29"-os kerekű bicikli mennyivel gyorsabb a 26"-oshoz képest?
ez így van, vegye a 29-eset.
%-ot szerintem nehéz mondani.
jelenleg nem létezik olyan terepbicó ág, ahol 26-ost használnak, kivéve a dirtjump.
XC leginkább 29, DH inkább 27.5
De 26 sehol nincs már
26 ossal könnyebb gyorsabban bevenni a szűk kanyarokat, azaz lejtős enyhe terepen ahol sok a switchback praktikusabb, de általában ilyenkor se használják, mert a pálya többi részén a 29 visszahozza ezt a lemaradást.
29-nek sokkal több előnye van.
3.: Gyakorlatilag tényleg sokkal kevesebb 26"-os bicajt gyártanak sajnos. Túl van értékelve.
Ez teljesen testmagasság függő. Ha 170 cm vagy, akkor több hátránya van a 29"-nek, mint előnye, de 190 cm magasságnál már fordítva. Nagyobb kereket nehezebb irányítani is, rosszabbul gyorsul, nagyobb tömeg, stb.
Egy ismerősömmel bicajoztam, akinek 29"-es bicaja van, és szerintem még 170 cm magas sincs. Sík úton tempósan ment, de terepen, azon belül főleg technikásabb részeken teljes mértékben csíra volt. ÉS épp ez a lényeg, hogy minél gyorsabban tudj menni a technikás részeken, a nagyobb kanyarsebesség, legalább is számomra.
Szóval az alacsonyabb emberek jobban járnának, ha nem erőltetnék a 29er-t.
*A 29" van túlértékelve.
Hirtelen bejött a 29", és már mindenhol azt kapni.
Érdekes, régen jó volt a 26". Sőt dh-nál még 24"-t is használtak, pl. specialized demo.
"Mennyivel gyorsabb", ezt csak részben fogja a technika eldönteni. Az áttételezése más, általában a gyártók arra céloznak, hogy közel azonos forgatónyomatékkal lehessen pörgetni a 29ert, mint a régieket. Így külön erőlködni annak kell, aki nem állította magához a gyári paramétereket. Ha lefelé jössz, akkor értelmet nyer a "gyorsabb" fogalom, a kerékátmérővel arányosan. Ha felgyorsultál, utána tartás mellett nagyon megy.
A kicsiknek azért lehet rossz, mert nem tudják körbemozogni rendesen (pl. beleülnek a hátsó kerékbe, a 175ös hajtókar hosszú nekik, nem elég rövid a reach, stb.). A 190 centis bőven 29er érett.
Minél kisebb a kerék, annál technikásabb, fordulékonyabb tud lenni a bringa. Annál nagyobb a "fun factor" is. Izgága 29er-t készíteni nem lehetetlen, de 1milla alatt fullyban én eddig csak lomhát láttam. Nagyon sokat számít náluk a geo, ami még mindig szinte 2 szezon után változik, alakul.
Minél kisebb a kerék, annál komolyabb felkészültség kell hozzá. Mert a technológiai hátrányt (a kisebb kerék kisebb felületen tapad és az átgördülés szöge is meredekebb, így hamarabb ekézel - tehát picit máshogy kell irányítani) az embernek kell kidolgoznia.
Magasnak, kezdőnek (vagy életféltőnek vagy megéltnek) a 29er mindenképp előnyös.
Alacsonynak és/vagy komolyabb tapasztalattal rendelkezőnek (vagy aktívabb adrenalinhajhásznak) a 27.5 jobb (a 26 is, de az már tényleg a legalja, ill. adrenalintető, már ha komoly terepről beszélünk)
És akkor ne tessék elfelejteni, hogy jön a 27.5+ és 29+. Ezek megint más területre készültek. Ha nem sár, akkor veszedelem, miket tudnak azok a hernyótalpak.
A 29er esetében játszhat továbbá a 27.5 kerékszettre átállás, akár pályánként ($$$) váltogatva. A legnagyobb kísérlet pedig az elöl 29, hátul 27.5, elgondolkodtató..
Szóval ismerősnek ajánlgatsz? Ha megfogadod a tanácsomat, ne tedd. Inkább készítsd fel, de ő válogasson, mert még magunknak is könnyű eltolni ezt a 2 (4) "új szabványt". És akkor még a 2x vagy 1x hajtás kiválasztásáról nem is ejtettünk szót...
szerintem egy rosszul megválasztott gumi, vagy vázgeometria simán nullázza a 29'-er előnyeit.
26-al bárhova eljutsz. fele áron....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!