Hogyan kössem ki a kerékpáromat, hogy ne tudják ellopni?
Nem védelmi tippeket akarok adni, csak elmesélem egyik barátom történetét...
Volt a komának egy érdekes biciklije. Kissé trükkösen lehetett menni vele. A kecskeszarvas kormánya fel/le lifegett, mert folyton meglazult a rögzítő csavarja. Oldalra túl hirtelen mozdulatnál szintén befordult - ugyan ezért. Ennyi azonban nem volt elég a jóból, a lánc is szalajtott időnkét másfél hajtókarnyi fordulatot. Ezt a lehető leváratlanabb pillanatokban tette persze.
Ehhez jött, hogy az ülés is hasonló heurisztikákat mutatott. Fel/le/körben egyaránt önbeállós volt, de ez is csak hirtelen mozdulatra lépett működésbe.
A fentieket leszámítva kinézetre egy teljesen átlagos, sőt, talán kissé mutatósabb a bringa. Amíg valaki nem ült fel rá, símán megvásárolta volna. - Na utána semmi pénzért...
Haver viszont tökéletesen megtanult menni ezzel a fém szörnyeteggel. Sokadik alkalommal betért fél órára vigadni egy közeli kocsmába. Az ital a szokásos népipari pancsolmány volt, így első igazi meglepetése akkor érte, mikor látta, hogy "szeretett" bringájának hűlt helye. Kissé kábultan a szesz és az események nyomása alatt, - fejében az aláírt lemondó nyilatkozattal - bandukolva támolygott a haza vezető úton, mikor egy sarokkal odébb az út közepén meglátta kedvenc közlekedési eszközét a földön heverni. Lánca leesve, kormánya felfittyent, derékszögben elfordulva, ülésének eleje az égnek állt, 45 fokos szögben égnek ágaskodva, de semmi, ami egykét kéz és lábmozdulattal 2 perc alatt nem helyrehozható... A kormány felőli részen az úttesten egy kisebb vértócsa, benne vélhetően egy törött fog apróbb darabkája, illetve félméterenként a bringától távolodva egy-egy véres köpésnyom. Alighanem nyomolvasás nélkül is lekövethető lett volna Tolvaj Úr hazáig.
Haver nekünk a következőképpen rekonstruálta a történéseket:
"A tolvaj akkor követte el az első hibáját, mikor az én járművemet szúrta ki...
Felült rá. Eleinte szép nyugodtan tekerhette a bringát, mint a haver is menni szokott üzemszerűen vele. Gyanús lett volna, ha hirtelen felpattan és vad száguldozásba kezd. A saroknál azonban úgy gondolhatta, hogy a lebukás veszélye miatt alaposan rálép a pedálra. Vélhetően fel is állt a nyeregből, a kellő indító nyomaték kedvéért. Nos, itt követte el a második és egyben végzetes hibáját.
Az erős mozdulatra alighanem a pedál racsnizott egy jókorát. Ha állt rajta, akkor erős ütéssel koppanhattak nemi szerve és ülepének egyéb, lebegőpontos tartozékai
az ülésre. Az ülés ettől megbokrosodva égnek ágaskodott, a tolvaj hátracsúszott bele a csomagtartó rácsba.
Ettől a mozdulattól meglazult a kormány szarva és megemelkedett. Vélhetően ebbe verte bele a gyerek a fogsorát, ami a visszamaradt fog, vér, illetve szövetmintát eredményezte. Ekkor azonban még gurult a szekér, valahogy meg is kellett állnia és le is kellett feküdnie az aszfaltra. Ez úgy történhetett, hogy a tag ijedtében vadul kontrázni akart. Azonban a kissé már laza lánc a racsnizást követő hátramenettől leakadt a lánckerékről. Kézi fék nem lévén, ettől kománk igencsak megriadhatott. Lehet, hogy gyors oldalkormányzást kísérelt meg, amitől a lefittyent kormány derékszögben elfordult. Ekkor veszíthette el teljesen egyensúlyát és nyalhatott bele a cangámmal a flaszterba."
Hja, kérem ezt nevezik ám üzemi balesetnek! Nevetgélve találgattunk, hogy a nemi szerve felé kiálló kormány vajon okozott -e további sérüléseket, de erre vonatkozóan
nem álltak rendelkezésre hiteles adatok...
Pedig ez bizony megesett. Sajnálom hetes, hogy még a valóságnak se tudsz örülni. Pedig gyakran az élet írja a legjobb forgatókönyveket, nem az írók...
Amúgy ha további kételyeid vannak, itt kamerával dokumentált eseteket nézegethetsz és hitetlenkedhetsz:
https://www.youtube.com/user/tolvajkergetok
Hogy mi is lett velük? No, ez az amit nekem pl. igazán nehéz elhinni - pedig igaz...
Vidd magaddal mindenhova, akkor megmarad.. talán.
Egyébként nekem is lopták el szar biciklimet. A felvételen lehetett látni, ahogy meglepődött, hogy milyen rossz. Öröm volt nézni, ahogy cikázva kűzd vele
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!