Befér használhatóan 24 es kerék helyett 26os,26 helyett 27,5 28as? Első lehetőségnél mindenhol sárvetők vannak .
Általában nem fér be nagyobb, vagy ha igen, akkor csak kevésbé ballonos gumival. Ennek viszonylag egyszerű okai vannak, de nagyon lerövidítve: nem tervezik a kerékpárokat úgy, mint az autókat. E tekintetben sem.
Ahol kevés az eltérés, ott még jöhetnek barkács megoldások, de rögtön felteszem a kérdést: ugye tárcsafékes bicajokra gondoltál? Ha esetleg mégsem: gondolkodtál már azon, hogy az új kereket hogyan fékezed majd?
@Alex Fly: azért, mert csak elnagyoltan egyezik a 26-os kerék felgumizva a 28-as felgumizottal, ahogy fentebb számolgattam én is, ill. más is.
Az egyszerűség kedvéért ne átmérőket, hanem sugarakat nézzünk.
26-os felni sugara = 559 / 2 = 279,5mm
26x2.0 külső "elméleti vastagsága" = 2*25,4 = 50,8mm
tehát tengely<->út közötti táv = 279,5 + 50,8 = 330,3mm
----
28-as felni sugara = 622 / 2 = 311mm
Egy tipikus 28-622 virsli "elméleti vastagsága" nyilván = 28mm
tehát tengely<->út táv = 311 + 28 = 339mm
Ez alapján 8,7mm-rel magasabbra kerül a középcsapágy, ezzel együtt a pedál és súlypont is.
Ha valami trekking gumit tesz fel esetleg (ha befér), akkor nem 28 hanem akár 40mm is lehet, így a magasság emelkedése 8,7+12= 2 centi!
Ha ehhez hozzágondolom, hogy normálisan beállítok ülésmagasságot, akkor bizony rendesen pipiskedni kell a pirosnál - vagy trackstand :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!