Elektromos kerékpárok esetén, nem kevés a hivatalosan 250w és 25km/h sebességhatáros pedelec rásegítés limit?
Itt arra gondolok, hogy ha valaki 60 kiló, akkor lehet, hogy neki megfelelő a 250w rásegítő motor, de ha egy 90-100kg súlyú embernek már nem nagyon.
Most már ilyen pedelec motorokból is van többféle. Középmotor, hub motor, dörzshajtás. A hub motorokból van geared és gearless. A gearlessnek a nyomatéka sokkal kisebb (az áttétel hiánya miatt), ezért ebből a direct drive fajtából az 1000wattos felel meg egy geared hub, vagy a középmotoros 250wattosnak.
Sebesség szempontjából is jobb lenne a 35km/h hivatalos rásegítés határ, a 25 helyett, természetesen ésszel kihasználva.
Köszönöm a válaszokat.
Azt elfelejtettem leírni, hogy esetemben a kerékpár adott lenne. Átlagos MTB.
Erről mi a véleményetek:
Találkozott már valaki ezzel a szettel?
Előnyei:
600watt, jó áttétel (a kis átmérőjű, 70mm-es motor forgat meg egy 26 collos kereket), 45km/h maximális sebesség, 5 rásegítés fokozat, aránylag könnyű, egyszerű, középen a súly, integrált vezérlő elektronika, csak akkor ér a kerékhez amikor hajt, egyszerűen felszerelhető és leszerelhető, az akku is gyorsan kivehető, kulacs kivitelű.
Hátrányai:
Dörzshajtás, ezért koptatja a hátsó gumit (szerintem felezi a gumi élettartamát, de nem biztos, hogy baj, mert nem használok drága külsőket).
Hangos. Ehhez képest egy direct drive hub motornak alig van hangja.
Ha mindezt tudja akkor jó.
A gumi életét nem felezi ha csak hajtáskor ér hozzá. Inkább csak levesz belölle. Lefelé, síkon nem kell csak,ha elfáradsz meg emelkedőn.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!