Elől 29", hátul 26" kerék szerintetek jó lenne?
Baromi sokat romlana a geo! Ember, közel 7-8 centit emelsz meg elöl. A végén még a lábad se érne le, a hajtómű is emelkedni fog. A kormányzás pedig teljesen meg fog változni.
Ha már így állsz - esetleg tárcsás a teló? Akkor tennék bele 26-ost előre, úgy kb. felezed az emelkedést (a teló hossza így is több lesz, de a tengelytől lefelé legalább nem a 29/2 inch, hanem a 26/2 inch marad meg)
1.: Tapasztalat?
2.: Igen, 7-8 centit emelkedne. De minel laposabb a fejcso, annal konnyebb iranyitani.
Ha meg elreped a fejcso mivan? 17 ezerert veszel testbikerol 16"-os polarx-et.
Egyebkent barmelyik alkatresz eltorhet, fel kell oltozni vedocuccokba.
Ha nem hiszed, próbáld ki. De #1: sekélyebb fejcsővel romlik, meredekebbel javul a kormányzás (ha mást nem változtatsz). #2: ez már a pontos villahosszok ismerete nélkül is túlmegy az általában után-hangolás nélkül hagyható (cirka fél fok) dőlésszög változáson, tehát borítékolható, hogy szinte rá sem fogsz ismerni a gépedre utána, annyira észlelhető lesz a változás #3: valóban gyorsan fog törni (persze ha tényleg kimész terepre), különösen nagy eséllyel akkor, ha a mostani vázad sem egy nagy eresztés, amiben kellő statikai tartalék van (már előre "megpatkoltathatod", nyersz vele egy 16 ezres vásárlást..)
Ha ennyire elszánt vagy, felőlem csináld, én csak az eredeti kérdésre válaszoltam részletes indoklással: szerintem nem lenne jó - feltételezve, hogy most amúgy elégedett vagy a bringád mozgásával.
És még gányul is fogsz a 29+26 kombóval kinézni, across the country (cc) - de ez biztos szubjektív véleményem.
"sekélyebb fejcsővel romlik, meredekebbel javul a kormányzás (ha mást nem változtatsz)."
Ezt rosszul tudod. Minél meredekebb a fejcső, annál rosszabb az irányítás, de a fejcsőre kevesebb terhelés jut. Régen az ugratós fully FR gépeknek volt meredek fejcsöve, és dh-ra nem is igazán voltak alkalmasak. Ha a meredek fejcsővel jobban lehetne kanyarodni, akkor miért nem 90°-osak a fejcsövek?
A dh bicajok fejcsöve is lapos, pont a kanyarsebesség miatt. Minél laposabb a fejcső, annál nagyobb a tengelytáv, stabilabb, és jobban lehet vele kanyarodni nagy sebességgel, de a lapos fejcső jobban igénybe veszi a vázat, és a teleszkópot.
A többihez nem szólok semmit, azokban igazad van. Elején nem gondoltam bele a 7-8 cm-es dologba :D
Amit nyernék a stabilitáson, és a jobb kanyarodáson, azt elveszíteném a magasabb monoblokk miatt.
Most egyébként 26" kerékkel és telóval használom a bicót. Csak sikerült nagyon olcsón vennem egy 29" telót, és nem akartam kihagyni.
A 29" telót viszont beszerelem, mert a bicajom monoblokk magassága alacsony, és ennek a 29" telónak kb. max 2 cm-el magasabb a beépítési magassága.
Nagy az állatkert csak alacsony a kerítés! :D
Velocipéd apuka, monti anyuka, ez lett a zabigyerek, ouch.
Viszont tetszenek látni miről beszélek: a gyári kiépítés rövid (meg 0) stucnival dolgozik. Pedig ez gyári vázgeo. Így nyertek vissza irányíthatóságot (ugyanis a stucni hosszával megint csak fordítottan arányos a fordulékonyság). A kormány szélessége szintén befolyásoló az egyenletben, persze mindenki szeretné a szélesebbet, csakhogy az ismételten lassítja a fordulást.
Túránk végére értünk, ha Móricka ábrába akarjuk rajzolni egy gépen az irányíthatóság tuningolását, akkor kb a következő hozzávalókkal lehet dolgozni: fejcsőszög, stucnihossz, kormányszélesség. (Bonustrack összetevő: villamerevség. Aki végiggondolja, rájön, hol, miért, mennyire..)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!