Schwinn-Csepel Trekking kerékpárról tapasztalatok?
Tavasszal vásárolni szeretnék egy Schwinn-Csepel Trekking kerékpárt, mivel szeretek kerékpározni, és elég szimpatikus ez a típus. Akinek van/volt legyen szíves írjon már tapasztalatot hogy megéri-e, bírja-e a strapát..stb ?
Illetve ajánlottak még Koliken trekkinget is mivel olcsóbb. Melyik éri meg jobban ?
Továbbá első teleszkópos legyen vagy teleszkóp nélküli ?
Attól tartok, hogy ezzel nem határoztál meg konkrét típust. Célszerű volna, ha egy linket is adnál, hogy legalább milyen formátumra gondoltál. Van itt Traction, Sprint, Landrider, ki tudja még milyen..
A Kolikent, Lofty-t, hasonlókat nyugodtan felejtsd el, még Csepelből sem becsülhető a kínálat cirka fele, hát még a tovább olcsósított spinoffokból.
Trekkingből: cross trekking esetén kapsz teleszkópot. Akinek nincs konkrét célja, általában véve tudom javasolni a teleszkóposat, mivel azzal közepes terepre is ki lehet jutni. Merev villás 28-asokkal a döngölt földút, salak a legvadabb, amit vállalhatsz, a girbegurba, göröngyös vagy ennél is durvább felület nem neki való. Tudd viszont, hogy a trekking teleszkóp önmagában egy csúf öszvér: nehéz és kőegyszerű, rugós (általában), ami a nagyobb döccenőknél dolgozik, de az úttartást korántsem javítja fel annyira, mint egy MTB teló (29-es montik teleszkópjait viszont be lehet építeni a cross trekkingbe - csak a válla férjen el az alsó vázcső alatt)
Ha az olcsóság a cél, akkor viszont egy cromo vázas (tessék vigyázni a rozsdásodást okozó csapadékra, hidegben kondenzvízre) merev villás gépet kéne találnod. Az kellően könnyű és a fém miatt kényelmes is (ellenben az aluval, amit inkább teleszkóppal vagy karbon villával lehet kényelmesíteni - de az megint drágább lesz).
Fontos momentum még a váltó kérdése, bár cross trekkingeknél külső váltós várható 95%-ban. Sima trekkingeknél (vagy városi kirándulóbicajoknál) fogsz találni agyváltót, ami egyébként remek kis találmány, közlekedésre legalább olyan jól alkalmas, mint a külső váltós rendszer, versenyre/teljesítménytekerésre viszont több tekintetben sem. Ha ez (is) a cél, akkor felejtős.
Dobj egy linket, illetve írd meg, mit tervezel a géppel, milyen jövőt képzeljünk el. Úgy pontosabban is tudunk segítséget adni.
A Koliken új hulladékból dolgozik. Falcon váltók? Acél kerékagyak? Nee.
De látom, neked akkor ez a városi verzió tetszene. Nézd, a Landrider bírja a strapát. Reméljük, te is. Látod milyen vastag az alsó csöve? Aluból szokás ilyet csinálni, mert bár a szemnek kedves, hogy milyen szép nagy cső, festett felület, de a tömege 17-18kg, mivel SZÉNACÉL (ld. leírás: Hi-ten). Ezt mozgatni síkon, nem gyorsan és nem nagy távokra lehet, főleg ha agyváltós (a leírása és a fotója ebben ellentmondó, így nem tudom). Viszont a váz tuti nem pusztul el, annyi az anyag benne, cserébe. :D És 26-os a kereke, ami nem a legelőnyösebb, különösen, ha 170 centis vagy, netán magasabb.
Helyette javaslom a cromo, használtat. Ha alacsony vagy, akkor 26-ost, nézd meg például ezt: [link]
Ez modern kinézetű (lehetőséghez képest), sárvédőt 3000-ből tetetsz rá, csomagtartót még 3000, kész vagy. És nagyon jó alkatrész márkákkal szerelték, átlagos embernek nézve.
Ha magasabb vagy, akkor a régi trekking/városi vonalról pl mellette találtam ezt, de rengeteg ilyen van: [link] Ez kifejezetten neves, európai trekking, szintén kényelmes és könnyű. Tippre olyan 12-13kg lehet. Hidd el, az 5kg különbözetet NAGYON meg lehet érezni. És ezen rögtön friss, defektvédett, reflektoros gumik is vannak, meg csomagtartó, minden.
Szóval röviden: a Landrider meg különösen a Koliken bringák csak inkább a szemednek készültek. Az alkatrészeik ideig-óráig kiszolgálnak, aztán javítgathatod, ami nem gáz, de tény. Ha arra kell, hogy bringázz a víkendháznál, vagy hétvégén elmenj piacra, vagy minden reggel kitekerj buszmegállóba, akkor semmi baj, tetszik - vedd meg. Ha picit többet vársz tőle, azért keress könnyebb és kényelmesebb, jobban felszereltet. Újonnan ezek már az 50-100e között, inkább utóbbihoz közeledve jönnek és nem sok lehetőséged lesz. Vagy kockáztatsz és használtat veszel. Boltból garival, vagy megbízható eladótól, magánban. Én újat 100-150 alatt nem igazán tudok ajánlani jó szívvel, annyi a kompromisszum. (Rablás, amit elkérnek az alsó-középkategóriás minőségekért, sajnos ezt aláírom, de ez van)
Nekem Landriderem van tizenpár éve.
Ahogy előttem írták, acélváz, szóval 15 kiló fölött a súlya (van rajta csomagtartó, sárvédő is). Viszont eséskor, dőléskor nem lesz semmilyen baja a váznak (a festék lepattogásán kívül). Azt nem mondanám, hogy örök darab, 3 vagy 4 éve hegesztette meg egy karosszéria-lakatos, mert a középcsapágynál (a hajtókar alatt) szétrohadt a váz. Igaz, gyakorlatilag minden nap, esőben, hóban, kánikulában megyek vele.
Merev villás, szerintem ebben a kategóriában fölösleges a teleszkóp, mert amilyenekkel szerelik az ilyen bringákat, azok nem igazán komoly cuccok.
Markolatváltós, ami nekem bevált (régebbi Shimano Revoshift, még nem a plexi ablakos, ami egy hulladék), 21 sebességes (városban olyan 8-10-et használok belőle gyakrabban, városon kívül 14-15-öt).
Szóval nem kényes jószág, simán lehet vele kirándulni is (a súlya miatt nehezebben lendül bele a kalandokba, de ha megvan a lendület, akkor lehet vele haladni), talán igazán nagy túrákra nem való, tehát 100-200 kilométerekre, vagy csak beosztva a távot, viszont elboldogul döngölt földúton is (külső gumitól függően akár lazább talajon is). A súlya miatt dimbes-dombos terepen jobban megdolgoztat.
Mondjuk úgy, hogy elsősorban munkábajárós-bevásárlós-kicsit a környéken tekerős bicaj, amin nem a leghulladékabb alkatrészek vannak, de nem csúcskategória.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!