Megéri felújítani a biciklimet?
Schwinn Csepel mountain bike-ról van szó. Most egy ugyanilyen újonnan kb. 60.000 Ft, így ehhez szeretném viszonyítani, hogy olcsóbban kijövök-e, ha szervizben felújíttatom.
Nem kellenek drága alkatrészek, most az eredetiek vannak rajta, ezek többnyire Shimanok.
Le kellene festeni az egész vázat, mert rozsdás, kellene rá elöl-hátul új markolatváltó, váltóbowden és váltószerkezet, elöl-hátul új fékkar, bowden, féktest, fékpofa, elöl-hátul új lánckerekek, valamint hajtókarok, pedálok és egy teljes hátsó kerék. (+munkadíj)
(Ahogy leírtam elég rossznak tűnik hirtelen. :D Egyébként napi használatban van, teljesen működőképes, csak nem működik a váltó, csúnya rozsdásak a fékkarok, meg a hátsó agy rossz, tehát néha kihagy...)
Szerintetek? Mennyiből jövök ki?
Köszönöm!
Szinteres festés, homokfúvással 15000.
Marokváltó, Shimano Tourney legegyszerűbb szett +3000.
A fékekből használtat, új betéttel mondjuk 8000-ből (2 pár).
Fékkar tekintetben szintén használtat, alut, 4000-ből.
Hátsókerék, kazettás, duplafalú, +8000.
Pedál fém, wellgo, platform, ~3000.
Hátsó sor +4000.
Lánc is kell +3000.
Hajtómű (használtan) 6-7000-ből meg kell legyen.
Én megnézném, hogy a váltókarok menthetők-e. Féktestekkel sem tudom mi a gáz, tán' acél és rozsdás? Azt is meg kéne tartani.
Még ha minden fenti áramból lealkudsz és 0Ft a munkadíj, akkor is ott vagy, hogy 60ért veszel újat. Ha ennyire sok mindent kell egy bringán csinálni (ami nem valami híresség), azt úgy hívjuk, hogy "gazdasági totálkár". Vegyél egy Rockrider 340et :D
Az a helyzet, hogy en minden nap hasznalom, hoban, sarban igy egy tel alatt siman berozsdasodnak a fogaskerekek, lanc, stb. Ezert nem szeretnek ujat venni, mert szerintem hamar rozsdasodna, nem erne meg 80-100k-ert.
De azert megis szeretnem, ha egy ideig szep lenne a bicikli, ezert gondoltam a felujitasra. Mit javasolsz ennek tudataban? Meg igy is az uj biciklit mondanad?
Szia!
Szerintem vidd el egy szervizbe, és beszéld meg velük, hogy mi az, amit tényleg cserélni kell. Nem biztos, hogy ami szerinted cserés, az tényleg kuka.
A másik lehetőséged az, hogy megtanulod te magad szerelni, ami amúgy hasznos, ha sokat mész, de nagy meló.
Van par olyan tetel, ami nem konrretan rossz (hajtokar, fektest) csak csunya, kopott. Ezek maradnanak utoljara, elobb a tenyleg rossz elemeket cserelnem ki.
Bizonyos dolgokat tudok en is szerelni (fektest, fekbowden, valto finomhangolas, lanccsere, stb.), de sok dologhoz draga szerszam kell, ld. hajtokarleszedo, racsnileszedo, stb. Ilyenjeim nincsenek :)
Nem értek egyet azzal,h drágák lennének a szerszámok.
Pl régi monoblokk középrész szétszedéséhez körmös kulcs 4500-6500 között van,míg te megoldhatod 985Ft-ból is...
Másrészt a szerszámok mindég a tied maradnak,újra,és újra használhatod,azzal munkadíjat,utána járásokat spórolsz meg.
Lehet jobban járnál egy bolhapiacos eredeti orosz férfi biciklivel,abban még van anyag,és talán el sem lopják...
Ha nem kötődsz hozzá komolyan érzelmileg és nem szeretsz szerelni, engedd el.
A következő biciklidhez veszel olajat, zsíroldót, és jól szétkened/fújod, nem lesz rozsdás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!