Mennyivel jobb a 105-ös szett mint a Tiagra? Www.Canyon.com/en-hu/road/endurace/2018/endurace-al-6-0. html /www.canyon.com/en-hu/road/endurace/2018/endurace-al-7-0. html És megéri azt a +200€?
Ha jól tippelek, nem nagyon volt még országútid. De legalább ültél ilyeneken - akár csak 1-1 menetre?
Ha nem, vedd a Tiagrát.
Ha igen, akkor döntsd el, mennyit számít neked a hátsó áttételnél a 10/11 sebesség illetve az ergonómia. És ezután válassz.
Amúgy +200EUR nem sok, reális e tekintetben, mert nem csak annyi a különbség, hogy 105/Tiagra, hanem egy teljes generáció. A 4700 nem rossz, de megvannak a típusgyengéi. Viszont sokkal jobb, mint a 4600 volt, azt soha nem lennék képes ajánlani jó szívvel. Csak full kezdőnek. Talán.
Ha régen is Tiagrád volt és nincs konkrét indokod, amiért kiszerettél belőle, akkor nem éri meg a +200 eurót. Az új Tiagra sokkal jobb lett, és bár a fékek és a fékváltók miatt még "csak" hobbistáknak lehet ráció, ennek ellenére becsülöm az irányt, ahova húzza fel az S-manó.
Viszont. Ha van rá pénzed, nyugodtan kiadhatod a 105-re. Minden tekintetben jobb, ha te még nem is jössz rá, konkrétan miért (amúgy kivehető, érezhető, kb 5 perc alatt, minden tekintetben) a többiek, akik látják a bringádat, tudják majd, hogy komolyan vetted a hobbidat és nem foglalkozol tákolással, csak hogy spórolj itt-ott.
Tudom, ez fellengzősen is hangozhat, de valahogy az a szitu, mint pl. a MTB szettjeikkel: Deore alatt vegyen az igénytelen (nem feltétlen negatív értelemben) és/vagy pénztelen. Egy ideális bringás világban a Tiagra és Alivio kéne hogy a _legalja_ legyen a kínálatnak. Amihez képes jól felfogható előnyei vannak a nagyobb tesóknak.
Bocs, ha túlnyújtottam, de remélem segít.
Tiagráról nem érdemes 105-re váltani azonos generáción belül. 105 könnyebb és +1 fokozata van, a váltás minősége saját tapasztalatom alapján nem javul, gyári fékek a fékpofák miatt sosem voltak jók se tiagrán se 105ön, én egyből cserélni szoktam.
Viszont ha új bicikliről van szó érdemesebb kidadni a 105 ért a pénzt, mert az többnyire kompatibilis ultragra/dura-ace komponensekkel, így van lehetőséged a jövőben jobbra cserélni az alkatrészeket.
Országútiknál szerintem a tiagrától kezdve felele az összes megbizható és versenyképes. Versenyképes alatt ténylegesen azt értem, hogy ezekkel már lehet nyugodtan versenyezni, a profik ultegra alá nem szoktak menni.
Montiknál a deore felel meg a tiagra szintjének (még a kazetta is ugyan az), az is megbizható és versenyképes. Az alá ott se mennék, a profik meg XT alá nem mennek.
Itt most OFFolok egy kicsit. Régen én beleestem abba a hibába, hogy azt hittem, hogy profi és egy belépőszintű országúti között ég és föld a különbség (sebességben), ehhez képest több teszt is azt mutatta meg, hogy egy belépőkategoriás (pl btwin) és egy több millios karbonvázas stb. bicaj között adott teljesítményen néhány 1-3km/h óra különbség van. Sőt, ha csak a kerékszettet cseréled le jobbra, akkor a különbség kezdő/haladó versenyző számára jelentéktelenné válik.
Ezzel azt akarom mondani, h ha hobbiból kerékpározól, akkor felesleges majd (kerékszetten kivűl) fejlesztésekben gondolkodni. A legnagyobb különbséget az edzés fogja nyújtani.
Hűha akkor jó magas lehetsz :D
Ha a súlyod is emiatt sok (100kg+), akkor érdemes még odafigyelni a kerekek küllőszámára
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!