeréksort tetess rá 11 vagy 12vel kezdődő fogszámmal (ez egyéni dolog, hogy te a kis ugrásokat szereted fokozatok közt vagy legyen inkább hegymászós) és semmi mást nem kell cserélned. Egyébként a komplett kereket is cseréltetheted, lehet hamarabb megvan. A keretből az is kihozható.
Megmondom őszintén, szerintem nem sok értelme lenne az általad vázolt cserének, még ha műszakilag meg is oldható. A boltos biztosan jól jár :)
ha a fogaskerék sorod nem kazettás, hanem menetes, akkor biztosan új agy kell. Ha kazettás az eredeti, akkor csak sorcsere.
Abban nem vagyok biztos, hogy a kazettatest egyforma hosszú e a két rendszernél. Én nem költenék rá. 3x7 mindenre elég, a fogszám tartomány meg nagyon sokféle lehet.
A 7 sebesség elég lenne, a menetes agy inkább a gáz. Ha szabad javasolnom egy forgatókönyvet:
1) átfűzni a kereket kazettás agyra
2) Váltópapucs tágítás-egyengetés (ez opciós tétel, lehet nem is kell - amúgy pedig ne aggódj tőle, az acél ezt simán bírja, akár 5mm-nél durvábban is, a lényeg viszont, hogy a papucsot ki kell egyenesíteni függőlegesre, miután megvan az új szélesség)
3) 7-es sort teszel fel, a meglévő 7-es váltódra (ha nem rossz a váltó maga), ebből már (még?) kapható szerintem 11-es kisfogassal rendelkező sor, azzal a 14-hez képest száguldani fogsz :)
4) Ezután egyben jöhet 8-as sor, lánc, váltó, lánctányér/hajtómű -- de szerintem nem lesz rá szükséged
Már bocs, de kapitalistaként tetszik a szervizes hozzáállás. Megkapod a 8-as rendszert, aztán a menetes agy cseréjét már magadtól fogod kifizetni. Bezzeg fordítva, még a végén rájönnél, hogy a leggyengébb elemet cserélted ki és a többit nem vennéd meg muszájból! :D
Amúgy a váltópapucs távolságokról országútin: 120mm - 125mm - 130mm. Dehogy is egyenméret, max fiatal Csepeled van, amin nem kell tágítani. Az 5 volt 120, a 6 sebességnél 125 táján volt a hátsó papucs, a 7-hez sem kötelező a 130, a 8-hoz viszont igen. (Gondoljunk csak arra, hogy kazettás rendszernél NEM minden 7-es tud 8-as sort fogadni, pont ott volt a szélességben váltás! Nagyon kevés 7-es kazetta képes 8-as sorra, csakis az, amelyik kazettatest belülről menetes, nem kívülről)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!