Biciklit hogyan kell betolni?
Az a teknyikája, hogy a kerék megtartja a forgási síkját megfelelő forgási sebesség esetén- ergo nem dőlsz el addig amíg a kerekek elég sebességgel forognak. Ha lassan mész eltaknyolsz. - hacsak nem vagy profi aki állva is tud megfelelően egyensúlyozni, bár az már nem biciklizés.
A lényeg, hogy rálépsz az egyik pedálra és kicsit megtolod a bringát, elrúgod magad, hogy legyen valamennyi sebesség, ezáltal a kerekeknek fordulata lesz ami megtartja nagyjából függőlegesen a cangát.
Tehát van annyi időd, - hogy ne dőlj el oldalra mint a rohadt nád - ahhoz, hogy átlendítsd a másik lábad a nyergen és elkezdj tekerni és meglegyen a megfelelő sebesség, lendület.
namost, ahogy fentebb írták tényleg hülye technika ez, mert ha mondjuk a campingen rajta van a gázpalack, a 40 kilós nyúltápos zsák és még a kormányon csíkos műszálas szatyorban hétvégére a 2 darab kilós kenyér és már benned van 3 féldeci plusz 3 sör, akkor ha elvéted a mozdulatot és nem elég a lendület ahhoz, hogy a kerekek inerciája megtartsa a forgási síkot amíg delíriumos állapotban megtaláld a pedálokat a lábaddal - éééés rájöjj merre is kell tekerni!! - akkor úgy törlöd fel a kocsma előtti placcot a pofáddal, hogy arról még a plébános is megmlékezik a vasárnapi prédikációjában!
Láttam olyan csókát, hogy a szatyor beleakadt az első kerékbe és a lendület áthúzta a villa és a küllők között a cuccot :)))))))))))))))))
Ballisztikus ívben zúgott be az öreg az árokba a méteres csalán közé :DDDDDD
A gázpalack meg még jól tarkón is b..ta.
Fél órába tellt mire kiszedük a papót az árokból.
Na nem azért mert annyira bonyolult volt, hanem mert majdnem behugyoztunk a röhögéstől :DDDDDDDDDDDD
Semmi extra technikája nincs. Megállsz a bicikli valamelyik oldalán. Pl a bal oldalán. A bringától távolabb eső (jelen esetben bal) lábadat ráteszed a ledálra, lendületet adsz a bringának, a másik lábad átveted a túloldalra és nyeregben vagy.
Nem kell rajta nevetni. Egyfelől abszút üzembiztosan fel lehet így szállni, másfelől van egy elég prózai oka.
Anno nem foglalkoztak a gyártók holmi váz geometriával. Volt "A" felnőtt kerékpár és pont. Jó magas vázzal. Arról csak a nagyon langaléta emberek tudtak úgy leszállni, hogy a váz a lábuk közt legyen és ne akadjon fenn rajta a zacsi. Más fel és leszállási mód így nemigen akadt.
Amint áttértem a szakadt kontrás szovjet tajgaszaggatóról az országútira, leszoktam róla.
Nagy áttételű kontrás bringánál annyi az értelme, hogy megadja a kezdő lendületet, ami pedálból az áttétel miatt nehezebb.
És tényleg ordenárét lehet vele hemperegni.
Főleg, ha férfi váz, lendíted a lábad hátul és elfelejted a csomagtartóra pakold szirszart, a lábad abban megakad és Murphy törvénye alapján a bringa tutira arra az oldalra dől.
A másik meg, hogy féloldalas lökésszerű oldalterhelést tesz a hátsó kerékre, ha az nem elég merev, szépen le lehet taposni így kiflibe.
A magyarvándoros lendületből leszállás ugyanez.
A mozdulat elvi eleganciáját jelentősen rontja egy nagy porolkodás vagy egy összerogyó hátsó kerék.
Akarsz igazán nagyot esni? Próbáld ki a mutatványt fixivel.
:D
Végre tudom mi az értelme.
Vidékre költözött ismerösök is rászoktak én meg pislogtam mint a szemafor,hogy ez meg miféle elindulás,Bp-n így senki nem indul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!