Országútisok! Ti már estetek nagyot tekerés közben?
outizással együtt jár az esés...
aki még nem esett el outival az vagy nemrég óta outizik vagy havi 50km-ert teker vele....
Azért mert:
sokkal de sokkal gyorsabb mint egy sima bringa, tehát minden sokkal gyorsabban történik
másrészt a virsligumik tapadása elég rossz egy montihoz képest..
én nem mentem gyorsan amikor estem, olyan 25-30 között
koskormány: alsó fogásban jobb kézzel lenyúltam a nadrágzsebemhez megnézni hogy megvan-e a teló
egy pillanat figyelmetlenség, az első kerék leugrott az útról
kb. 1cm-ert ugrott a murvára de úgy kiment mint az állat és a bal könyökömmel belekönyököltem egy kátyúba...
csodálkoztam, hogy nem tört el de háromszorosára dagadt a könyököm :)
úgy néztem ki mint popeye.
Egyszer esős időben dombról lefele kanyarban ráültem a vázra nehogy kimenjen az első kerék, az egyik kanyarban akkorát faroltam mint állat, majdnem megelőzött a hátsó kerék...
nem estem el de nagyon-nagyon necces volt, mellette meg betonárok végig
megszoktam, hogy a túrabringámon lévő 1.75-ös gumi tapad mint a barom aszfalton, de még murván is lehet vele kicsit bátorkodni...
bezzeg azzal nem estem el szerencsére sosem :D
ja egyszer meg elszakadt a hátsó fékbowden az outin és majdnem nekimentem a falnak :)
"sokkal de sokkal gyorsabb mint egy sima bringa, tehát minden sokkal gyorsabban történik"
Hát ez igaz, főleg egy jó kis szerpentinen lefelé, ahol az autó a lassabb nálam.
"másrészt a virsligumik tapadása elég rossz egy montihoz képest.."
Nono. A xar gumi az xar gumi. Tiszta meleg bitumenen egy jó verseny conti vagy Michelin gumi 45 fok alá dönthető, a tapadása olyan, mint a superbike-oké, szóval a monti gumik közelébe sem érnek ennek.
Volt, hogy víz- és homokátfolyáson megcsúsztam kanyarban, de kb. 15 év versenyzés és összesen kb. 28 év országúti tekerészés alatt egyetlenegyszer sem csúsztam ki esésig kanyarban.
Jó az a virsligumi.
"koskormány: alsó fogásban"
Erre a rutinos versenyzők vetemednek, az igazi stabil fogás egy pisztolymarkolat-fogás a fékkar tövénél. Főleg, hogy onnan stabil a fékezésed is.
Amíg versenyeztem, a szerpentines lejtőzésnél tojásülés, kormány a tövénél, stucninál, alulról fogva. Most, hogy kijöttem a rutinből, meg sem merném próbálni.
"Egyszer esős időben dombról lefele kanyarban ráültem a vázra nehogy kimenjen az első kerék"
Na akkor tapasztaltad, hogy nem jó taktika. Országútis, előredőlt pózban elég korrektül középen van a súlypont, főleg döntött kanyarban nem kéne módosítani.
"ja egyszer meg elszakadt a hátsó fékbowden az outin"
Sajnos ez a betegség jellemző volt a régi fajta külső bowdenes fékkarokra meg a sima egytengelyes patkókra.
Amióta kéttengelyes patkókat és rejtett bowdenes fékkarokat használok (kb. 25 éve), egyetlen bowdenszakadásom sem volt.
Visszatérve a kérdésre, sajnos nagy hemper nekem is volt. Csodás módon sosem versenyen, bár egyszer majdnem, 65-70-es bolyozás közben volt előttem egy tömegbukta, mai napig nem tudom, hogyan úsztam meg, áthajtottam egy felbukott bringán is.
Viszont sima edzőtekerés közben pattantam le satufékező haver hátáról, a murván hemperegve álltam meg a kb. 45-ös tempóról egy fába csapódva, azóta porcleválásos mindkét térdem. A fél hátamról kopott le a bőr, még félévre rá is jött a murva a bőröm alól.
Nekem montin volt nagy nyekk. 96-os esztergomi CC OB. Ötvenes tempóban előreszaltó, jobb vállamban összes ínszalag szakadt.
Akkor döntöttem úgy, hogy a MTB arad túrahobbi, jó nekem az oúti versenyzés önmagában.
:D
Én minden országútisnak nagyon erősen javaslom a fékváltókart, a vázváltókarhoz kotorászás elég gyakori esés ok tud lenni. Olyankor elég egy gyűrődés a bitumenen vagy elnézett csatornafedő, gödröcske.
A folyamatos fékkarfogás elég sok gikszert ki tud védeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!