Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Egy síkvidéki területen...

Egy síkvidéki területen másabb az emberek hozzáállása a biciklizéshez mint ahol hegyen-völgyön keresztül kell menni?

Figyelt kérdés
belegondolva sosem gondolkodtam még el rajta pedig érdekes lehet, az érdekelne hogy nálunk Nyírségi kisvárosban természetes közlekedési eszköze sokaknak akinek nincs jogsija a bicó, egyértelműen városon belül veri a gyalogos közlekedést akármilyen tempóban is tekernek fiatalabbak-öregek, viszont itt is észreveszem hogy hiába az Alföld része, mivel már kicsit dombosabb helyen vagyunk, pont egy meredekebb emelkedőn élek, sok idősebbet látok hogy felfelé már leszállnak, mert nem tekernek olyan lendülettel hogy fel is tudjanak érni. na ez dombosabb tájakon hogy működik? kirándultam sokfelé hogy meglássam milyen radikális különbségek vannak szintkülönbségek közt, ilyen helyeken sokkal nagyobb szerepe van a leszállok inkább a bicóról és 1-2 utcát gyaloglok módszernek, vagy jobban ki vannak használva a többsebességes kerékpárok régi montenbájkok és amíg lehet hajtják itt is a gépeket?
2018. szept. 27. 22:06
 1/8 anonim ***** válasza:

A Bakonyban lakom, igaz, a szélén, de azért vannak dombok. Nagyon sokan bicikliznek errefelé (a Vértesben is ez volt, hasonlóan nem túl extrém, de dombos területen, hóban-fagyban lazán biciklivel közlekedtek az öregek is), bicikliversenyek is gyakran vannak itt, de normál emberek is azzal járnak sokszor, hisz praktikus. Szerintem belejön az, aki itt lakik.


Alföldi gyerek voltam, néha ott is bicikliztem, de nagyon keveset, síkon nekem nem poén, de itt nagyon kellemes. 3 sebességes agyváltósom van, én pedig nem vagyok valami erős, pont ez a szint megfelelő számomra, mondjuk a Kékestetőre nem szívesen tekernék fel naponta, pedig ott is laknak s nyilván bicikliznek is emberek...


Az egyik szomszéd faluba igen jelentős emelkedő van (lefelé szerintem 60-nal is lehet menni biciklivel... nem tudom, mert én fékezek, mint állat), ott rövid szakaszokon tolom, ez van. A saját dűlőnkbe pedig ember legyen a talpán, aki feljön, nemcsak meredek, de földút, illetve ahol meredek, ott foszlott aszfalt. Nyilván ott kb. mindenki leszáll, nincs abban semmi.

Persze a biciklik sem egyformák. Itt leginkább két kategória van, a normál falusiak és a versenyzők (a normálon belül pedig a kevés- és a soksebességes bringák, de ma már kb. mindenkinek sokas van, én vagyok a régi nagy agyváltós fan, de soksebességes agyváltósra nem is telik, nem is kell). De léteznek elektromos rásegítésű bicók is meg mindenféle egyéb speckók...


Leszállni, ahhoz azért igazán erős emelkedő kell, még a hegyekben sincs olyan lépten-nyomon. Ha majd jobb leszek, felmegyek innen a Magas-Bakonyba, egyetlen részt tudok, ahol tolni kell majd odafelé s egy másikat, ahol visszafelé kell tolni, a többit szerintem abszolválom ezzel a bringával és izomzattal is. Én inkább a "megállok és pihenek" típus vagyok, hosszú s viszonylag meredek emelkedőknél működik az is.


Terepnél nehezedik a dolog, de oda eleve az megy, aki elszántabb. Terepen egy enyhe emelkedő is keményebb, a sima aszfalt még rendesebb emelkedőn is könnyebb.

2018. szept. 27. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

veszprém megyei vok, és nagyon kevesen tekernek errefele,

tényleg kevesen, igazabol megyeben alig van emelkedo mentes út,

2018. szept. 27. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 szlory ***** válasza:

Szerintem másabb.De az is igaz, hogy még szerintem sokat fog alakulni.


Régen bevett gép volt a Babetta, Jawa, pedálos segédmotorkerékpár. Azzal öregek is többet kotortak. Mára robogók lettek, azért nem egészen ugyanaz.


Szóval szerintem ez a csoport, igényhalmaz nem tűnt el, csak átmenetileg nem volt egészen kiszolgálva. Aki tehette, ment robogóra persze.


A váltózás az öregeknek nem sokat ér. Idehaza nem volt régen elterjedt, akik meg váltós bringákra szoktak, még nem öregedtek el nagyon. Nyugatabbra az agyváltó volt a tökéletesen bevált mód.


Én abban hiszek, hogy a hozzáállás (mint nyugatra) úgy fog változni a dombos vidék biciklistái között, hogy szépen csorognak át pedelecre. Egész konkrétan fordulatszám érzékelősre, ahol kis erővel is lehet maximális rásegítést elérni. Akkut tölteni már tudnak az öregek is. A Babettát meg tankolni kellett. Addig meg szerintem csak az tol majd bicót, akinek nincs más esélye.

2018. szept. 28. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Szerintem ez egyéni. Egy idősebb ember lehet, hogy már azért is leszáll, mert már nem tud úgy mozogni, és úgy biztonságosabb neki. De a járgányon is múlik. A nagyszüleimnek még sehol nem volt váltós bringa például, de ott a faluban, ahol leélték az életüket, jó volt, most már csak nagymamám él (80+ éves), nem sportolt, csak amennyit a kertben és a ház körül kellett, meg a bringa, illetve élete végén ápolta nagyapámat, az is igénybe vette, nagyanyám egy picike nő, nagyapám meg jól megtermett nagyobb darab férfi, támogatni, emelgetni, mozgatni kellett már egy idő után, nagyanyámnak is romlik az egészsége, és egy ideje már nem ül fel a biciklire, inkább gyalogol vagy autóval viszik, pedig egész életében mozgásban volt és nem a monitor előtt ülve töltötte a napjait. Más meg az ő korában még félmaratonokat fut, mert más életmód van mögötte, és ahhoz igazodott a teste is.
2018. szept. 28. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Kevés öreg bringást ismerek,de azok nyomták felfelé is a pedállt. Persze ha valaki közlekedési-eszköznek használja az teljesen más mintha sport-eszköznek tekinti.

Itt Budapesten a többség azért felteker a hegyre,vannak persze olyan emelkedők amik besz@ratják az embert de tényleg csak nagyon meredeken szálnakle tolni. Vagy nem igazán edzettek.

2018. szept. 29. 03:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Alex Fly ***** válasza:

Tényb hogy más a hozzáállás. Egy évszázadon keresztül ontottáka gyárak a közlekedési célú kerékpárokat -ezek a sportgépekkel ellentétben általában egysebességes, kontrás járgányok voltak, sík útra való áttétellel. Nyilván dombos,hegyes vidékeken ez nem volt a legpraktikusabb, viszont az alföldi igényeket teljes mértékben kielégítette. Itt még a túrázáshoz is megfelelt, tehát a sík vidéken szinte mindenki azzal járt. Másutt viszont inkább csak rövid távokon volt használatos és nem lett olyan népszerű.

Ez a kettősség a mai napig megmaradt.

2018. szept. 29. 03:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Figyeljetek, hiába a dombvidék, alapvetően a falvak és minden, amit el kell érni, ugyanúgy lenn települtek a völgyben, medencében. Csak a legújabb évtizedek őrülete, hogy az újgazdagok felköltöznek a szőlőhegyek oldalába, és óriási palotákat építenek oda. Na ők meg amúgy sem biciklivel járnak fel oda. Egy lejtős telket normálisan használni se lehet, nemhogy ott biciklizgetni. Csak is rongyrázás fenn lakni a hegyen, olyanoknak, akik 2 percre nem mennek ki se a kertbe, se az utcára. Lenn, a falvakban, azokon a viszonylag enyhe emelkedőkön meg ugyanúgy elbiciklizgetünk, mintha az Alföldön lennénk. Van egy-két neccesebb szakasz, ami után meg szoktam állni egy percre levegőt venni, de nálam jobbaknak az fel se tűnne. Fel a hegyre meg páros évben egyszer megy az ember. Bevallom, hogy oda végig tolnám, de ugyanúgy biciklivel mennék, mert én se tudom elképzelni magamat a kertkapun kívül bicikli nélkül. Nekem volna sebességváltóm, de nem igazán használom. Ha könnyebben hajtható az áttétel, akkor meg hatszor annyit kell tekerni, attól is kimerülni ám... Amerre meg lehet, az ember kihasználja a vonatot, azért van.
2018. okt. 6. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Dávid_1987 válasza:
Pécsen lakom,úgy vettem észre,hogy fellendülőben vannak a kerékpárosok.Elég dimbes dombos a környék faunája a Mecseknek köszönhetően,ezért a bringák 80-90%-a váltós, sok régi országútit látok, keskeny gumival,10-12 sebességesek,itt is két vállfaj van,a klasszik kocsmázós,árkád előtt hagyós kicsit ütött kopott és a gyönyörűen gyári állapotban megőrzött/felújított paripák.Ezen kívül látok még sok klasszik holland városi bringát agyváltósat,ezeket sokan télen használják mert kevésbé karbantartás igényesek és masszívabb robosztusabb járgányok, szintén küllemüket tekintve beépített lopásgátlóval rendelkeznek.Másik kategória a régi montisok,szintén olcsó könnyen karbantartható 18-24 sebességes kerékpárok,változatosabb terepen bevethető kátyúhuszár bringák ezek.Ezen kívül kis számban de látok fixiseket is,ők vagy Alföldi cserediákok,vagy eltévedtek esetleg a kihívásokat rendkívül élvező elszánt futárharcosok (végülis San Franciscoban is fixiznek sokan😁).Ezen kívül láttam még egy két öreget camping biciklivel boltba rohangálni,azért itt az is kihívás,bár ők körülbelül gyalog tempóval haladtak.Életkort tekintve itt sokkal több fiatal bringást látok az egyetemisták miatt,tetszik hogy a külföldieknek sokkal evidensebb hogy kerékpárral járnak,a magyaroknál még mindig van egy rosszfajta gyöpös hozzáállás hogy a kerékpár ciki és minden az autó,az a státusz és a lustaság is az egekben manapság,2 emeletet nem bírunk lift nélkül menni,nem hogy kerékpározni.Örömömre látok egy javuló tendenciát a fiatalok körében,újra menő lett egészségesnek lenni és mozogni,valamint védeni a környezetet,ehez remek eszköz a kerékpár,és még spórolni is lehet vele,úgyhogy szerintem átalakulóban van a hozzáállás.
2019. márc. 4. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!