Kerekpar hatso fék nem fog. Miert?
Kezdjük elölről, mert az ördög nem alszik. Mitől lehet fékgyengülés.
1) Hogyan kezdődött? Szépen lassan elromlott? Vagy egyik napról a másikra? Ha lassan, akkor a tisztítás rendben, ha gyorsan, akkor ellenben esélyes, hogy nem jól tisztítottad v. nem tisztítható a szennyeződés (V-nél ilyen nehezen elképzelhető), de az olaj egyetlen biztos eltüntetése a csiszolás.
2) Másik fékbetéttel próbálkoztál már? Bár az "alig fog" esetben egy puhább betét nem tesz csodát, de részese lehet a gyengeségnek.
3) A féktesteknek maximális fékezéskor függőlegesben kell állniuk. Így állítsd be a fémdrótot (bowdenszál). Szintén nem tudja önmagában ennek a hibája nullára tenni a fékerőt.
4) A fékbetétek csapjai merőlegesen, azaz vízszintesben kell lenniük a maximális fékezéskor. Szintén nem teszi tönkre egymaga a rendszert...
5) Ellenőrizd a fékhatás visszarúgását. Ez több dolog.
a) Ha koppra húzod a féket, a fékkar ugye nem éri el a kormányrudat?
b) Nem "nyúlós" a fék? Ha behúztad, keményen megáll, minimális bowdennyúlással a fékkar a helyén marad? Vagy normál erővel tovább húzva még tudod jobban húzogatni?
c) A féktesteknél is ellenőrizz rugalmasságot ez esetben, csak a biztonság kedvéért.
d) És véletlenül se legyen túl- vagy alulhúzva a bowdenszálat rögzítő csavar. ;)
e) a pipában és a bowdenház ütközőknél mindenhol a helyén ül a cucc? A fékkarban is?
Én leginkább a koszra vagy a bowdenezésre voksolnék. A koszt a leggyorsabban kizárni betétcserével lehet (úgyis fog kelleni előbb utóbb, vegyél egy párat, de normálisat - 2/3 komponensű, csapos féket, pl. BBB, XLC, akármi, de cirka 1-2e Ft között lesz). A bowdenezést meg ezzel a rugalmasság teszttel. Attól, hogy huzalos v féked van, attól még elég keményen illik megállnia a behúzáskor. Hadd tegyem hozzá, hogy még a ruganyosabb féktestek/fékkarok esetén is elég rendesen meg kell állnia a keréknek, az "alig fog" dolog a V ék esetén igen ritka és durva dolog.
Sok sikert, számolj be a fentiekről!
5: Elöször is köszönöm a preciz es reszletes hozzaszolasodat! A kerdeseidre a valaszok:
1. Hasznaltan vettem, latszolag relativ uj a bicikli, igy nem tudom, mikor kezdödött
2. Masik fekbetettel meg nem probalkoztam.
3-4. Sajnos ezeket nem ertem…
5.
a) nem
b) nem
c) ugyanolyan rugalmasnak tünik, mint az elsö feknel, ami viszont jol fog
d) itt viszont jol meghuztam, nehogy veletlenül kihuzodjon, meglazuljon a bowdenszal
e) pipa, bowdenhaz- sajnos nem ismerem ezeket a fogalmakat:(
Koszosnak biztos nem koszos, mert mar eleve ugy nezett ki a bicikli, mint egy uj, de azert a fekpofakat, felnit alaposan megtisztitottam (szappanos viz, alkohol), nehogy olaj legyen rajtuk.
A betetcsere alatt a fekpofak cserejet erted?
Allo helyzetben megneztem, hogy fekez a hatso- a fekpofak es a felni köze egy papirt raktam- tökeletesen fekezett. Viszont elindulasnal, tehat lassu allapotban kb. 4 sec a fekezesi idö a hatsonal, mig az elsö rögtön megallitja.
Egyre viszont gyanakszom- egy citybike-rol van szo, ahol a kereket egyreszt vekonyak, masreszt a profiljuk gyenge, azaz majdnem sima a gumi felülete. Ez nem lehet egy ok??
Ugye nem nói vázasról beszélünk?
Mert ott sajnos az összevissza hülye bowdenvezetés miatt sosem lesz tökéletes a hátsó fék.
Illetve általános női váznál valószínűleg tudok egy megoldást, ami némiképp javít a hátsó féken. A legtöbb női váznál ki lehet iktatni az utolsó bowdenház-vezetőt és eggyel előrébb kivezetni a bowdenházat, így egy "kurfli" kimarad, a v-fék "alulról" kapja a bowdent, lefordított pipával.
És ugye nem acél felni van?
Itt egy fékbeállítás videó, ami kezdőknek éppen elég.
https://www.youtube.com/watch?v=hVN5AfX_YM4
Ha jól belőtt fékkel is xar marad a fékerő, tényleg fékpofát kell cserélni.
Elözö: Nöi bicikliröl van szo, "Merida City 21 deep".
A felni szerintem aluminiumbol van. A videot mar megneztem, az volt az elsö, hogy a youtube-n kutattam utana.
"A legtöbb női váznál ki lehet iktatni az utolsó bowdenház-vezetőt és eggyel előrébb kivezetni a bowdenházat, így egy "kurfli" kimarad, a v-fék "alulról" kapja a bowdent, lefordított pipával. - Ezt sajnos nem ertem, hol kivezetni...? Na majd jobban szemügyre veszem a biciklit, hatha rajövök, de köszi.
A béna bovden nyomvonal miatt egy "víz-zsák"-ot alkot a bovdenház, megállhat benne a víz. láttam ilyent úgy berozsdásodni hogy nem lehetett fékezni miatta.
Meg kell nézni hogy a huzal könnyedén jár-e.
Bowdenvezetés:
Nézd meg a képet.
A "gyári bowdenvezetést áthúztam piros keresztekkel, a "tuning" verziót zölddel rajzoltam be, a kék a lefelé fordított V-fék fém pipa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!