Erdőbe, homokos, laza talajra milyen mintájú gumit érdemes venni?
2.: Szerintem elnézted egy kicsit :D
Ez maximum döngölt földútra lenne jó, de ott nagyon.
Pedig homokba nem jó a nagy és ritka bütyök, ásni fog, kikaparja alólad a talajt.
Maxxis Ikon Exo 3C pl. kiváló kis szórakozós! :)
4.: Komolyan??? Úgy tudtam, a laza talajba nagy, és ritka bütykök kellenek, hogy belekapaszkodjon. Ezek szerint akkor az csak sárban a jó.
Így jobban belegondolva, lehet igazad van! Ugye a sárban csak azért jó a ritka, és nagy mintázat, hogy tudjon tisztulni.
Barátaim, nézzétek milyen fajin gumit találtam : [link]
[link] .
Na mit szóltok hozzá?? ;) 2250 forint darabja, 2.25" széles.
Olyan 50%-ban döngölt, poros földúton használnám, de oda nem kell nagy tapadás szerintem. 40% füves, köves, laza, gyökeres, vízmosásos földút, azaz a tipikus elhanyagolt erdei utak, és a maradék 10% erősen homokos talaj. Na?? Jó lesz-e??
2-es visszatér. Látom, ketten sem győzünk meg a traktorgumik mellőzéséről. Vegyed akkor! :D
--- de --
Szerintem most annyival tartozik a kérdező a válaszadóknak, hogy átgondolja, hogy mitől tudja hirtelen jobban náluk, mi a jó és a rossz? Isteni sugallat és tárgytalan a kérdés? :)
Sajnos az internet rossz oldala, hogy egymást kár győzködni, hiszen láthatatlanok vagyunk. De legalább utánajárhatnál az állításainknak. Ha akár németül, akár angolul tudsz néhány szó erejéig, szerintem hamar megtalálod, hogy milyen gumikat gyártanak kifejezetten laza (fű, homok, sóder, stb.) terepre. Meg aztán a bringát is tudni kell, de feltételezem, valami monti, az kell az Alföldre :D (bocs, engedj nekem kis vérszívást, nyár is van meg szúnyog is)
Mondjuk az igaz, hogy most bevetetted a gyökerek és kövek (ami lehet murva meg öklömnyi féltégla - ez nem mindegy) részt is. De alföldi útjaim során van egy sztereotípiám az arrafelé honos erdei ösvényekről. Ha segít, azzal a Clementtel, 40-es (az 1.75" alatt van) szélességben, 28" átmérővel keresztülmentem komplett homokozón, HEGYI erdei egynyomos, kavicsos és gyökeresen is, nyugis 25km/h átlaggal, egy darab érdemi csúszás nélkül.
Egyedül a vizes gyökér lehet gáz, mert azon megcsúszik, a nagy göbök pedig csúszás után hamarabb megfognak. Tehát vagy technikát, vagy gumit váltasz. Lehet bunny, lehet tolni, lehet merőlegesen bombázni - tényleg jó széles gumival (de a profil akkor is marad, az út többi része miatt). Laza felületen nincs esélyed arra, hogy mindig leérjen a göb az aljára. Ha szereted a mély(ebb) mintát, akkor is sűrű minta kell. Schwalbe Marathon Plus pl határeset, de még ilyen. Bénázni fogsz, de lassabban mész és kész. Rengeteg gumi van, de amit mutogatsz, az pont nem jó az Alföldre.
7.: Az Alföld szélén lakok, közel van a Bükk.
Milyen gumit vegyek akkor?? Olyan kellene, ami adott km-re számítva nem túl drága, ne kopjon el nagyon hamar.
2.25 triton 2250 forint, azzal mi a gond?
Volt maxxis ignitorom, egy kalap szar volt az is, papír vékony... Meg wtb nanoraptor, stb.
Nem vettem észre, hogy a márkafelirat 3-szorosra növelte volna a gumi jóságát.
Köszi az infókat, megint tisztult a kép. Tehát nem akarsz sokat költeni, viszont "mindenes gumi" kellene, Bükköt ismerem, az már átlag hegyi terep, ha tényleg felmész. Mátrába ne menj, az a sziklahalom egy más világ.
Tegyük még hozzá (disclaimer):
1) A gumiválasztás mindörökké szubjektív dolog marad a legvégén - a beállított nyomással együtt, ami bizony nagyban befolyásolja a gumi viselkedését!
2) én ilyen terepen defektvédett külsőt keresnék. vagy majd teszel be folyadékot a belsőbe? legalább az egyik kéne, tapasztalatból mondom. vagy persze vállalod a bokorban monkolást :)
Aztán, elmondom, mi aggasztana a Rubenáddal kapcsolatban. Először is a defektvédelem, aztán a darabonként 1kg tömeg is illúzióromboló, végezetül és legfőképp. Volt már dolgod sz*r gumikeverékkel? Ha kemény, az a baj, ha puha - az nem akkora baj - kivéve, amikor ekkora göböket kell formázni belőle! Ha nincs tartása, olyat mozog, mint egy komoly 8-as a kerékben!
Hogy a Maxxis/WTB gumi rossz? Attól függ, hogy milyen modell (mondjuk a Nanoraptor jó cucc, a másikat nem ismerem) ÉS attól, hogy arra/úgy használod-e, ahogy tervezték. Oldalfalat kivágni sziklákon könnyű, főleg, ha rásegítesz egy pillanatnyi rossz útválasztással. Lehet külön erősített oldalfalúakat kapni, futófelületen kevlárral. Ha nem tudsz rá vigyázni (nem feltétlen leszólás, ez nem mindig a ridertől függ), akkor viszont én is azt mondom, hogy a legolcsóbb, eldobhatós kell, nincs mese.
Lássuk, mi kéne. Szerintem neked 26"-os kell, jól érzem? Ha mászni nagy kövek és/vagy gyökeres letörések között nem kell (sokat), akkor egy túra/XC jellegű, sűrű göbös felé kéne nézni. Akár a Scwalbe Marathon, abból is van defektvédett (erősített oldalfal nem). Nem kell széles, 2.0-2.25 között bármi jó lesz, sőt. Valahol 3bar táján (többi tényezőt nem ismerem) jól el tud lenni dombos terepen.
Ha már hegyezünk, akkor felejtsd el a homok és fű támogatását, kell a ritkásan göbös. Most láttam egy ilyet (nem ismerem élőben) CST C1391 Traction - ez átmenet. Vagy Schwalbe ismét, Rapid Rob, kevláros. Ajánlanám a Rocket Ron vagy MagicMary+HansDampf párost, de ezek szerintem már túl vannak a költségvetési elképzeléseden.
Contiból olcsón, defektvédelem nélkül sajna, de akár hajtogatós (ééérted, veszel egy 3.at a nyereg alá, amikor kivágja a kavics :D) X-King, Trail King, Speed King. Ezek (felület durvaságában eltérők!) mind kevésbé technikás terepezéshez ajánlottak. És kb 3e Ft táján mocorog darabjuk. Ha vastagabbat akarsz, a TrailKing lesz az, de az itt is 1kg, viszont ésszerűbben (sztem) mint a Tritoné.
Amíg nincs fokozott emelkedő/lejtő és úgy törések (gyökér, kő, akármi), addig inkább választanék apró,sűrű göböset (max. technikásabb rész előtt eresztesz ki levegőt). Ha van és nem érzed magadban a boogie-t, akkor felejtsd és CST/Scwalbe/Conti filléres kiadásaiból szemezgess. Viszont az a füves, sóderes, homokos cuccokon lesz olyan beteg, mint a másik a gyökerek között. Nekem ez a tapasztalat.
Én köszönöm a válaszokat! :)
Mátrába egyszer régen feltekertem, de csak aszfalton. Tényleg tele van sziklákkal?
Jobb akkor a Bükk, az átlag magassága sokkal nagyobb.
Milyen defektvédő folyadék? A slime nem sokat ért számomra, átverés, nekem max 1 mm-es lyukat tömített el.
Évekkel ezelőtt megvettem egy üvegnyit. Bele a belsőbe, aztán kiszúrtam egy gombostűvel. Hát nem tömítette el, mérgemben ki is engedtem belőle a löttyöt. Aztán később eszembe jutott, hogy talán összeszerelve működik. Működik, ha miután lyukat kaptál fejre állítod a bringát, és 5 percig tekered a kereket, legalább is nálam ez volt. Viszont ez is csak nagyon kicsi lyukkal. Ezek a durva szöges tesztek, ahol a másodperc tört része alatt megszűnik a defekt... Hát én nem ezt tapasztaltam. Aztán legutóbb már egyáltalán nem ért semmit sem, szerintem elöregedett.
Ebay-ről akarok venni ilyet: [link] . Ezer forint egy pár. Hozzá meg vennék dh belsőt, mert az ilyen szalagok állítólag ki is vághatják a belsőt, az a plusz súly meg nem érdekel, gondolom tartósabb is cserébe. Ja, a slime el is tömítheti a szelepet, ha olyan irányban áll a szelep, hogy nem tud kifolyni a trutyi.
26"-osom van. Cst traction-om van 24" méretű másik bicajban, de azt csak döngölt pályán használom. Rubena-ból volt scyla-m, ami jó volt, csak hamar kopott. Sárban pedig nem kontrollálható módon csúszik sajnos. Tehát a Bükk környékén használnám. LEhet a dh/fr pályák másabbak, mert ott az erdőben van egy nem kijárt csapás, én pedig legtöbbet terepjárók által létrehozott utakon mennék. Vannak viszont eléggé durva szakaszok, ahol lehet(ne) jó tempókat menni.
Csak eddig ezeket hanyagoltam. Nemrég lett egy bicós haverom, és így már jobban elmerek menni a lakhelyemtől 20 km-re, baj esetén ő tud is segíteni. De egyedül... Az ilyen bicózások azért veszélyesek is lehetnek magányosan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!