Országúti bringások több napos tekerésnél hol alszanak?
Olyan lelkes bringásokra lennék kíváncsi, akik több napos túrára elmerészkednek akár egyedül is..
Nyilván van lehetőség előre szállást foglalni, vagy campinget, de ahova én megyek az nem tipikus túraútvonal, mint pl a Balatonkör, ahol vannak campingek..szállást se tudok foglalni mivel nem tudom, milyen tempóban fogok haladni és hogy az adott helyre mikor fogok érkezni. És outisokat nem nagyon láttam még csomagtartóval, megrakott csomagtartótáskával sátorral stb. általában egy kis hátizsákkal mennek meg néhány kulaccsal..van aki a szabad ég alatt alszik? vagy milyen más lehetőség létezik? Eddig még nem mentem ilyen hosszú túrára, most akarok országúti bringát venni mert eddig mtb-vel mentem szilárd úton. Köszi a válaszokat
Pedig a sátor a megoldás, ha a kemping/turistaszálló/motel/egyéb hasonló szálláshely kiesik.
Szoktak amúgy outival több napos túrákat lenyomni? Én ami ilyen jellegű képeket láttam, ott mind trekkingek voltak, vékony aszfalt gumikkal, málhával. Eleve, egy kis hátizsák nem elég több napos útra (pláne egy szimpla mez, benne 5-6 energiaszelettel), már csak a váltóruha, szerszámok, étel, ital miatt sem.
Én mountis vagyok, így nem igazán értek az outikhoz, de szerintem nem valók ilyen hosszú túrákra. Azok elsősorban teljesítménycentrikus bringák, hosszú kirándulásra, ahol nem szempont a minél nagyobb átlagsebesség, valamint a lehető legkisebb össztömeg, szerintem abszolút verhetetlen egy trekking. Megvan a maga helye az outinak is, de a több ezer km-es túra nem annak való (az ilyen Tour de xy versenyek más lapra tartoznak, mondanom sem kell).
Én is gondoltam már többször ilyen hosszú utakra, de pont az fog vissza, hogy nincs erre való bringám. Az XC mountit pedig nem fogom fél-trekkingre alakítani csak emiatt.
Rossz irányba haladtok. Kérdésedre több lehetőség adott, országúti, ill. cyclocross (v. gravel) gépekkel (is):
1. Éljen a divat, "bikepacking". Már így fel lehet szerelni egy koskormányost: [link]
2. Nem akarsz kiegészítőkre költeni? Akkor más erőforrást kell áldoznod. Az agyadat. Tervezni kell. Olyan nincs, hogy "nem tudom milyen tempóban haladok". Ez a kezdetekre igaz, de egy edzőkör után tudni fogod, hogy pihenőkkel együtt mennyi az átlagsebességed. Továbbá, aki több napra megy, az vagy felszerelkezik "appokkal" (warmshowers, "last-minute booking app" vagy "same day booking app") vagy előre megnézi az opciókat.
3. Még mindig agykapacitás: kezdő húzás, hogy A-ból B-be tervezel haladni, aztán majd lesz valami. Én úgy szoktam mondani, hogy tervezz úgy, mint a katonai bombázók. Vannak A célpontok és B célpontok. Az A-kra túl kell számítani, így dinamikusan, B kitérőkkel is tudsz szervezni. Ez lehet egy plusz karika vagy akár egy templomnézés - bármi, ami "időt visz". Ha defekt vagy bármi miatt csökken az időkeret, elkezded elengedni a B-ket. Tudom, így nem a megtehető maximum távra leszel hangolva, de bocs - azt nem így szokták megszervezni. (Hanem pl. kísérő kocsival vagy ténylegesen leszervezett szállásokkal.)
Akárhogy is, a matekban az első tétel a kicsi és könnyű sátor (jó drága lesz) meg egy laticell(t helyettesítő, felfújható matrac, aminek van párna része is). Ezek a legnagyobb, egyben helyet igénylő cuccok. Ezeknek ha megvan a hely (pl. nyereg mögé + kormány elé), a maradék kapacitásra pakolhatsz egyebeket. De nyugi, nem leszel soha Rambo, főleg egyedül. Mindig legyen pénz/kártya, mert annyit veszel/viszel magaddal, amennyit muszály, nem amennyi az egész tour-ra kell.
Szerintem ha megfinanszírozod és tényleg átgondoltan cselekszel, nem lesz zsákutca és a tapasztalat is hamar meglesz. Utána már vidámság. :)
Vagy előre megbeszéljük ki szeretne vezetni, vagy sorsot húzunk...
Aki a rövidebbet húzza az megy kocsival, viszi a cuccunkat,...
Szálást előre lefoglaljuk, mire odaérünk, ott a cuccunk...
Amúgysem praktikus outival többszáz km útra elindulni úgy ha nincs kit riasztani kocsival, ha bármi baj van.
Örülök, ha segített. A hosszú ömlengésből végül még egy sor kimaradt. Vádoljatok részrehajlással, de ez a teszt talán alátámasztja: [link]
Ez a Ronin egy kényelmes "gravel" (alias cross outi) gép, amire annyi cuccot csavarozhatsz, hogy megszakadsz.
A kényelem ára, hogy bár triplán húzott csöves, a tömege nem kifejezetten speed kategória (11.6kg/52-es méretben versus 7-8 kilós, kopogós alugépek), viszont a geometriáját dícsérték, azaz jól mozog plusz rezgéscsillapításban a cromo acél klasszisnak számít. Ha felpakolod, szerintem 17-20kg között megállhat, amit a tárcsafék jól megfog, legyen bármilyen környezet, és úgy azért tudsz vele tartani 30 feletti tempót is, hosszabb távon. Plusz szexi dög. :D Ilyet, v. ehhez hasonló, több felfogatási ponttal rendelkező gépet keress, lehetőség szerint tárcsásat - vagy a v féket kell majd megtuningolni, az sem nagy pofáraesés.. Sok sikert #2!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!