Ha a kerékből egy küllő kiszakad, érdemes cserélni az összeset?
Hát elvileg nem, de jól át kell centrírozni, mert a küllőszakadás ütés, esés nélkül az egyenetlen feszítés jele.
Vagy a nagyon xar küllők jele.
Egy DT küllőt például előtt tépsz át a felnin, minthogy szakadjon, vagy letépi az agyról a küllőfuratos peremet.
Szóval azért abból nem lehet nagy baj, ha kap egy zsírúj komplett küllőzést a kerék, minőségi küllőkkel.
Csak hát annak azért ára van.
Miféle ára? :D
50 ft a dt küllő darabja. Azzal van valami baj? Vagy a 200 forintos dt küllő jó csak?
"50 ft a dt küllő darabja."
Oké. Mondjuk, hogy küllőanyával együtt annyi. Tényleg nem muszáj a 200 Ft-osat venni.
Hány küllős a kerék?
36?
Akkor csak a küllők 1800 Ft lesz.
Fűztél már kereket?
Mert ha nem és szervizre bízod, ANNAK bizony van ára.
Na, ha az megy, az már jó.
Ilyenkor érdemes teljesen fellazítani az egész kereket és nulláról újracentrírozni. Akkor fog a legkisebb eséllyel láncreakció-szerűen újra és újra elszállni egy-egy küllő.
Ha a centrírozás jól megy, a fűzés sem olyan borzalmasan nagy feladat.
Akár a másik kereket másolva (küllők befűzési sorrendjére, keresztezésekre ügyelve) meg lehet csinálni.
Szervizek igen változó árakkal csinálják, láttam én már kettőtől tízezerig (20 küllős karbon kerékre 20.000,- !) mindenféle árat.
"Ilyenkor érdemes teljesen fellazítani az egész kereket és nulláról újracentrírozni. Akkor fog a legkisebb eséllyel láncreakció-szerűen újra és újra elszállni egy-egy küllő. "
Mindig így szoktam csinálni :) Szépen sorban próbálok haladni, fél fordulatot húzni a küllőkre, hogy kisebb legyen feszültség.
Elvileg megvan a sorrendje, hogy melyik küllőt mikor kellene meghúzni, de ennek nincs nagy jelentősége, nem?
A küllőnként kis feszítéssel sorban körbejárás jó.
A hátsó keréknél először a lánckerék oldalt kell felfeszíteni és utána kezdeni a másik oldalt, akkor lehet szépen "tányérra húzni".
Az egyenletes felfeszítés amúgy új küllőkkel könnyű, de használtakkal már nem, mert az esetleges nyúlás miatt nem mérvadó, hány menet látszik ki az anyából.
Küllőfeszesség-mérőm nekem sincs.
Felfeszíteni, az kilazítást jelent?
Ezt az infót nem tudtam, köszi!
Tehát az összerakott hátsókerék fogaskeréksor oldali küllőit kell először teljesen kilazítani, összefűzésnél pedig fordítva? Szóval ha kilazítom a hátsókerék küllőit, először a fogaskeréksor oldali küllőket teljesen kilazítom, és csak utána nyúlok a másik oldali küllőkhöz? Összerakásnál pedig először teljesen meghúzom a fogaskeréksor oldali küllőket, utána a másik oldalt?
Szerintem most jól leírtam, hogyan NEM szabad csinálni :D
Ja, körülbelül. :D
A lelazítást érdemes szépen, oldalfüggetlenül körbe csinálni, nem mindent azonnal nullára, mert olyankor szokott egy másik szakadni.
A lánckerék oldalas dolog csak a feszítésre vonatkozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!