Nagyvonalakban mennyiből úszhatnám meg a javítását a bringámnak?
Tudom hogy konkrét számot nem fogtok tudni írni, de megközelítőleg szerintetek mennyiből javítanák meg a bringám? Egy régi 87-es de jó állapotú országúti bringáról van szó.
Hibái:
Hátsóváltó bovden kell bele, plusz a bovdenek bovdenházak felújítása, fékek, váltók beállítása, kerekek centírozása. Ezen kívül már csak esztétikai hibák vannak, de azokkal jelenleg nem nagyon foglalkozok mert nem vészesek.
A bovdenes móka az 5-6ezer.
A fékek váltó beállitás.na azt nem tudom.
Centirozás:3ezer körül.
A monoblok nem biztos,hogy mennifog. Nem anno 2ezer volt a csere +az új cucc.
Mennyit állt?
Mert sanszos egy gumi csere. Láncra is rákéne nézni:mosás olajozás.
Fékpofák?
Én eltennék egy 25öt mindenre számítva.
4-5hónap az semmi. A gumi kora számit inkább.
10+éves ne legyen.
Nekem van 8éves gumim,remekül szuperál.
4.-5. "tegnap 15:21" válaszadó vagyok
Gumifüggő is, meg hogy fűtött helyiségben volt-e tárolva vagy erkélyen... aztán van olyan gumi, amit 1-2 év után kirepedezik, meg olyan is, ami sokáig nem...
Meg kell nézni mi az ábra vele...
2 belső kb. 2 ezer forint
2 külső gumi meg lehet akár 2x 2-3 ezer is, de az nem fog mindent kibírni... ami frankó minőség, esetleg kevláros vagy valami, meg jóval nagyobb nyomást kibír, mint amire fújja az ember - hogy egy kátyunál, döccenőnél hirtelen megnövekszik a nyomás ott a gumiban, ahol leér és könnyebben defekt lehet (és van egy minimális nyomás is, ami alá nem érdemes fújni), szóval a frankóbb minőségű külső gumik darabja inkább 5 ezertől indul felfelé
Máris 10+ ezernél járunk és csak gumik anyagára, ha ezt se te csinálod meg, szervizdíjra is számíthatsz még 1-2 ezer HUF-t
Bowden nem sok, talán egy ezres sacc/kb, de nem a legolcsóbbat érdemes abból se venni, mert az jobban nyúlik (és újraállítani kell a váltót-fékeket és a fékhatás se lesz olyan jó, ha rugalmasabb a bowden). Bowdenházak szintén akárhányszor akárhány száz forintok, úgy összességében anyagárban 2 ezer talán vagy 3 ?
De a cserék, a váltó-fékek beállításai munkaidő, ha nem te csinálod meg
szóval bowden-bowdenház csere és váltó-fékek beállításai
minimum 5 ezer (de valószínűleg több lesz az....)
Kerékcentírozás 2x 1-2 ezer forint
Egyebek: bringa letisztítása, beolajozások, bezsírzása alkatrészeknek, stb szintén jó pár ezer HUF
Amennyit leírtál eddig minimum 20-25 ezer pénz
És lehet, hogy esetleg lehet vele még valami....
pl.: lötyög a középrész, vagy kattog valami csapágy, megnyúlt a lánc, recseg a kormány (anyagfáradási repedés gyanú - nekem egyszer kettétört így a kezemben egy)
stb
Amúgy nekem is össze kéne raknom-javítanom a bringám, de amellett, hogy a kerékcentírozáson kívül mindent megcsinálok, ki kéne cserélnem kb. a fél bringámat, és brutálisan a zsebembe kéne nyúlnom, mert már minden baja van, pl. fékváltókar se akar nagyon váltani, szinte minden alkatrészben benne van nem is tudom hány tízezer km, stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!