Trekking (Deore) váltókkal felszerelt bringához lehet országútis fékváltókart használni?
Ha az első tányérokból csak kettőt használsz (vetesd le a kicsit) szinte biztosan beállítható. Vagy hajtóművet cserélsz - ez már drágább móka, de cserébe nagyobb fogszámot kapsz. V-fék a mostani biztosan kuka, viszont létezik egy "mini V" fék család, többen is gyártják (pl. Shimano, Tektro), ezekkel össze lehet hozni az országútis fékkarokat.
Elég sokan szoktak hasonló átalakításokat tenni, az ilyen hibrideknek is vannak előnyei. Persze úgy, hogy tucatnál is több bringám van, én nem tudlak érdemben lebeszélni róla, hogy ne vegyél egy második gépet. :)
Ki lehet javítani, HA tévedek. A váltókarok cseréjéből fakadó húzás különbséget addig lehet kikompenzálni, míg a trekkingen 2 lánctányér van. Ezt írtam is. Itt ugyanis miért ne lehetne a bowdenszál feszességével, valamint a limiterekkel együtt bejátszani a két végállást? Igen, ezért van a fordítva befogatás is. Fékrendszer kapcsán általában olcsóbb, ha egy bármilyen canti kerül rá, de pl. láttam már Shimano mini-V-t 7000-ért adni. A Mini-V világban a karhosszokban van mágia (lehet jól és rosszul dönteni, fékkarhoz ajánlott választani modellt), a canti fékek esetén pedig a normális beállítás szokott elvérezni, még szervizesnél is.
De macerás egy meló, egy szó mint száz. Nem netről összevásárolgatásra találták ki, hanem szerelői kihívásnak. És 100%-ot én sem garantálnék.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!