Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » El tudna magyarázni a fixik...

El tudna magyarázni a fixik működését? Mindent amit tudni kell róluk előnyök hátrányok

Figyelt kérdés
2018. jan. 28. 17:02
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Egy sebességes örökhajtós bicikli, tehát amíg forog a kerék, addig a pedál is forog, nem lehet úgy gurulni, hogy közben pihen a lábad. Meg fék sincs rajta, ezért kezdőnek elég veszélyes, saját testsúlyoddal és testhelyzeteddel kell fékezned. Persze nem bűn féket szerelni rá. Általában elég nagy az első lánckerék, egyik ismerősöm 52-11 es áttételt használ amivel azért dombon feltekerni elég szar és nem tud könnyebbe váltani. Meg van flip-flop agy is, aminek mindkét oldalán van fogaskerék. Az egyik a már említett örökhajtós, de ha megfordítod a kereket, akkor nem kötelező tekerni, ha csak gurulni akarsz
2018. jan. 28. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 tothp ***** válasza:
Előnye: a legkönnyeb, legkevesebb karbantartást igénylő szerkezet. Aki ezzel jól biciklizik, az komoly fizikai állapotra tesz szert. Hátránya: nagyon kevesen tudják jól és biztonságosan használni.
2018. jan. 30. 04:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 Wadmalac ***** válasza:
100%

Azért hátrányhoz tennék még párat (amit mániákus fixisek sosem fognak elismerni).


-nincs áttételválaszték.


Ez több szempontból baj.

Mindenkinek létezik egy optimális pedálfordulata, amivel hosszú távon jó teljesítménnyel tud tekerni. Ez általában olyan 70-100/min között van. Ha nincs áttételválasztékod, nem tudod ezt minden sebességhez biztosítani.

Emelkedő, szembeszél esetén nem tudsz a terheléshez igazított áttételt váltani.

Ha kipörögsz, az még a kisebbik baj, nem mész gyorsabban és kész. De a túl alacsony fordulat görcsveszélyes.

És persze az egyetlen áttétel elég szűken behatárolja a maximális sebességed és a maximális emelkedő-mászást is.


-nincs szabadonfutás.


Ez lejtőkön az izomkihűlés ellen előny, de a pedál visszahajtása lejtőkön qrva kellemetlen és veszélyes is lehet. Görcs esetén (amire a fentiek miatt jó esély van) simán összehozhat egy állati fájdalmas és lassan vagy teljesen sosem gyógyuló izomszakadást.

Az már csak plusz kényelmetlenség, hogy nem tudod a hajtókart beforgatni a legnagyobb nyomatékod pontjára, amikor jól neki kellene lépni, a pedálok az örökhajtás miatt ott járnak, ahol éppen akarnak.


-nincs fék.


Ennek nem kéne így lennie, mert természetesen a fixire is szerelhető, de az "igazi fixis" még büszke is rá, hogy nem szereli fel. És persze ők nem ismerik el, hogy a "snake" (pedálból blokkolóra fogott hátsó kerék) nem fék.

Ez forgalomban, erős lejtőkön életveszélyes.


Az előnyökkel is lehet kötözködni.


-könnyű.


Igaz. De már váltó országútiban is kapsz pillesúlyú lovakat.


-kis hibásodási esély a nagyon egyszerű kialakítás miatt.


Igaz. Ritkábban kel belekotorászni, mint egy fékekkel, váltókkal ellátott lóba.

De ha egy váltós bringát rendesen belősz, lánckenésen kívül nem nagyon kell kotorásznod rajta egy teljes szezonon át. Ugyanígy a fixit sem rakja el a mániákus tulaj szezonvégen karbantartás nélkül, szóval tökmindegy.

Alkatrész-költség meg... nézd meg, mennyibe kerül pl. egy flip-flop kerék. Annyiból megvan a váltós-szabadonfutós kazettás agyas is.

A fixis cuccok árait a trend miatt jól felverték.


-jobban erősít.


Eh...A súlyzózásnál sem a bexarásig erőlködés a lényeg.


-jobban megtanulod a harmonikus pedálozást.


A lónak a f....

Éppen hogy szabadonfutóson kell jobban megtanulnod az egyenletes körmozgásos tekerést. A fixi alapból viszi a lábad körbe, nem tanulod meg vele a körbehajtást. Főleg nem patentpedál vagy klipsz nélkül, ami szintén mindkettő problémás fixin, mert a szabadonfutó hiányával nemigen lesz megállásnál pont a jó lábad pont alul a kilépéshez.


Szóval a fixi valójában arra VOLT jó, amire a városi futároknál kialakult. Olcsó, igénytelen ló, amit nulla pénzből egyben lehet tartani és ellopás, kocsi általi kivasalás esetén fillérekből pótolható. Ennyi.


Persze ettől még szubjektíven lehet bárkinek az ideális sporteszköz, de sztárolni kár.

Kábé annyira igaz, mint hogy a Trabant a legjobb autó.

2018. jan. 30. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Köszi a választ( én mindenképpen szeretnek rá féket)
2018. jan. 30. 18:55
 5/11 tothp ***** válasza:
Wadmalac. Próbáltál már fixin megállni a tekeréssel? 😊 az a minimum, hogy egy fordulat mulva vádlin taszajt. Vagy kihajít a nyeregből. Sok embert ismerk aki fixizik, vagy kipróbálta(én). De csak egy közülük, aki megfelelö technikával és erőnléttel felvértezve uralja a szerkezetet(nem én). 300 kmig hiteles a srác. Nem mondta. Végignéztem a szélárnyékából
2018. jan. 30. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Wadmalac ***** válasza:

"Wadmalac. Próbáltál már fixin megállni a tekeréssel? 😊 az a minimum, hogy egy fordulat mulva vádlin taszajt."

Az biztos is.

Ezt nem is próbálnám cáfolni.


"Sok embert ismerk aki fixizik, vagy kipróbálta(én). De csak egy közülük, aki megfelelö technikával és erőnléttel felvértezve uralja a szerkezetet(nem én)."


És fű-fa-virág veszi és trendiskedik vele a főváros legveszélyesebb útjain. Itt a baj.

2018. jan. 31. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Rakás trágya . Akár a bmx ami akrobatikára való de mégis sok tag halad vele a főúton stb .
2018. febr. 1. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 tothp ***** válasza:

A ma fixiként ismert eszköz a bicikiilánc feltalálásától a szabadonfutó feltalálásáig egyeduralkodó volt. Számos tourt is ilyennel hajtottak végig. Aki ilyennel jól halad az részemről tiszteletet érdemel. Már csak a

hagyomány miatt is. A sok általam látott, fixin feszengő öngyilkosjelölt közt egy embert ismerek, aki érdemes erre.

2018. febr. 1. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Wadmalac ***** válasza:

Hát igen, a fixi eléggé ilyen "back to the roots" dolog.

Olyan, mintha ma autózásban trend lenne visszaülni a Ford T-modelbe. :)

2018. febr. 2. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 tothp ***** válasza:
Na csak várd ki a végét.
2018. febr. 2. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!