Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mivel tud többet egy 3,5...

Mivel tud többet egy 3,5 milliós outi egy 5-600 ezresnél?

Figyelt kérdés
Országúti bringát szeretnék vásárolni, MINŐSÉGIT, nagyon kihasználnám, ugyan eszemben sincs versenyekre járni vele, csak magamból kihozni a maximumot és állandó kihívás elé állítani magamat. Kicsit se sajnálom rá a pénzt, de tudni akarom miért kerül az egyik ennyibe a másik annyiba. Persze tudom, hogy lehet kapni váltót 20 ezerért is meg 200ért is, meg a többi alkatrész között is ég és föld a különbség ár szempontjából, de mivel jobb egy dura-ace mint egy 105ös például? Kérdezem ezt úgy, hogy van egy 145ezres alap felszereltségű és egy 830ezres elég komoly mtb-m, és sok különbséget nem érzek a fékerő és a váltás terén, pedig a drágát elég komoly cuccokkal szerelték. Inkább arról lenne szó, hogy a 3,5 millás outi a súlymániásoknak van, akik ennyit fizetnek érte, hogy pár grammal könnyebb bringát kapjanak? vagy a karbon váz dobja meg ennyire az árat?

2017. jún. 26. 16:39
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

A drágább alkatrészek könnyebbek, finomabb a működésük, precízebbek, általában nem Kínában készülnek és kisebb darabszámban. A DuraAce/XTR Japánban készül és az alkatrészek tartalmaznak kerámiát, titániumot és a fejlesztőmérnökök bérét. Ezek képviselik a csúcskategóriát, ami a versenysportra van kihegyezve, ahol századmásodperceken is sok múlik. Szerintem egy 3milliós biciklivel nem leszel érezhetően jobb, mint egy 6ezressel. Neked, a vásárlónak kell döntened, hogy megéri-e a különbözet azért az érzésért, hogy ennél jobbat jelenleg nem lehet kapni a piacon. Ja, és igen, a karbon is drága, gyártani is, és kisebb a darabszám, mint alunál.

Én ha pénznemszámít alapon vennék országútit, akkor vennék egy egy fullkarbon bringát Ultegra szettel, ami piros :) De minek, mert úgyse arra használnám, hogy a századmásodperceket meg a wattokat számoljam...

2017. jún. 26. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszod, még párszor átnyálazom a választékot :) Én se számlálnám a wattokat, meg pedálcsapásszámot meg ilyeneket, de azért meg akarom jutalmazni magam valami jóval amire büszke lehetek :D azt se mondanám, hogy nem számít a pénz, mert nem végtelen a keret, de ezen nem fogok spórolni, inkább akkor várnék egy kicsit, hogy a lehető legjobbat vegyem. Cannondale SuperSix EVO-t alkalmam volt kipróbálni, eladó, SRAM red szettes full karbon, (bátyámé amúgy) csak el akarja adni, lehet családban marad.
2017. jún. 26. 17:23
 3/7 anonim ***** válasza:

Hasonlattal válaszolnék.

Mi a különbség egy F1-es autó,és Lamborghini aventador között?


Ha nem versenyzel akkor nincs igazán értelme egy több millás bringának. Persze felszeretség stb terén jobb a drágább,de nem fogod érezni és többször kell szervizelni... is (és érdekelni sem fog) 300gramm plusz suly.

Mert amúgy a pl:az xtr az az xt "race" verzioja. (Orsz utihoz nem értek annyira) tehát ugyanaz csak kicsit könyebb (nincs rajta festes-20g +5000ft).


Az a 3,5millás bringa nem időfutam egyébként?

Ami polgári használatra hót fölösleges.Mert az aztán az abszolúte verseny bringa,annál versenyebb nincs.

Még a tdf-en is csak 3x veszik elő.

2017. jún. 26. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a te válaszodat is. Nem időfutam, de láttam olyat is használtan 1,2 milláért, amit a tour de france-on vagy a giro-n használtak max 200 km-n. Akkor inkább beérem az Aventadorral :D
2017. jún. 26. 20:58
 5/7 Wadmalac ***** válasza:

Csak az alkatrész-szettekről.

Meg kell próbálni egy Dura-Ace első váltóval és hajtóművel emelkedőn felfelé, nyeregből kiállva terhelés alatt felváltani nagytányérra, majd ugyanezt megpróbálni egy Tiagrával.

A tiagrának valószínűleg ez lesz az utolsó cselekedete életében, vagy maximum láncrecsegést érsz el, de váltást nem.

Szóval nem csak a grammokról szól (persze benne van az is), hanem a durva terhelések alatti megbízható működésről is.


A Dura-Ace vs. 105 felvetés viszont jogos. Ott tényleg nem sok különbség van a grammokon kívül, pontosabban ami ezen kívül van, azt csak egy touros profi fogja érezni, mi pór halandók nem. :)

Egy profi versenyzésre szánt fék- és váltószettnél nagyon fontos, hogy pl. a fékezésekbe, váltásokba mennyi kézerőt kell a versenyzőnek beleadnia, egy emelkedős-lejtős etapon több százat váltanak, ha a kezük elfárad, az az összteljesítményt is rontja, a váltássebességek lassulásával is időt veszthetnek stb.

Ezeket az apró különbségeket egy Dura-Ace meg egy 105 közt szerintem csak egymás mellett kattogtatva lehet megérezni, olyan kicsi különbségek.

De amikor egy Tour győzelem több mint ezer km-en másodperceken múlhat, akkor ilyesmi is számít.

A hobbibringásnak mindez lényegtelen.

Hobbi használatra egy DI2 olyan, mint a Bentley-t még learanyoztatni: mert megtehetem.

2017. jún. 27. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Értem :D Az én életem nem másodperceken fog múlni, inkább beérem egy olcsóbb, 105 vagy ultegra szettessel. használtan már egész olcsón lehet kapni, ahogy nézegettem. Köszönöm, maradéktalanul válaszoltatok a kérdésemre, de ha még figyeli valaki a kérdést, akkor még az lenne a kérdésem, hogy érdemes (full)karbon bringára törekedni? Már írtam, hogy kipróbáltam bátyámét, de csak boltba mentem vele, párszáz méterre. Most a karbon az új divat, de aki ilyet használ, milyen különbségeket érez, mondjuk egy alu, vagy egy cromo vázas között? Illetve vannak ezek a magas peremes karbon felnik, van, hogy 100-200ezer forintot is rátesznek a használt bicikli árára, ha olyannal szeretnéd elvinni. Az mitől olyan jó, hogy ennyit ér? Gondolom az is profi sportban érezteti inkább a hatását, vagy egy elszánt hobby bringás is érezheti a pozitív hatását? Köszi, ha ezekre a kérdésekre is választ kapok :) A lehető legjobb bringát szeretném választani, de nem rongyrázás céljából, tehát felesleges csicsára nem akarok költeni, csak amit ki tudok használni.
2017. jún. 27. 15:06
 7/7 anonim ***** válasza:

A carbon könnyü,de érdekes modon a bringa ipar inkább azért szereti mert merevebb,ugyanakkor megfelelő szál irányokkal kényelmesebb konstrukcio hozható össze belölle mint aluból. Acélról itt ne is beszéljünk.

De ha nagyon odabaszós bringát akarsz akkor a titán váz az nagykirály,csak vegyük azt hogy tovább birja mint te.


A magasperemes felni lényege hogy jobb aerodinamikát biztosit pláne kard küllökkel. Az is egy bitang merev konstrukcio.

Egy jó aero vázzal talán még hobbi szinten is érezhető különbség van közte es egy mezei kerék-váz kombinácio esetén.

2017. jún. 27. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!