Grafitos zsírt mindenhová kenhetek a biciklin?
Most vettem 0,5 kilót belőle autósboltban, csak 880 forint volt. Ennyiért nem hagyhattam ott.
Szóval amiket zsírozni szoktam (a teljesség igénye nélkül): kerékagyak, kormánycsapi, teleszkóp rugó + perselyek, pedál csapágyak. Ide rakhatom a grafitos zsírt?
egy találat a netről
"Hol használhatok grafitzsírt?
Egy dobozzal kaptam
Kedves Olajdoki!
Én egy ismerősömtöl kaptam egy doboz grafitzsírt. Szeretném megtudni, ezt a fajta kenőanyagot hova célszerű ill. nem ajánlott felhasználni.
Köszönöm:
Tamás
---------------------------------------------
Kedves Tamás!
A kenéstechnikában előszeretettel használják a grafitot, mint szilárd kenőanyagot. Esetünkben valószínűleg egy NLGI 2-es besorolású, lítium-szappan zsírt adalékoltak grafittal, amelynek ajánlott felhasználási köre a közlekedési piacon csapágyak és egyéb olyan zsírzási helyek, ahol -30 és 120 °C közötti hőmérsékleti értékek várhatók. A grafit jobb súrlódási körülményeket teremt, így a fém a fémmel kisebb eséllyel találkozik. Kifejezetten vizes környezetben nem érdemes használni, mert hamar kimosódik a kevésbé víztűrő lítium szappan miatt.
Üdv:
Olajdoki"
Illetve a gyakorikérdésekről egy találat:
https://www.gyakorikerdesek.hu/otthon__barkacsolas__5994057-..
én simán beleraknám a biciklin báermelyik csapágyba
Annó dolgoztam a vasúton szerelőként és villamos mozdonyokon az áramszedőknél használtuk, mert a grafit miatt jobb a vezetőképessége.
Bár egy áramszedő palettája nem hasonlít semmilyen bickli alkatrészre :D
Hát, nekem bringán sehol nem vált be. Kormánycsapágyba biztos hogy elmegy, de nem taszítja le a vizet, így sehová nem ajánlanám.
Meg xar használni, az embernek a háta közepe is lemoshatatlanul feketére mocskolódik tőle.
Nem túl precíz csúszófelületekre meg nagy terhelésű kenési pontokra jó, például egy csápos autóemelő trapézmenetére meg vezetősínjére ideális.
Lehet, hogy finnyás vagyok, de bringába csak a kristálytiszta lítiumos zsírokat meg a speckó kerékpárzsírokat szeretem használni.
Van még régről egy zöld, teljesen átlátszó zselészerű zsírom, már azt sem tudom, honnan van, de ez baromi jó mindenhova.
Amikor megbontottam a patentpedálomat, akkor láttam benne gyárilag ugyanilyet.
Sajnos típust, gyártót nem tudok.
A többedik ilyen kérdés... és nem értem miért spúrkodik mindenki a kenőanyagon azzal, hogy a nagyfater garázsában talált 40 éves taknyot akarja rákenni a biciklijére.....
Az OBI-ban A KERÉKPÁROS RÉSZEN kis tégelyben kapható kerékpár zsír. Ez e:
Csapágyakat, váltógörgőket ezzel kenem hosszú évek óta.
Bőven elég! Semmi gondom nem volt még a csapágyakkal! (évi 8-9000 km-t tekerek)
Ez nem űrtechnika, nincs magas fordulat, extrém hőmérséklet, és egyebek ami miatt különleges feltételeknek kellene megfelelnie a zsírnak. (nyomás, hőmérséklet, speciális vegyi, kémiai feltételek)
Ha meg elkoszolódik, akkor ki kell cserélni. Ennyi! :))
Azt ne várja senki, hogy egyszer felkeni és 20-25 évig nyikkanás nélkül megy a technika.
Aki meg olyan biciklivel megy amibe spéci zsír kell és itt a gyakorikérdéseken keresi a választ, az már régen rossz :DDDDDDD
7.: Fajin, mennyiért vetted a zsírt?
Nem szarrágóskodom. Csak szép zöld a zsír, és nem akarom kidobni, hátha lehet hogy különleges. Csak a telómba használom, suntour xcm. Havonta, kéthavonta belerakok vagy 40 grammot, annyira rossz a porvédettsége :D
Amúgy van otthon grafit, és lítium zsír is, boltból vett. A régit viszont nem szeretném kidobni, minek szennyezzem a környezetet? :)
Pont az xcm telóval van gondom nekem, a legjobb lítiumos zsírral olyan lusta lett, mint a dög.
Voltam olyan mekgájveres kísérletező, hogy eresztettem hozzá a szimmering mellett kis shimano hidrofék ásványolajat, azóta szalad, mint taknyos csiga a nedves szappanon.
Nem emlékszem már mennyi volt... párszázas ajánlat kb :D
Bocsánat!
Nem anyagi dolgokra értettem a szarrágóskodást, hanem arra, hogy mindent felhasználunk amit találunk a garázsban.
Faterom is ilyen... 75 éves, de még mindig van abból a zsírból amit ipari tanuló korában loptak a gyárból.
Már késsel kell vágni, de akkor is az a jó, mert annak idején azzal kenték az 50 kW-os villanymotort és ha oda jó, akkor MINDENHOVA IS jó! (még a kávéba is lehet belőle tenni :))))) )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!