Agyváltó vagy sima váltó a jobb igazán nagy távolságokra?
Hol jelent 5 kiló plusz súlyt egy váltórendszer a fixiez képest? Sehol, a közelében sem.
Van aki az Alpokba is egysebességessel ment, de kizártnak tartom, hogy neked menne, mikor ilyen kérdést teszel fel.
Én több ezer, akár tízezer kilométeres túrára csak agyváltós biciklivel indulnék el, abból is egy jobb fajtával (pl. Rohloff). A váz legalább ennyire fontos szempont. Ajánlott az acélváz, mert bárhol javítható. Schwalbe Marathon külsők (számíts rá, hogy iszonyú nehezek lesznek). Csomagtartó előre-hátra, sárvédők, dinamós lámpa elől-hátra. Koskormány, vagy ergonomikus kormány, esetleg könyöklő. Tárcsafék felejtős. Lakat, pumpa, kulacstartók. Mire mindent szépen összeadsz, 20 kiló körül fog járni a biciklid. Ergo felejts el a fixit, meg hogy az kijön 7-8 kilóból.
Persze ha ez az európai túra valójában úgy nézne ki, hogy felszállsz egy vonatra, leszállsz valahol, tekersz kicsit, aztán újra vonat, akkor sok mindent el lehet hagyni és bevállalható karbantartásigényesebb alkatrészekkel is.
Zita és Árpi a Föld körüli útjukon Rohloffot használtak. Minden kontinensen ment bele pár csepp olaj oszt'jónapot. Ezt csináld meg láncváltóval!
A tömeg kérdése ugye csak vicc? Egy hosszabb túrára szükséges csomagok pár tíz kilójával szemben mekkora jelentősége lehet annak a fél kilónak, amivel nehezebb a kerékpár? És különben is: versenyen még elhiszem, hogy minden gramm számít, de a túrán nem hiszem, hogy akkora katasztrófa, ha pár másodperccel tovább tart...
Ha végig akarod biciklizni Európát, akkor úgyis egy csomó cuccot fogsz vinni magaddal, teljesen lényegetelen a váltó súlya. De amúgy se sokat számít az az 1-2kg (és nem 5).
Mivel egy medencében élünk, muszáj lesz hegyes tájakon is tekerned. Tehát lesznek nagy lejtők és emelkedők is, elég kevés lenne 3 fokozat. Amúgy +1 a Rohloff váltóra, csak kár, hogy rohadt drága.
Ez a kerdes,meg egyaltalan ez az egesz amit itt vazoltal annyira komolytalan hogy arra nincsenek szavak......
Európa túráról beszélünk,és akkor a súly a legfontosabb ami miatt neked 2 sebesség is elég stb.......
Ugy őszintén,te bicikliztél már valaha a sarki zöldségesen túl is?
A téma realitását nem nézve, én azért megnézném, ki az ,aki az út szélén megszögel egy bexart agyváltót.
Egy láncváltósnak meg szinte nincs házilag szerelhetetlen eleme.
Köszönöm a válaszokat, főleg az utolsót :)
Nem az a kérdés, hogy mennyire komolytalan vagyok, hanem hogy érdemes-e, utolsó jól látta (pl javítás szempontjából) egyébként nem többszázezres nagyságrendre kell gondolni felszerelésileg, szépen lassan, napi 50 kilóméterenként gondoltam a tekerést. Nem apuci másfélmillás bringájával tekerném le fényes popóval, nem úri igényekhez akarok igazodni. Arról van szó, kell neki egy "kis" karbantartás és a kazettásra vagy fix/ss-re cserélés (utóbbi inkább kilőve :D ) cserélés "szinte ingyen" lenne. Akkor átfogalmazom a kérdést, ha ingyen választhatok: 2es agyváltó+7-es racsnis vagy 7-es kazettás akkor melyik a jobb? (Főleg karbantartás szempontjából) És félre értés ne essék, olyan lehetőség nincs, hogy egy tizenvalahány sebességes agyváltóra cseréljem. A lehető legkevesebből akarok utazni, azért megyek biciklivel. Esetleg ha mindenki az agyváltót mondja, tudnátok ajánlani egy megfizethető árú agyváltót?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!