Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Országútisok! Ti már estetek...

Országútisok! Ti már estetek nagyot tekerés közben?

Figyelt kérdés

2017. ápr. 2. 11:19
 1/7 anonim ***** válasza:
62%

outizással együtt jár az esés...

aki még nem esett el outival az vagy nemrég óta outizik vagy havi 50km-ert teker vele....

2017. ápr. 2. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Persze. Többször is. Két bukósisak bánta...
2017. ápr. 5. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
De miért járna együtt? Szerintem max. a versenyzéssel jár együtt az esés, de ha valaki csak egyedül tekerget vele, mitől kéne mindenképp elesnie? Én bárkit ismertem a környezetemben (velem együtt), nem nagyon voltak esések, max. ha nagyon béna és figyelmetlen volt az illető. Ti hogy estetek el?
2017. ápr. 6. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Azért mert:

sokkal de sokkal gyorsabb mint egy sima bringa, tehát minden sokkal gyorsabban történik


másrészt a virsligumik tapadása elég rossz egy montihoz képest..


én nem mentem gyorsan amikor estem, olyan 25-30 között

koskormány: alsó fogásban jobb kézzel lenyúltam a nadrágzsebemhez megnézni hogy megvan-e a teló

egy pillanat figyelmetlenség, az első kerék leugrott az útról

kb. 1cm-ert ugrott a murvára de úgy kiment mint az állat és a bal könyökömmel belekönyököltem egy kátyúba...


csodálkoztam, hogy nem tört el de háromszorosára dagadt a könyököm :)

úgy néztem ki mint popeye.



Egyszer esős időben dombról lefele kanyarban ráültem a vázra nehogy kimenjen az első kerék, az egyik kanyarban akkorát faroltam mint állat, majdnem megelőzött a hátsó kerék...

nem estem el de nagyon-nagyon necces volt, mellette meg betonárok végig


megszoktam, hogy a túrabringámon lévő 1.75-ös gumi tapad mint a barom aszfalton, de még murván is lehet vele kicsit bátorkodni...

bezzeg azzal nem estem el szerencsére sosem :D


ja egyszer meg elszakadt a hátsó fékbowden az outin és majdnem nekimentem a falnak :)

2017. ápr. 6. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
B**szki, azért vigyázz magadra, ha így folytatod lassan meghalsz... De amiket írtál sztorik is ált. vakmerőség, figyelmetlenség következményei. Tehát ha nem megy az ember extrém gyorsan, extrém időbe, vagy nem nyúlkál ide-oda, figyel, koncentrál, akkor szerintem oda lehet szorítani az esések gyakorikságát, mint az autóval való karambolozásokét (persze a kis koccantásoktól a legnagyobbig), annál aki azzal jár, legalábbis én így tapasztaltam. Nekem is az volt a tapasztalatom, hogy legutóbbi bukás amit láttam (konkrétan mögöttem történt), 4en bringáztunk, az egyik zöldfülü nem fogta rendesen a kormányt, már nem tudom miért valamiért csak tartotta (de ő előtte már egyedül az oszlopnak is nekiment és hasonlók), és erre rá eltalált egy kátyút, így keresztbeállt a kormány, és mint a bowling golyó kiütötte a mellette haladót. Ja és még utána a másik szintén elvetemeült delikvens az orrom előtt ment be az árokba, mert azt hitte 35el be tud menni egy olyan kanyarba, ami alapból éles volt, majdnem visszafordító és mellette még trükkös is. Én még mögötte haladtam, de mégsem követtem le, végignéztem, ahogy egyenesen bemegy az árokba. Szóval aznap csak én maradtam talpon, de én egyébként se nagyon estem egész életem során, egyszer volt hogy a Városligetbe egy éles kanyarba elestem, de csak azért mert valami tükörsima időfutamgumi volt rajta, és ahhoz képes túl bedöntöttem, amúgy nem estem volna el. Azóta nem is döntöm be még annyira se. Lehet túl óvatos vagyok, ezért nem esek el, de jobb az elővigyázatosság, és fontos a figyelem. Pedig amúgy nem is vagyok ügyes bringás, csak tudok gondolkodni :D. De ne vegyétek ezt magatokra, azon túl is el lehet persze esni, nem mondom, hogy bénák vagy hülyék vagytok, én biztos rosszabbul bringázok, mint itt sokan, csak mondom, hogy ehhez képest még meg is lepett mennyire elkerültek a bukások. Az viszont tény, hogy a profi karrierben nem lehet kikerülni, ha előtted elesnek 60-al, vagy mezőnybukás van, visz az mindenkit. Meg olyan is volt már, hogy a motoros kaszált el valakit, vagy beleszálltak, mint ahogy az én esetembe is ugye volt egy tehetetlen fél.
2017. ápr. 7. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Wadmalac ***** válasza:

"sokkal de sokkal gyorsabb mint egy sima bringa, tehát minden sokkal gyorsabban történik"

Hát ez igaz, főleg egy jó kis szerpentinen lefelé, ahol az autó a lassabb nálam.

"másrészt a virsligumik tapadása elég rossz egy montihoz képest.."

Nono. A xar gumi az xar gumi. Tiszta meleg bitumenen egy jó verseny conti vagy Michelin gumi 45 fok alá dönthető, a tapadása olyan, mint a superbike-oké, szóval a monti gumik közelébe sem érnek ennek.

Volt, hogy víz- és homokátfolyáson megcsúsztam kanyarban, de kb. 15 év versenyzés és összesen kb. 28 év országúti tekerészés alatt egyetlenegyszer sem csúsztam ki esésig kanyarban.

Jó az a virsligumi.


"koskormány: alsó fogásban"

Erre a rutinos versenyzők vetemednek, az igazi stabil fogás egy pisztolymarkolat-fogás a fékkar tövénél. Főleg, hogy onnan stabil a fékezésed is.

Amíg versenyeztem, a szerpentines lejtőzésnél tojásülés, kormány a tövénél, stucninál, alulról fogva. Most, hogy kijöttem a rutinből, meg sem merném próbálni.


"Egyszer esős időben dombról lefele kanyarban ráültem a vázra nehogy kimenjen az első kerék"

Na akkor tapasztaltad, hogy nem jó taktika. Országútis, előredőlt pózban elég korrektül középen van a súlypont, főleg döntött kanyarban nem kéne módosítani.


"ja egyszer meg elszakadt a hátsó fékbowden az outin"

Sajnos ez a betegség jellemző volt a régi fajta külső bowdenes fékkarokra meg a sima egytengelyes patkókra.

Amióta kéttengelyes patkókat és rejtett bowdenes fékkarokat használok (kb. 25 éve), egyetlen bowdenszakadásom sem volt.


Visszatérve a kérdésre, sajnos nagy hemper nekem is volt. Csodás módon sosem versenyen, bár egyszer majdnem, 65-70-es bolyozás közben volt előttem egy tömegbukta, mai napig nem tudom, hogyan úsztam meg, áthajtottam egy felbukott bringán is.

Viszont sima edzőtekerés közben pattantam le satufékező haver hátáról, a murván hemperegve álltam meg a kb. 45-ös tempóról egy fába csapódva, azóta porcleválásos mindkét térdem. A fél hátamról kopott le a bőr, még félévre rá is jött a murva a bőröm alól.

Nekem montin volt nagy nyekk. 96-os esztergomi CC OB. Ötvenes tempóban előreszaltó, jobb vállamban összes ínszalag szakadt.

Akkor döntöttem úgy, hogy a MTB arad túrahobbi, jó nekem az oúti versenyzés önmagában.

:D

2017. ápr. 11. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Wadmalac ***** válasza:

Én minden országútisnak nagyon erősen javaslom a fékváltókart, a vázváltókarhoz kotorászás elég gyakori esés ok tud lenni. Olyankor elég egy gyűrődés a bitumenen vagy elnézett csatornafedő, gödröcske.

A folyamatos fékkarfogás elég sok gikszert ki tud védeni.

2017. ápr. 11. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!