Új bringára ruháznék be. Van rá 300-350ezrem. Melyiket ajánlanátok a 3 közül, vagy ebben az árkategóriában? Cube Attain Pro Disc 2019 Cube Attain Race Disc 2019 Merida Cyclo Cross 500 2017





Ha nem mész le az aszfaltról, akkor szerintem ne cyclocross bringát végy. Nem tudom, mennyire vágod az angolt, ez egy jó és tömör összefoglalása az országúti és a cyclocross bringák közti különbségeknek:
Az országúti bringa gumijai keskenyebbek (23-25 mm) és nincs, vagy csak jelképes a mintázatuk, abszolút a sebesség miatt (ez mondjuk fontos, de pont könnyen megoldható oda és vissza).
Más a fokozatáttétel, az országúti bringáknál az elérhető sebességre figyelnek, a cyclocrossnál pedig lényeges az alacsony sebességnél is a hatékonyság a sár, por és miegyebek miatt (ez is orvosolható a váltórendszer cseréjével).
A pedál a cyclocrossnál jobban bírja a koszt, ráadásul a cyclocross esetében lényeges, hogy akár futni is lehessen a bringát tolva, tehát a bekötés is "rejtett"; országútinál a nyeregbe szállsz, és ott is maradsz, nem szempont a gyaloglás, ezért a bekötésnél ezt nem is veszik számításba, a cipők is merevebb talpúak a minél hatékonyabb hajtás érdekében, de persze a pedál is variálható (persze, ha sima taposópedállal hajtasz, akkor ez a rész tárgytalan).
Ma már az országútikra is ráteszik a tárcsaféket, de eredetileg cantilever meg v-fék volt rajtuk, könnyebb is, meg annyira nem nagy a koszolódás lehetősége; a cyclocross bicajokon tárcsafék van, mert a kerék lehető legmagasabb pontján dolgozik, sokkal kevésbé éri sár és por, és hatékonyan segíti a terepezést is.
A cyclocross bicajok mozgékonyabbak (fordulás, hirtelen korrigálások), mivel terepen jól jön, ha váratlan helyzetekre könnyebb reagálni; kicsit talán magasabbak az országútiknál, mivel a légellenállás nem annyira számít. Ez adott, szóval ezen csak némi mókolással lehet változtatni (mondhatni sufnituninggal).
Általában az országútik valamivel könnyebbek.
A cyclocrosst szokták használni túrabringának is, mert a lehetőségei tágabbak, az országúti meg arra készült, hogy nagy távokat minél rövidebb idő alatt tegyünk meg, minél kevesebb fölösleges köcölékkel, lehetőleg csak mi és a bringa.
Viszont én azt is gondolom, hogy a határok az egyes bringák között kezdenek összemosódni (mármint nem versenyszinten), szóval leginkább olyan bicajt érdemes venned, amilyet szeretnél, ha van alkalmad kipróbálni több fajtát is, az a legbiztosabb (amúgy a méretezésnél is ez van, az ajánlásokat átlagos testarányú emberekhez készítik).
Szerintem az általad írt mindhárom bicaj jó választás, olyan nagy különbségek nincsenek, de azért van egy nyomós érv a Merida mellett: az élettartam garancia a vázra törés esetén.





Azért megnézném én azt a vázat, amelyik eltörik, ahogyan azt a gyártót is amelyik nem kezdene el kötekedni ha azzal vinném vissza a 10 éves kerékpárt, hogy eltört a váza (biztos nem megfelelően használtam, nem törthetett el csak úgy és egyébként is hol a vásárlás igazolása, stb...).
De a kérdésre visszatérve: ha csak országúton tervezed használni, akkor felesleges a cyclocross. Szélesebb gumik, más geometria.
Ha a maradék kettő ugyanaz: az egyik Soraval, a másik Tiagrával.





Persze, ez az élettartam garancia jórészt hangzatos szlogen, pont pár hete beszéltem egy bringaszerelővel, aki belefutott egy ilyen problémába. A gyártó lepattintotta, mondván, hogy nem volt megfelelő a szerelés a műhelyben (mondjuk nem törés volt, hanem mindenfajta furcsa hangok, amik a vázból jöttek).
Azért én alumínium váz esetében nem zárnám ki a törést, bár az is igaz, hogy országútinál talán kisebb az esélye.





Általában a bringákat 115-120 kg-ra tervezik (bringás+bringa+csomag). Persze nyilván többet kibírnak.
Pontosan mit takar az, hogy nagyobb táv? Esetleg túra is?





Ha nem több napos túráról van szó, akkor tényleg inkább országúti a jobb választás.
(A Wilier nem a te méreted, neked legalább 58-as bringa kell.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!