Mikor érdemes kerékpárt venni? (Ár szempontjából. )
Most, hogy jön majd a jó idő, feljebb vagy lejjebb mennek majd az árak?
Esetleg ha valaki tud most valami jó akciót 50-60 ezer körül... :)





Bianchi oria csöves caurus 907em van, az eredeti 500ex szettet tavaly cseréltem használt dura ace-re... azért van ilyen bringám amit a kérdező is említett mert nem mindenki milliomos...
Kevesebb mint 8 óra alatt kerüljük a balatont haverokkal bolyban... van köztünk olyan is, aki 1.5milliós gépen lovagol... és nem én hátráltatom a népet.
Tehát igen az olasz turiból szedett csótánnyal pont ugyan úgy lehet haladni...










Szia, ha sikerül a Decathlon-ban akciósan kifognod, akkor a B'TWIN Rockrider 520 jó kiindulási alap lehet (jelenleg 90k huf, akciósan simán lehet 60 körül az ára). Tavasszal és ősszel is szoktak akciók lenni (nagyjából ugyanakkora mértékű) és a B'TWIN 90-100k huf-ért jobb, mint a Hervis x-fact-ja ugyanennyiért (az x-fact tele van ennyi pénzért névtelen vacak alkatrészekkel).
Az általános tanács viszont a következő: 90-100k huf teljes vételár körül kezdődnek azok a bicajok, amiket már érdemes lehet (de nem biztos, hogy kell) megvenni. Ennyi pénzért viszont csak olyat szabad megvenni, ami:
- merev vázas (maximum van első telója, de ez jó ha 2-3 centit mozog ténylegesen, viszon nem igazán növeli a használati élvezetet (sőt, sokkal inkább rontja))
- Shimano/Sram alkatrészekkel szerelt
- V-fékes (az ebben a kategóriában kapható tárcsafékek használhatatlanok és egy másik fontos alkatrészen kell, hogy megspórolják az árát), lehetőleg a teljes fékrendszer fém legyen, a gagyi műanyag fékkarok pillanatok alatt eltörnek.
Ha szükség van a tárcsafékre is, akkor ezek már egyből 150-160 ezres ársávban kezdődnek (de itt még szigorúan mechanikus csodák vannak csak, viszont ezek nem fogják beváltani a tárcsafékhez fűzött reményeket).
Természetesen ha a bicaj műszaki állapotát évekig fenn szeretnéd tartani, akkor éves szinten 10-15 ezer forint-os alkatrész költséggel kell számolni (ha nem magadnak csinálod, akkor + szerelési költség). Ez magában foglalja a hajtókarok cseréjét, lánccserét, lánckeréksor cserét, monoblokk cserét, fékpofák cseréjét és a bowdenek cseréjét. Természetesen ez használattól függően változhat +- irányba, de átlagosan kb ennyi.
Az #5-ös hozzászóló egyébként a 180-250 ezres árral sajnos nem viccelt. Hervis-ben ezeket egy-egy akció keretén belül (érdemes törzsvásárlói kártyát kérni) akár féláron is meg lehet venni és ez már összehasonlíthatatlan egy fele ennyibe kerülő bicajjal.
A saját tapasztalatom a következő:
A 90-100 ezer forintos bicaj műszaki állapotát éves szinte 10-15 ezer forint fenntartani.
A 200-250 ezer forintos bicaj műszaki állapotát nagyjából kétévente 15-20 ezer forintból lehet fenntartani. Éves szintent tehát 20-25%-al olcsóbb a fenntartás és összehasonlíthatatlanul más műszaki színvonal. A 90-100 ezer forintos kategória kb kőbalta a 200-250 ezres kategóriához képest, akciósan viszont még nem a teljesen megfizethetetlen kategória (szerintem).





"Mellesleg évi 10.000ret tekerek... ha alattad 12 évet bírja egy karbon eredeti felszereltséggel... akkor te egy gyenge kezdő hobbibringás vagy akinek valaki sok pénzt rakott a zsebébe és kínodban nem tudod mire költeni... farokméregetést csinálsz még egy 50.000res biciklivásárlós kérdésből is..."
apa, na Te aztán tudod, gyenge kezdő?% hmm, az éi 15.000 km-emmel, valóban, tényleg az vagyok, eredeti felszereltséggel bírja, tudod, magam szerelem, kenem, stb, bírja az ne félj, nyilván télen nem használom, hülye is lennék, amúgy nem nem raktak sok pénzt a zsebembe, megdolgoztam érte papa, tudod mi az? 4 nyelven beszélek 2 diplomám van, majd ha ide eljutsz kis kancsó, akkor magyarázhatsz nekem dolgokról, jó?!
nem csinálok farokméregetést, csak megkímélem a kérdezőt, hogy vegyen egy ócska sz*rt amit aztán kivág a kukába és pokolba kíván, mert 50 km-t sem lehet menni vele anélkül, hogy ne azon kellene aggódnia, hogy kettétörik alatta, vagy atomjaira hullik...
a bringát pedig a forgalmazótól vettem anno kedvezményesen, tudod - ami neked valószínű nincs kedves irigy barátom /magyar mentalitás/- ezt úgy nevezik: kapcsolatok....





14 jókat ír de...
Tény hogy a 200-250ezres bringa éves karbantartása olcsóbb az árához viszonyitva de a cserére szoruló alkatrészek sokkal drágábbak.
Nem kel beszharni nem kell évente cserélni a fél bringát.
A hajtókar lánc lánckeréksor az egy nagyobb érvágás de ha nincs vele gond akkor 3-4évente elég cserélni,annyi idő (kilométer függő) allat kopik el.
Persze van amit évente kell/érdemes cserélni:bovden,bovden külső akár többször is Pl:fékpofa.
Ezek viszonylag olcsón meg uszhatók és tényleg egy árban vannak a 100 es a 250ezres bringán (kivéve tárcsafék pofa) is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!