Miért ilyen drága egy ilyen bringa?
Nézegettem a hivatalos oldalon is és hát nagyon be van dicsérve hogy miért jó meg ilyenek, de akkor se tudom elképzelni hogy mi tud rajta ilyen drága lenni. Értem hogy eredeti cuccok vannak rajta de ezek akkor annyira jók hogy nem fog egy két héten belül elromlani a váltó vagy a fék? (na jó én lazán meg tudom csinálgatni az ilyen dolgokat, nem is van szó) vagy miért is éri ez meg? Sok bringám volt már, és igen terepen volt már amelyiknek a váza mondhatni ketté tört a hajtó kar környékén meg, kerék ráfostól együtt is hajlott már el bringázás közbe (terep bringázás) , és nem vagyok pedig úgymond nem vagyok kövér (174 CM, 65 KG), úgy hogy valakinek valami jó érve esetleg hogy megéri-e vagy nem, az irja már le!
Elég relatív kinek mi a drága.
Én mondjuk arra jöttem rá, hogy nem feltétlenül ad annyival nagyobb élményt egy sokkal drágább bringa, mint amennyivel többe kerül.
A vicc, hogy még egy 20 és 200 ezres között sincs érezhetően 10-szeres különbség.
Nekem most egy Gepida Cross Trekking van, egyrészt nem rossz bringa, jó vele tekerni, de nem is érzem a legjobb választásnak. Nekem például az első hajtókar "kattog" ami nem zavart egy Tescos olcsó bringán, de közel 200 ezerért már nem ezt várnám. Az ülése is katasztrofálisan kemény, az is csere lesz.
Ami még elriasztott, hogy szinte mindenhol azt olvasom, 200 ezer környékén is, hogy itt még majdnem minden "gagyi" szint, és "el kell használni" majd venni rá újat.
Ami szintén rossz, hogy gyakorlatilag nem merem otthagyni sehol. Szép, szemet vonzó bringa, utána fordulnak az utcán. Csak ugye a fekete seregnek is könnyebben feltűnik. Alapvetően lakásban, szobában tartom, mert sajnos nem egy biciklit nyúltak már le a folyosókról.
Ehhez képest a régi Tescos bringám igazi főnyeremény volt. Ugyanúgy ki tudtam hajtani gyakorlatilag, ami elromlott azt pár ezer forintból lehetett pótolni és több ezer kilométert toltam bele. És még attól sem igazán kellett félnem, hogy ellopják, maximum kukatároló közelébe nem raktam le, nehogy elvigye a kukásautó.
Nekem azért olcsóbb bicóm van, bár nem olyan sokkkal. Ha nézzük a módosításokat, amiket ráköltöttem, 300-ba benne van. Szögezzük le, ez nem a boltba járós kategória. 1x nem mentem vele el boltba, csak és kizárólag sportolási célzatra használnom. Erdőben, 2 órás túrákra, kiépített pályán, fák között, sokszor 30 centi széles úton, gyökereken át, méteres leugratásokkal és olyan nehéz terepen, hogy a lánc izomból veri a vázat. Nem olyan terepen, ami olyan sima, mint az aszfalt, csak éppen földből. Na, ha egy ilyen terepre elhozod, és ott tekersz egy 15ezer kilométert, akkor jönnek majd ki az előnyök.
Ennek a bicónak a teleszkópja még egyben lesz. A váza még nem törött el. Ennek a bicónak komoly terhelés alatt is tökéletesen vissza fog váltani a váltója. Ezt a bicót 40es tempóról 1 újjal meg tudod állítani. Ha elesel, akkor erről nem fognak letörni a fékkarok, váltók.
Ha nem használod ilyen terepen, akkor ne vedd meg. Ha csak a haverokkal csapatsz a határban, sima terepen, bőven elég egy 100-150ezres bicó is. és lehetőleg a bike-discount.de-től rendeld, ott minden olcsó és jó
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!