Budapesten közlekedéshez, esetleg munkába járáshoz mi az a minimum bicikli, ami bírja a hajtást?
A közeljövőben költözök külföldről vissza Budapestre, több mint egy évtized után, és ha nem muszáj, nem mindig ülnék autóba. Én már 40 felett vagyok – bár sportos múltal – így inkább a nyugodtabb tempót preferálom. Nagy igényeim nincsenek, de a minőség mindig mindenben elsőbséget élvez. Mi az a minimum bicikli kategória és ár ami már bírja a hajtást és strapát?
Előre is köszönöm ha árat, márkát, esetleg linket tudsz küldeni!
Mennyi a hegymenet. Mert első körben egy egysebességes gép Pesten mindenre jó: könnyű karbantartani, strapabíró, de a budai hegyekbe már nem mész fel vele.
bolha.testbike.hu/varosi
// Minden árkategóriában van olyan, amit szívesen használnék! De nem csak Pesten használnám, ezért nekem váltós kell és az extra pénz.
Ha pénz nem számít, akkor hajtásszíjast ajánlok. Ott még olajos sem leszel. Sokkal tisztább élmény. Akár 3 vagy 5 sebességes agyváltóval. Azzal már fel lehet menni akár a Gellértre is.
Patkófék vagy V-fék olcsóbb. Tárcsa szerintem felesleges, de ha van pénz, akkor egyszerűbb karbantartani.
Ha mázlid van egy acél vázasat találsz. Sokkal kevésbé ráz, mint egy első telós alu. De sajnos drágák :(
Egy új, co-mo acél, szíj hajtású, hidrós tárcsával kb 450-650 között van :)
Egy használt egy sebis, acél, v-fékkel, vagy patkóval 40-75 között. Igen, tized annyiért. Az alu még olcsóbb, csak ráz. Legtöbben ezt használják mégis.
Én rámennék a középkategóriáriás trekking vonalra.
Ha nincs hegy akkor valóban elég 1sebesség.
Szerintem teló is ugorhat bele, (kényelem)és tárcsafék bovdenes:mert idöjárás állobb minr a v-fék,és árban sem sokkal több.
Még 2 kérdes lenne.
1:hol tárolod?
Otthon. Lakás vagy egyedül marad?
Munkában. Rálátsz?
Lezárás miatt.
2:kell e cipelned (van lift) és mekkora.
Ezek a kerek méret szempontjából fontos.
Most tombol a 29er. trend. Én azzal nem férnékbe a liftünkbe,úgyhogy cipelnem kéne a bringát a 4re. Ha panel akkor akár a 9.re is.
Budapesten a legnagyobb probléma a bicikliutak rossz minősége. Szóval mindenképpen nagyon ballonos, de sima felületű gumit ajánlok. Nekem 37x700-as van jelenleg, de az nagyon ráz. Az előző terep (MTB) gumi volt, az összehasonlíthatlanul jobban csillapított.
A sima felület azért kell, mert tartósabb és sokkal jobban tapad. A terepgumival gyakran megcsúsztam fékezésnél, de a városi gumim nagyon jól tapad.
Az üvegszilánk is gyakori, így erősen defekt védett gumit célszerű használni.
(Nekem a Continental contact plus city bejött ilyen szempontból, én egy 47x700-asat vennék belőle)
Nagyon gyakoriak a padkák és a fekvőrendőrök, így a dupla falú felni és a teleszkóp is kell szerintem.
Nekem 36:11 a legnagyobb áttételem, 1:1 a legkisebb, és használom Budapesten mindkét végét. Az 1:1 pl. nagyon jól jön a munkahelyi mélygarázsbol kihajtáskor, vagy a Margit sziget északi részén. De a hidakon is vissza szoktam váltani a közepéig. Én agyváltót ajánlok, mert a pirosnál állva vissza tudsz váltani.
Lehetőleg olyan agyváltósat, aminél teljesen zárt a lánc (vagy lánc helyett bordás szíj van :)). Ezzel nagyon sok lánctisztítással töltött időt spórolsz meg. Nekem jelenleg láncváltóm van, télen kb. 40 km-enként, nyáron meg 200km-enként mosni és olajozni kell(mert már hangos a lánc és be vannak ragadva a láncszemek), és így is csak 1500-2000 km-t bír egy lánc+fogaskeréksor kombó...
Autószelepes belsőt ajánlok, mert akkor bármelyik benzinkúton másodpercek alatt fel tudod fújni a kompresszorral. (Fontos, hogy legalább hetente ellenőrizd a nyomást és fújj bele)
Világítás:
A régi típusú dinamósat nem ajánlom, mert gyenge a fénye és nagyon nehéz tekerni.
Az agydinamó jó választás lehet, mert ez kb. 5-7 wattot vesz el a hajtásból (kb. ennyit számít nyáron 30-40km/h-nál az, hogy leborotváltad-e a lábad :))
Viszont sokkal nagyobb fényerőt tud biztosítani, mint a sima dinamó.
Ha nem dinamósat akarsz, akkor én mindenképpen olyat vennék, ami AAA, de inkább AA méretű NiMh aksit tud fogadni, vagy 18650-es lítiumos aksit. Ezeket nagyon ritkán kell tölteni. Az AAA kb. 900 mAh, az AA 2500 mAh a 18650 pedig tipikusan 3000-4000 mAh kapacitású. A beépített aksis usb-ről tölthető lámpák altalaban 200-500 mAh kapacitású aksival rendelkeznek, így nagyon keveset bírnak. (én az AAA aksis hátsó lámpámat 40 óránként, az AA aksisat 90 óránként töltöm) A beépített aksisok pedig max 5-10 órát birnak tapasztalatom szerint.
Az AA/AAA aksik környezetvédelmi szempontból is jobbak, mint a beépítettek, mert nagyovb mértékben kerülnek újrahasznosításra.
Összefoglalva:
Én vennék egy jó minőségű agyváltós városi bringát és max a gumiköpenyt lecserélném ballonosabbra és defektvédettebbre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!