Mivel tud többet egy 3,5 milliós outi egy 5-600 ezresnél?
A drágább alkatrészek könnyebbek, finomabb a működésük, precízebbek, általában nem Kínában készülnek és kisebb darabszámban. A DuraAce/XTR Japánban készül és az alkatrészek tartalmaznak kerámiát, titániumot és a fejlesztőmérnökök bérét. Ezek képviselik a csúcskategóriát, ami a versenysportra van kihegyezve, ahol századmásodperceken is sok múlik. Szerintem egy 3milliós biciklivel nem leszel érezhetően jobb, mint egy 6ezressel. Neked, a vásárlónak kell döntened, hogy megéri-e a különbözet azért az érzésért, hogy ennél jobbat jelenleg nem lehet kapni a piacon. Ja, és igen, a karbon is drága, gyártani is, és kisebb a darabszám, mint alunál.
Én ha pénznemszámít alapon vennék országútit, akkor vennék egy egy fullkarbon bringát Ultegra szettel, ami piros :) De minek, mert úgyse arra használnám, hogy a századmásodperceket meg a wattokat számoljam...
Hasonlattal válaszolnék.
Mi a különbség egy F1-es autó,és Lamborghini aventador között?
Ha nem versenyzel akkor nincs igazán értelme egy több millás bringának. Persze felszeretség stb terén jobb a drágább,de nem fogod érezni és többször kell szervizelni... is (és érdekelni sem fog) 300gramm plusz suly.
Mert amúgy a pl:az xtr az az xt "race" verzioja. (Orsz utihoz nem értek annyira) tehát ugyanaz csak kicsit könyebb (nincs rajta festes-20g +5000ft).
Az a 3,5millás bringa nem időfutam egyébként?
Ami polgári használatra hót fölösleges.Mert az aztán az abszolúte verseny bringa,annál versenyebb nincs.
Még a tdf-en is csak 3x veszik elő.
Csak az alkatrész-szettekről.
Meg kell próbálni egy Dura-Ace első váltóval és hajtóművel emelkedőn felfelé, nyeregből kiállva terhelés alatt felváltani nagytányérra, majd ugyanezt megpróbálni egy Tiagrával.
A tiagrának valószínűleg ez lesz az utolsó cselekedete életében, vagy maximum láncrecsegést érsz el, de váltást nem.
Szóval nem csak a grammokról szól (persze benne van az is), hanem a durva terhelések alatti megbízható működésről is.
A Dura-Ace vs. 105 felvetés viszont jogos. Ott tényleg nem sok különbség van a grammokon kívül, pontosabban ami ezen kívül van, azt csak egy touros profi fogja érezni, mi pór halandók nem. :)
Egy profi versenyzésre szánt fék- és váltószettnél nagyon fontos, hogy pl. a fékezésekbe, váltásokba mennyi kézerőt kell a versenyzőnek beleadnia, egy emelkedős-lejtős etapon több százat váltanak, ha a kezük elfárad, az az összteljesítményt is rontja, a váltássebességek lassulásával is időt veszthetnek stb.
Ezeket az apró különbségeket egy Dura-Ace meg egy 105 közt szerintem csak egymás mellett kattogtatva lehet megérezni, olyan kicsi különbségek.
De amikor egy Tour győzelem több mint ezer km-en másodperceken múlhat, akkor ilyesmi is számít.
A hobbibringásnak mindez lényegtelen.
Hobbi használatra egy DI2 olyan, mint a Bentley-t még learanyoztatni: mert megtehetem.
A carbon könnyü,de érdekes modon a bringa ipar inkább azért szereti mert merevebb,ugyanakkor megfelelő szál irányokkal kényelmesebb konstrukcio hozható össze belölle mint aluból. Acélról itt ne is beszéljünk.
De ha nagyon odabaszós bringát akarsz akkor a titán váz az nagykirály,csak vegyük azt hogy tovább birja mint te.
A magasperemes felni lényege hogy jobb aerodinamikát biztosit pláne kard küllökkel. Az is egy bitang merev konstrukcio.
Egy jó aero vázzal talán még hobbi szinten is érezhető különbség van közte es egy mezei kerék-váz kombinácio esetén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!