Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Országúti kerékpáron a fogasko...

Országúti kerékpáron a fogaskoszorút le lehet cserélni nagyobbra?

Figyelt kérdés
Van egy csepel torpedo 3 kerékpárom és szeretnék rajta váltó cserét, váltó kar cserét. 8 sebességes váltót és váltó karokat néztem a legjobbakat amit a shimano árul. Az a kérdésem hogy hátul most 7-es fogaskoszorú van és oda elférne-e egy 8-as?

2018. márc. 1. 06:42
 1/10 anonim ***** válasza:
Meg lehet oldani termėszetesen, de valószínűleg csak a fogaskoszorú csere önmagában kevės lesz.
2018. márc. 1. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Le van irva hogy kompletten minden cserélve lenne! Az a kérdésem akkor mégegyszer leirom hogy elférne-e egy 8-as a kerék és a váz között? Vagy mi az amivel kompromisszumot kell kötni ha mégsem fér el csak úgy ha leveszem meg fel a másikat?
2018. márc. 1. 09:02
 3/10 anonim ***** válasza:

Befér valószínűleg, mert az acél simán hajlik annyit, legfeljebb kicsit állítani kell a tengelyen.

De én nem cserélnék mindent a helyedben. kivéve ha ezek az alkatrészek tönkrementek, amiket felsoroltál.

Szerintem "erősebb" fokozatot szeretnél, de ezt nem fogja megoldami ha a racsnit lecseréled hetesről nyolcasra, mert a legkisebb és legnagyobb fogszám ugyanaz marad (14-28 vélhetőleg). Inkább ennyi pénzért fűzess egy kazettás agyat a meglévő helyére (5-6ezertől megfelelő agyat lehet kapni) és egy hetes fogaskeréksort tetess rá 11 vagy 12vel kezdődő fogszámmal (ez egyéni dolog, hogy te a kis ugrásokat szereted fokozatok közt vagy legyen inkább hegymászós) és semmi mást nem kell cserélned. Egyébként a komplett kereket is cseréltetheted, lehet hamarabb megvan. A keretből az is kihozható.


Megmondom őszintén, szerintem nem sok értelme lenne az általad vázolt cserének, még ha műszakilag meg is oldható. A boltos biztosan jól jár :)

2018. márc. 1. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 tothp ***** válasza:

ha a fogaskerék sorod nem kazettás, hanem menetes, akkor biztosan új agy kell. Ha kazettás az eredeti, akkor csak sorcsere.

Abban nem vagyok biztos, hogy a kazettatest egyforma hosszú e a két rendszernél. Én nem költenék rá. 3x7 mindenre elég, a fogszám tartomány meg nagyon sokféle lehet.

2018. márc. 1. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Elöl 2 fogaskerék van de nekem bőven elég! Hátul menetes az agy. Tulajdonképpen ha cserélve lenne a racsni akkor nem 14-28 hanem 13-32 lenne de igazatok lehet elég a 7-es is! Új felnit semmiképp se szeretnék de kazettás agyat bármikor vehetek és a szervíz megcsinálja nekem. Most a szerelővel néztem váltót egy Shimano Clarist és ehhez váltókarokat is de jelen pillanatban elbizinytalanodtam azügyben hogy ha nem lesz racsni csere akkor minek a 8 sebességes váltórendszer. Fogalmam sincs mi lenne a jó hosszútávon de rosszul hangzik a váz feszegetése hajlítása csak azért hogy beférjen a 8-as racsni.
2018. márc. 1. 21:19
 6/10 A kérdező kommentje:
Váltókarban ha mégis maradok a 8-asnál akkor azt a 7-es racsnihoz be lehet állítnai? Vagy ajánlott inkább 7-eset venni?
2018. márc. 1. 21:36
 7/10 tothp ***** válasza:
A váltókar mindenképp cserélendő. 7 es váltókarral csak 7 fokozatot tuddsz kapcsolni, azt is rosszul.
2018. márc. 4. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 szlory ***** válasza:

A 7 sebesség elég lenne, a menetes agy inkább a gáz. Ha szabad javasolnom egy forgatókönyvet:

1) átfűzni a kereket kazettás agyra

2) Váltópapucs tágítás-egyengetés (ez opciós tétel, lehet nem is kell - amúgy pedig ne aggódj tőle, az acél ezt simán bírja, akár 5mm-nél durvábban is, a lényeg viszont, hogy a papucsot ki kell egyenesíteni függőlegesre, miután megvan az új szélesség)

3) 7-es sort teszel fel, a meglévő 7-es váltódra (ha nem rossz a váltó maga), ebből már (még?) kapható szerintem 11-es kisfogassal rendelkező sor, azzal a 14-hez képest száguldani fogsz :)

4) Ezután egyben jöhet 8-as sor, lánc, váltó, lánctányér/hajtómű -- de szerintem nem lesz rá szükséged

2018. márc. 5. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Voltam azóta kerékpár szervízben. Egyenlőre úgy néz ki hogy 8-as fékváltókar lesz majd egy új 8-as hátsó váltó. Marad a menetes agy de 8-as racsni lesz feltéve rá. A kerékpár szervíz annyit mondott hogy a vázzat semmi képpen sem kell hajlongatni mivel ezek egyforma szabvány méretek azaz sűrűbben vannak a fogak. Ha meg nem menne bele akkor meg marad a 7-es azt annyi. De semmi esetre sem hajlongatom a vázat mint egy agresszív állat. Nem ér annyit az egész amugy meg nem volt olcso ez a kerékpár így sem.
2018. márc. 6. 06:54
 10/10 szlory ***** válasza:

Már bocs, de kapitalistaként tetszik a szervizes hozzáállás. Megkapod a 8-as rendszert, aztán a menetes agy cseréjét már magadtól fogod kifizetni. Bezzeg fordítva, még a végén rájönnél, hogy a leggyengébb elemet cserélted ki és a többit nem vennéd meg muszájból! :D


Amúgy a váltópapucs távolságokról országútin: 120mm - 125mm - 130mm. Dehogy is egyenméret, max fiatal Csepeled van, amin nem kell tágítani. Az 5 volt 120, a 6 sebességnél 125 táján volt a hátsó papucs, a 7-hez sem kötelező a 130, a 8-hoz viszont igen. (Gondoljunk csak arra, hogy kazettás rendszernél NEM minden 7-es tud 8-as sort fogadni, pont ott volt a szélességben váltás! Nagyon kevés 7-es kazetta képes 8-as sorra, csakis az, amelyik kazettatest belülről menetes, nem kívülről)

2018. márc. 6. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!