Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » A hátsókerék egyik oldalán...

A hátsókerék egyik oldalán miért sokkal lazábbak a küllők?

Figyelt kérdés
Gyárilag van így.
2018. aug. 5. 10:13
 1/4 anonim ***** válasza:
Ha hátulról belenézel a kerékbe, látod, hogy nem szimmetrikus. A racsni oldalán a küllők meredekebben állnak, mint a másik oldalon. Ahhoz, hogy tengelyirányban ugyanakkora erőt fejtsenek ki, mint a másik oldal, feszesebbnek kell lenniük, mert a meredekebb állás miatt a húzóerő tengellyel párhuzamos komponense kisebb. Ha jó vagy fizikából, akkor ezt könnyen ki is számolhatod (a tengelyt tartalmazó síkkal érdemes elmetszeni a kereket, és ezen a metszeten berajzolni az erőket, majd a tengellyel párhuzamos és arra merőleges komponensekre bontani - a tengellyel párhuzamos komponensek összege 0 kell legyen, tehát az ellentétes irányúaknak ugyanolyan hosszúnak kell lenni).
2018. aug. 5. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
1.: Ezt nem lehetne úgy kiküszöbölni, hogy rövidebb küllőt használunk, vagy eleve asszimetrikus vázat gyártani?
2018. aug. 5. 11:11
 3/4 anonim ***** válasza:

Az aszimmetrikus váz segítene, mert akkor a kerék fűzése lehetne szimmetrikus. Nem tudom, hogy a gyakorlatban ez megvalósítható-e, vagy valahol valami nem jönne jól össze.


Az aszimmetrikus fűzés miatt a küllők így is rövidebbek a racsnis oldalon, hiszen meredekebben áll. Ha ugyanolyan hosszú küllőket fűzöl bele, akkor jobban rá kell tekerned majd a küllőanyát, tehát effektíven akkor is rövidebb lesz.

2018. aug. 5. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 tothp ***** válasza:

Erők és vektorok.... ez kicsit bonyolultabb. A lényeg: ahhoz, hogy a kerék asszimetrikus legyen, a két oldalon eltérő "F" erővel kell a küllőket meghúzni.


Asszimetrikus váz még csak csak megoldható. de egy ilyen megoldással egy csomó más gond keletkezne:


1. a váz- kerék kompatibilitás

2. Az így módosított vázgeometria azt eredményezné hogy a racsnisor távolabb kerül a kerék középvonalától.

ha viszont így a kereket a váz közepén akarod tartani, értelemszerűen a láncvonalat kellene nagyon kitolni. (érzésem szerint egy 8-as racsninál minimum 10 mm-ről van szó) Ami miatt viszont a középrésznél kéne ugyanennyivel kitolni az áttételt. Ez esetben (ha 10 mm ről van szó) a szimetrikusság miatt 20mm-el nagyobb középrész tengelyt kéne használni. emiatt enyhe terpeszben hajtanál, kisebb hatékonysággal. vagy teljesen új tervezésű hajtóműveket alkalmazni. ami viszont egy valag pénz a gyártók részéről.

szóval marad az asszimetrikus fűzés.

2018. aug. 5. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!