Mi az Integrált hajtás előnyei?
Jelenleg egy FSA Vero Compact hajtóművet használok és azon gondolkodom, hogy egy Shimano hollowtech 2 rendszerű 10 sebbséges hajtóművet veszek az országuti kerékpáromra.
Nem tudom mennyivel jobb ezzel tekerni...
Merevebb, mint a négyszögtengely, egyúttal kényesebb is. Tehát teljesítmény tekintetében javulás várható (egyébiránt már pl. egy négyszöges és egy Octalinkes hajtás között is észrevehető az embernek a különbség - de mondjuk egy Octalink vs Hollowtech II között már kisebb az eltérés érezhető része). Ezzel szemben a kényesebb rész egyfelől a csapágyazás (hamarabb elhasználódik), másfelől annak ténye, hogy a tengely végleg ugyanaz, tehát ha elcseszed, az egész hajtómű kuka. Továbbá monoblokknál lehet "játszani" a tengelyhosszal, az integrált viszont fix hosszú, így vannak szélsőséges esetek, ahol nem megoldható az integrált hajtás.
Természetesen a fenti általános jellegű értekezés, 2 különböző négyszögtengelyes hajtómű között is vannak merevségi különbségek, de ezek inkább árnyalják, mint megváltoztatják a fentieket. FSA Veroval nem volt dolgom.
Némileg árnyalnám a képet. A négyszögtengelyhez képest az octalink/ISIS valóban észrevehetően merevebb, viszont a nagyobb átmérőjű tengely miatt a szabványos hajtócsapágyházban kevesebb hely marad a csapágyaknak. A kisebb csapágyak hamarabb elhasználódnak.
Az integrált hajtóművek esetén a csapágyak a hajtóműházon kívül helyezkednek el, így egyrészt nagyobb átmérőjűeket lehet alkalmazni, amimind az élettartamra, mind a merevségre jó hatással van, másrészt szélesebben csapágyazott, mint a hagyományos monoblokkok, ami megintcsak nem hátrány.
Röviden a bordástengelyes rendszerek előnyeit kombinálja a nagyobb élettartammal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!