Balaton körútra mennék kerékpárral, mekkora különbség van, hogy a biciklimen MTB külső gumi van éa nem országúti?
206 km elég hosszú, hogy terepre való gumikkal menj. Van olyan fajta, aminek a közepén van egy sima csík bukolt utakra, a két oldala meg bordás, ami földúton tud kapaszkodni. Ez jó vegyes használatra, ha nem akarod cserélgetni.
A Balaton-kör végig szilárd burkolatú, bár sok helyen tördezett, rossz minőségű.
Országútit nem tudsz felrakni, mert nagyon keskeny lesz egy MTB felnire. Túragumit viszont igen. ;)
HATALMAS különbség van MTB gumik között is. Ha meg közúton használod, akkor szakadék van, nem különbség. Két alap dolog: mintázat és szélesség. A mintázatból neked minimális kell, gyakorlatilag a port, vizet vezesse ki és kész. Ha nincs (közel) sima középső futófelülete a gumidnak, akkor aszfalton hátrányba kerülsz, több erődet viszi majd el. Szélesség dettó. A haladáshoz nem kell küzdenie, mint disznónak a jégen, túrára 35-45mm szélesség elég. (Vagy az 1.25-1.75 közötti tartomány, másik jelöléssel kifejezve) Ez kényelmet tud biztosítani és csak annyira széles, amennyi a haladást a legkevésbé gátolja.
Ezek után megvan egy mintázat és egy szélesség etalonod. Jöhet a többi. Defekttűrés, tapadás és gördülési ellenállás. Mindegyik vájtfülűbe hajlik el, nehéz lenne itt megvitatni. Legyen defekttűrő (minél inkább, ez sem 0-1, hanem kb. 0-7 közötti skála, több megállóval), vélemények alapján jó tapadású, kicsi gördülési ellenállással.
Mivel alig túrázol, racionális zárszót fogalmazok. Ha nem egy afféle bütykös MTB külsőd van, a legolcsóbb fajtából, hagyd a fenébe. Nagy a különbség, de most teljesítsd ezzel, kihívásért is! Ha pedig beruházol, készülj úgy, hogy majd 5-7e Ft-ot rá tudj áldozni darabjaira. Ezek is évekig elvannak, akár több ezer km-t elbírnak, de akkor is használhatod, amikor városban, vagy földúton (tehát: nem hegyen) tekersz. És a defekttűrés isteni dolog, ha kifizeted. A defektgátló trutyi jó, de nehézkes. Én leálltam vele (kivéve hegyi gép), a jó külsők pedig meglepődnél, miket megfognak! Nincs rosszabb, mint esőben vagy latyakban defektes hátsót szerelni. De délben a Balaton partján se sokkal jobb, úgy vélem. ;)
Előző vagyok. Nem szeretek vakon ajánlgatni, de pár támpontot adok, hogy kb miket lehet elővenni egy-egy ügyféligénytől függően. Túragumikból: Schwalbe Marathon Supreme vagy az új Almotion. Taknyos sáron és murvás laza talajon kívül tökéletes túragumik, esőben is, földúton is. Közepes élettartam, minimális gördülési ellenállás. trekking és 29er gépekre lehet tenni.
Schwalbe Hurricane vagy Continental Double Fighter - ezek defekttűrése nulla (trutyi kell), vegyes használatú MTB gumik, viszonylag olcsók, kis tömeggel, egész jól gurulnak. Terepen kisebb nyomással használod, hogy tapadjon és a körmök talajt fogjanak.
Continental Speed King II (RaceSport kiadásút) pedig drága, hasítós MTB gumi (2.2-es) aszfalt+gyenge terep kialakítással. Esetleg a Schwalbe Big One lehet párja, de az terepen harmatosabb.
A fenti durvább gumik darabja lesz 10-15e. De szenzációs a "mekkora a különbség" szempont. ;)
Nyugodtan menj MTB gumikkal, és is MTB-vel mentem. Amilyen ramaty állapotban van az a bicikliút, kell is az MTB.
Csak ezért én nem vennék gumit, ha komolyabban gondolod a hosszútávú tekerést, akkor inkább oda illő biciklit vegyél, ne csak a gumit cseréld.
Én évek óta ilyet használok a futkozós montimon, 6 baron. Mikor megvettem rá, úgy éreztem hogy repülök, utána kaptam rá az országútira. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!