Manapság mi kötelező kerékpárra a kresz szerint?
[link] oldalról le lehet tölteni a szépen összefoglalt és aktualizált tájékoztatót, amit emberi nyelven írtak és nem jogi nyelve, mint a kreszt.
Itt a pdf: [link]
Ebben benne van a 20. oldalon, hogy
- elől hátul a keréken legalább 2, borostyán színű, küllő prizma vagy reflex csík.
- elől fehér, hátul piros színű fényvisszaverő (prizma)
- elől fehér, vagy kadmium színű fényt adó lámpa, ami villogó is lehet
- hátul piros színű fényt adó lámpa, ami villogó is lehet
- két egymástól független fék (akár azonos kerékre is lehet)
- csengő
- Fényvisszaverő ruházat lakott területen kívül az úttesten éjszaka vagy rossz látási viszonyok között.
Lámpának mindig a kerékpárosnál kell lennie és délutáni szürkülettől a reggeli szürkületig, vagy korlátozott látási viszonyok között kell fenn lennie (porfelhő, köd, napfogyatkozás, hó, eső). Gyengébbek kedvéért, amikor nem tudod megmutatni, hogy a nap ott süt az égen.
A lámpáknak 150 méter távolságból láthatónak kell lennie tiszta időben.
Bukósisak csak városon kívül és csak 40 km/h feletti sebességnél kötelező. De mindenhol nagyon ajánlott!
A pdf-ben nem csak a kötelező, de a miért és a hogyan érdemes is le van írva. És szépen le van írva a közlekedési szabályzat kerékpárosokra vonatkozó használata is és néhány tipp, hogy hogyan érdemes közlekedni, mire érdemes extra figyelmet fordítani.
Szóval nagy szívvel ajánlom a figyelmébe mindenkinek ezt a kisokost, mert szuper kiadvány! Én és a családom sokat tanultunk belőle, amit a kresz nem adott meg nekünk.
Első válasz nagyon hasznos volt.
Szerintem a kreszben leírtak betartása mindenkinek saját érdeke de én még nem láttam pl országúti biciklin semilyen prizmát se lámpát se semmit. Az más kérdés hogy sötétedéskor előveszik a lámpákat a jerseyből vagy táskából ahogy én is teszem, meg reflexcsikos a gumim. De még soha nem hallottam hogy valakibe belekötöttek volna a rendőrök
Én vallom, hogy a KRESZ nem véd meg és én óvatosabb és ésszerűbb vagyok.
A "látni és látszani"-ból a látszani fontosabb. Ezért, ha sötétedés után bringázom, én bizony felveszem a kukás mellényt városban is, vagy legalább a táskámat beöltöztetem.
A reflex csík sokkal jobban és messzebbről látszik és már lehet kapni ilyen gumi abroncsokat, én már csak ilyet veszek, nem drágább. Örülök, hogy végre kapni ilyeneket.
Amit még nem írtak a kisokosba, de a KRESZ-ben láttam, hogy pedálra sárga prizma előre-hátra. Ez azért jó, mert a fel-le mozgó prizma egyértelműen bringást jelez és este ez még a kivilágítatlan bringást is jelzi jó 100-150 méter távolságból és fel tud rá készülni az autóvezető. Nekem ez sajnos sokszor eltűnik, vagy épp látom, hogy a csavarok ott vannak a talajon a bolt előtt és a prizmám sehol... De 50-150 forintos tételről van szó, pótlom.
Ez nagyon sokat segít abban, hogy lássanak.
Szoktam még a bukómra is lámát rakni hátra. Az is messzebbről látszik.
Nagyon nem jó nindzsa bringással találkozni. Félelmetesek, veszélyesek önmagukra és a társadalomra is. Egy időben, amikor 250 forintokért vettem a villogó lámpákat aliexpressről, akkor osztogattam itt a városban ezeknek a félbolondoknak a saját védelmemben.
2007-ben állított meg utoljára rendőr egy lakott területen kívül eső, a forgalomtól fizikailag (árokkal) elválasztott kerékpárúton Balatonalmádi közelében, mert valami razzia volt akkor. Megkérdezte, van-e nálunk lámpa, azt mondtuk van. Hány méterig világít el? 200. Csengőm nem volt, mégis tovább engedett. Neki is annyira volt kedve az ellenőrzéshez, mint nekünk. Szóval nem szívattuk egymást. Ez 9 éve volt Balatonalmádi melletti útszakaszon.
Amióta többet bringázom városban, van csöngőm. Nagyon hasznos, mert 2 villanyoszlop távról csöngetek, van ideje a gyalogosnak felmérni a helyzetet és ki tudom kerülni, vagy ha nem reagál, lelassítok. De sokkal jobban bevált, mint a "Jobbról bringa!" kiabálás, amit sokan nem fognak fel olyan gyorsan, mint a csengőt.
Az első és hátsó prizma szerintem marhaság. Főleg, hogy elől 2, hátul 3 lámpám van. Én azt nem hordom. Ésszerűség ellen van. De nem mondom, hogy más se hordja, csak értelmetlennek tartom.
A fék alap. Ellenőrzése nélkül fel sem szállok a bringára.
Szóval ez inkább józan ész, mint KRESZ. Legalábbis számomra az. Első voltam.
Az első elég jól leírta. Mindössze két hibát találtam benne:
- küllőprizma az első kerékre két darab, mindkét irányba hatásos, borostyánsárga prizma kötelező. A hátsóra nem, persze nem is tiltott. De helyette megfelel a reflexcsíkos gumi is...
- két, egymástól független fék, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!