Mi baja a biciklinek, ha tolva magától megy körbe a pedál? (és nem fixi)
Szóval rég használtam a biciklit, most kitoltam a tárolóból és mintha egy kísértet ülne rajta és tekerné miközben tolom. :) Már mentem is vele pár km-t, és jelentősen nenm változik, továbbra is ha leszállok és tolom, akkor megy a pedál körbe. (Mármint hogy nem csak a pedál, hanem az az egész tartó cucc, amin a pedál van és nem tudom a szakszerű nevét, de gondolom érthető.)
Emlékeim szerint normál esetben nem kéne forognia, ha az ember nem tekeri....
Hogyan orvosolható? Ha ez van, már nagy a baj, vagy némi tisztítás és kenés segíthet neki? Vagy drágább javítást/alkatrész cserét igényel? S ha igen mit?
Egyébként nem gagyi bringa, Merida matts tsf900.
Úgy 7000 km van benne az évek alatt, eléggé tisztán volt tarva, gyakran lepucoltam magamnak, viszont szakszervízben még nem volt.
Hát most elvinném, viszont előtte érdeklődöm itt, hogy milyen költséget jelenthet ennek a hibajelenségnek az orvoslása. (Az általános karbantartási árakat nagyjából megnéztem, csak speciálisan ez érdekelne.)
Köszi!
Igazán csak akkor gáz, ha a pedált egy helyben fogva belógatja a lánc felső szabad szálát. Valamennyit minden szabadonfutó visszafog, a singlespeedem is visszahajtja a pedált, ha pedig hátul nagy lánckeréken van a lánc, néha a monti meg az országúti is.
Ha sima gurulás közben nem tekersz vagy álló bringánál hátrafelé tekered a pedált és belóg a lánc fölül, az már kóros szorulás, akkor tényleg ki kell takarítani és újrakenni a szabadonfutót.
Hát nem értem teljesen amit írtatok, de még agyalok rajta. Mindenesetre akkor úgy látom megnyugodhatok, hogy nem kell valami méregdrága cuccot lecserélni a bringán és elég ha egy szaki foglalkozik vele a munkadíjáért...
Hát ezt a "belóg a lánc felül" dolgot nem értem igazán. Na egyébként amikor használom, tehát felszállok és tekerek vele, akkor semmit nem veszek észre, akkor nincs probléma. Egyedül annyit érzek tekeréskor, hogy már nem olyan hogyismondjam… szóval ha állásból elindulok vagy épp "sprintelnék" egy szakaszon, akkor nem tudok olyan gyorsan felgyorsulni, mint mikor vadonatúj volt a bicikli. Komolyan, újonnan pillanatok alatt felgyorsultam még a régi vastag montis gumival 42 km/órára.... Most ezt már nem tudom megcsinálni vele, és ez nem csak azért van mert mondjuk eltunyultam idővel, hanem úgy lazult az egész bringa...., ha értitek. :)
Ez gondolom nincs összefüggésben a pedál önforgásával, csak írtam.
"Hát ezt a "belóg a lánc felül" dolgot nem értem igazán."
Ha a szabadonfutó szorul, úgy istenesen, akkor viszi tovább a láncot akkor is, ha nem tekersz. Vagyis húzza alsó szálát tovább, mivel a hajtókar nem forog, felül "felgyűlik" a lánc, belóg, alul meg a váltó láncfeszítője feszül be, hogy engedni tudjon több láncot, a kanál előre hajlik.
Egy normális mértékű szorulás mindig van, de ha csak annyi, amennyi elmegy, akkor ilyenkor nem lóg be a lánc felül, csak akkor képes előre hajtani a pedált, ha az szabadon van. Egy jó monoblokk esetén a középcsapágy súrlódása is minimális, egy tök jó szabadonfutó is tudja visszahajtani a pedált.
Ha a jelenség régen nem volt, akkor tényleg szorulás.
Nekem spec az SS meg az országúti pacin is erősebb a racsnirugó, mint a középcsapágy súrlódása, mindkettő visszahajt, viszont simán tudom állványban akár egy ujjal pörgetni hátrafelé a pedált, nulla lánclógással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!