A hátsókerék egyik oldalán miért sokkal lazábbak a küllők?
Az aszimmetrikus váz segítene, mert akkor a kerék fűzése lehetne szimmetrikus. Nem tudom, hogy a gyakorlatban ez megvalósítható-e, vagy valahol valami nem jönne jól össze.
Az aszimmetrikus fűzés miatt a küllők így is rövidebbek a racsnis oldalon, hiszen meredekebben áll. Ha ugyanolyan hosszú küllőket fűzöl bele, akkor jobban rá kell tekerned majd a küllőanyát, tehát effektíven akkor is rövidebb lesz.
Erők és vektorok.... ez kicsit bonyolultabb. A lényeg: ahhoz, hogy a kerék asszimetrikus legyen, a két oldalon eltérő "F" erővel kell a küllőket meghúzni.
Asszimetrikus váz még csak csak megoldható. de egy ilyen megoldással egy csomó más gond keletkezne:
1. a váz- kerék kompatibilitás
2. Az így módosított vázgeometria azt eredményezné hogy a racsnisor távolabb kerül a kerék középvonalától.
ha viszont így a kereket a váz közepén akarod tartani, értelemszerűen a láncvonalat kellene nagyon kitolni. (érzésem szerint egy 8-as racsninál minimum 10 mm-ről van szó) Ami miatt viszont a középrésznél kéne ugyanennyivel kitolni az áttételt. Ez esetben (ha 10 mm ről van szó) a szimetrikusság miatt 20mm-el nagyobb középrész tengelyt kéne használni. emiatt enyhe terpeszben hajtanál, kisebb hatékonysággal. vagy teljesen új tervezésű hajtóműveket alkalmazni. ami viszont egy valag pénz a gyártók részéről.
szóval marad az asszimetrikus fűzés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!