Kerékpár tisztítása sáros bringázás után?
Tegnap este bringázni mentünk és bár aszfalt úton haladtunk, a pocsolyákból és az út széléről elég sok sarat összeszedtünk a bringára. Mára ez persze jól rászáradt egy vékony rétegben.
Hogyan érdemes takarítani?
Panelház tárolóban lakik a gép, nincs se slag se magasnyomású a környéken, bő víz nehézkes
Magasnyomásúval azt mondják TILOS. Mert kimosod azokat a kenéseketis amit nem szabad kimosni.
Csak azt lehet, hogy kerekek ki, és lezuhanyozod kádban, zuhanykabinban, és közben ronggyal törlöd.
Aztán a váz, kiveszed az üléscsövet, egy nylont rágumizol, ne folyjon bele a vázba víz.
Aztán hagyod lecsepegni. Utána lánc szárazra és leolajozod újságpapír felett.
Felkeresel egy benzinkutat, ahol van mosó is. 4-500Ft-ból szépen le lehet takarítani.
Amúgy de, lehet kerékpárt magasnyomásúval mosni, csak ésszel kell csinálni, nem ökör módra 5cm-re tartani a pisztolyt, miközben maximális nyomással jön ki belőle a víz.
Fogsz egy vödröt és egy rongyot, letérdelsz mellé és áttörölgeted...
Utána egy száraz kicsit olajos ronggyal áttörlöd és kész.
Leírni nehezebb, mint bemutatni. Nézegess youtube videókat erről. Kell 2 vödör víz (egy mosogatószeres, egy tiszta - mindkettő jó meleg, különösen a tiszta, mert ki fog a végéig hűlni), egy tiszta és egy olajfoltos autómosó szivacs, wd40, láncolajozó, egy tiszta és egy olajfoltos rongy, egy sima (de új) wckefe, egy kis üvegmosókefe, zsíroldó (ezek durva vegyszerek, de lehet bio-t kapni, ha már környezettudatos bringások vagyunk), láncmosó "gép" és egy műanyag kaparó (lehet pl. lábaskefét is venni, ami egyben kefe és kaparó - de a wckefét nem helyettesíti).
Először a hajtást takarítsd, mert az retkel a legjobban. Kezded szappanos vízzel, utána a zsíroldó+láncmosó, a zsíroldónak állnia kell 2-3 percet, többet ne. Aztán jöhet az általános tisztítás. Fentről lefelé bemosod szappanos vízzel, a zegzugokat a kefékkel sikálod meg. Figyelsz, hogy a zsírozott részekbe ne tuszkolj vizet (középcsapágy, kerékagyak, fejcsapágy), csak folyjon le rajtuk. Szivaccsal átdörgölöd. Szivacsból és rongyból mindig értelemszerűen azt használod, ami nem koszol vissza. Láncot pl az olajossal. Váltókat, váltógörgőket a kis üvegmosóval és az olajos szivaccsal mosogathatod, a görgőkről és a felnifékek betétjéről a kaparóval szeded ki a bekövült retket. Ugyanez a kaparás jót tesz a kazettasor közeinek tisztításában is. Miután minden tele habos retekkel, jöhet a tiszta víz. Szivaccsal "öntsd le" a te esetedben a gépet. Miután minden tiszta, vízmentesítés ronggyokkal. Légy minél alaposabb, gondolj arra, hogy egy csavarfejben megálló víz ronda rozsdafoltot csinálhat másnapra. Ezek után már csak újra kell kenni a láncot, a forgáspontokat (váltók, vagy pl fékek) wd40-el lehet "újrakenni" és kiszorítani a vizet belőlük.
Ha tárcsaféked van és/vagy teleszkópjaid, az eset bonyolultabb, de remélem ezt már kitalálod magad is. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!