Mi a baj a menetes hátsó aggyal miért szidja itt mindenki?
Semmi baj nincs vele, amíg nem akarsz hátsó váltót (illetve a hozzávaló többfokozatú racsnit) használni.
Amennyiben igen, úgy a hajtásoldali csapágy a villától igen távol kerül, gyakorlatilag a tengelyed két vége rögzítve van a vázhoz, a kerék pedig bal oldalon és a közepén terheli -azaz állanndó hajlító igénybevételnek van kitéve. Előbb-utóbb elgörbül.
Ha befolyásolja a menettulajdonságokat és észreveszed, az a jobbik eset. Ha ennyire nem hajlik meg, akkor csak a csapágyat fogja szétdarálni...
1. nehezebb a kazettás agynál
2. nehézkes a cseréje, kéziszerszámmal, satu nélkül gyakran lehetetlen is, ez pl. lánckerék oldali küllőszakadásnál elég idegesítő
3. cserénél a lánckeréksorral együtt a szabadonfutót is cseréled, plusz pénz kiadás (bár tény, hogy kazettás sorban is vannak egy racsnis sornál drágábbak)
4. ahogy feljebb írták, közepén terheli a tengelyt, a villapapucsoktól távol, ezért gyakori a tengelyelhajlás és -törés, főleg gyorszáras csőtengelynél
5. a mai, nem tecsós bringákhoz általában a 6 fokozat hátul kevés, magasabb fokozatszámoknál meg a menetes racsni már vagy pontatlan, vagy nincs is
6. vízvédelme rosszabb a kazettás szabadonfutóknál, ezért gyorsabban koszolódik, rozsdásodik a szabadonfutó és a csapágyai
7. a menetes racsnis agyak a kazettásnál is aszimmetrikusabban fűzöttek, több a felni és az agy küllőpermek eltolása, a lánckerék oldali küllők csaknem síkban vannak, így rosszabb a kerék stabilitása
8. lánckerék oldali kerékcsapágyhoz kutya rossz odaférni átzsírozáshoz, vagy le kell szedni a sort (lásd 2. pont)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!