Hány fokos lehet kb. egy bicikli féktárcsája egy hosszabban tartó erős fékezés után?
A vízcseppek elpárolognak viszonylag kis hőfokon, nyilván rendesen 100 Celsius felett. Az acél el kezd láthatóan vörösödni 500 Celsius táján. A használt olajok ismeretében viszont nem tartom életszerűnek a 600-700 celsiust.
Így kicsit tippre, de szerintem amit te felizzani láthattál, az 4-500 foknál járt. Hozzátenném, hogy ha felizzik egy tárcsa, az már rég rossz, valaki nem volt jógyerek. Vagy a gépész, vagy a pilóta.
Mit nevezel látható izzásnak? A tűzvöröset? És mikor látható? Sötétben, gyenge fényviszonyok között vagy verő nappal? Nem mindegy e két dolog, ezért nem is mernék pontos határértéket adni hőfokban!
Én láttam már párszor felizzó féket, jellemzően szürkésbordó volt (az 450 tája), egyszer, őszi szürkeségben sötétbordó (az lehetett 500 táján). Látom ezt a videót is - ez stresszteszt, nem életszerű, ahogy írtam is. Egy ilyen után az a fékolajat is azonnal cserélni illene.
A jó hír, hogy nagyjából anyagfüggetlen az adott izzási szín hőmérséklete. Azért a fém/acél amiről én beszélek és először is a műhelyfali kisokosnak valót adom (nekem konkrétan ez van, bár nem a kerékpáripar miatt):
Az általad linkelt adatok is azt mutatják, amit írtam, hacsak nem vaksötétben nézegeted, 600 fok alatt nem látsz semmilyen izzást.
Jó hogy az acélok ide kerültek ,iparban sem véletlenül hívják "fekete meleg"-nek a 600 fok alatti hőmérsékletű tárgyakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!