Ha egy idő után a sok használattól meglazulnak a bicikli részei azt magamnak kell meghúzni (stabilizálni) vagy el kell vigyem majd egy szervizbe?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha meg tudod csinálni, akkor megcsinálod. Ha nem, akkor elviszed szervizbe.
De miért akarsz állandóan fel és le menni a járdán?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Lehet olyan helyzetbe kerülni amikor nincs a közelben szerviz, magadra vagy utalva.Legjobb lenne ha a bicaj szerelést-karbantartást-beállítást magad csinálnád.
Mindig folyamatosan ellenőrzött állapotban lenne a kerékpárod ha részletesen ismernéd az alkatrészeket, és időben észrevennéd ha valami lötyög-szorul-hibás stb.
Na persze egy hátsó rugóstagot vagy teleszkópvillát nem mondom hogy ess neki szétszedni így minden gyakorlat nélkül.
Járdaszegély le-fel. Meg kell tanulni óvatosan letenni-felemelni a kerekeket. Ha csak úgy nekicsapódsz a járdaszegélyeknek akkor előbb utóbb sok javítanivalód lesz.
Felfelé menet megemeled az első kereket , mikor az már fent van és odaér a hátsó akkor előredőlsz hogy a testsúlyod az elsőn legyen és a hátsó minimális terheléssel jöjjön fel a padkán. Az első fékkel ilyenkor segítheted a bringa hátuljának emelését. Egy kis gyakorlás után nulla odacsapódással tudod abszolválni az akadályokat.
Padkáról lefelé a lábad a csillapítás .Kicsit behajlított térdel gurulj le . Úgy érkezz mintha bicaj nélkül ugranál le valahonnan. Ezzel sokkal kisebb erőhatás éri a kerékpár alkatrészeit .
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A kerékpáron elég sok csavar van, amit nem SZABAD meghúzni, mert beállító szerepe van. Szóval igen, mindent lehet rajta házilag szerelni, de megfelelő alapismeretekkel.
Van youtube-on is sok jó videósorozat kerékpár karbantartásról, ezeket nézegesd meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!