Ez lehetséges? Hogy tudnám megoldani?
Igazából ezeknek nem sok értelme van (index, féklámpa) biciklin, mert a közlekedés többi résztvevője nem fogja úgy értelmezni ezeket a jelzéseket, mintha egy motoron/robogón lenne. Továbbá nem is gondolom, hogy túlságosan üzembiztosak lennének.
A váltókaron meg nem látod, hogy hányasban vagy? Egyébként a Shimano-nak van a Flight Deck rendszere országútikra, ami az órán jelzi, melyik fokozatban vagy. Ennek az az értelme, hogy beállíthatod, hogy hány fog van egy fogaskeréken és abból az értékből és a sebességből számol az óra pedálcsapásszámot, nem kell hozzá külön érzékelő, de nem tudom, mennyire lényeges ez neked.
Az az érzésem, hogy olyan 14-16 éves lehetsz és érdekel a hobbielektronika, amit szeretnél a gyakorlatban is hasznosítani. Ilyen szempontból van értelme ennek a kísérletezgetésnek, hogy tapasztalatokat szerezz, de nem praktikus.
A helyedben én azon gondolkoznék, hogyan lehet házilag készíteni USB-töltőt, mert a kereskedelmi forgalomban kapható megoldások igen drágák.
Igen igazat ír az első. Attol hogy van indexed attol neked még biciklis módon kell jelezni a kanyarodási szándékod (kinyújtott kéz).
Spidometer :)
A váltók jelzik hogy hányadik fokozatban vagy. Kivéve a legfelsö kategória vagy valami nagyon vacak 100éves darab.
A shimanójak volt aksitöltös agydinamója szerintem ha neten keresel angolul akkor sikerrel jársz.
Kis cucc ami jelez ha behuzod a féket.mégis minek?ez bringa itt azért más helyzet mint egy autón hogy behuzva marad a kézifék. És mire haza érsz elgogy aztán elgurul ha lejtön parkolsz.
A dinamók váltóáramot generálnak a dinamós lámpákhoz, az elemes lámpa egyenárammal működik... Akármilyen bolti elem nem tölthető, annak akku a neve! Elemtöltésre külön dinamó kell, mert más technológia!
A váltókar mindig jelzi a fokozatot. (Kivéve pár nagyon drága és huszon éves.) Felesleges kiíratni pl. leddel, mert senkit nem érdekel és nem mond el semmit a te haladásodról a forgalomban.. Te meg amúgy is látod a karon!
Agydinamóhoz kapható usb-s akkutöltő aljzat. Kell is hozzá, mert a legtöbb agydinamó nem feszültség-szabályzott. A sima dinamó nem is dinamó, hanem generátor, nem egyenirányított és a feszültsége úgy mászkál fel-le, hogy elektronika legyen a talpán, ami lekezeli egy sima akkutöltő tápfeszültségre és -áramra.
Egy agydinamó és az ahhoz való első és hátsó lámpa megoldja a dolgot, mivel van bennük kondi vagy akku, megállás után is még percekig világítanak.
" Ilyet szeretnék rakni a váltóra, ami jelzi, h hanyasban vagyok."
Erre kár az elektronika.
Tegyél fel fokozatkijelzős váltókart.
A Shimano a felső kategóriás országúti fékváltókarjaiba szerel elektronikát, ami a km-órán kijelzi a fokozatot, de szerintem a te bringád nem ez a világ.
Csak némi pontosítás ide:"A dinamók váltóáramot generálnak a....."
A dinamó egyenáramot hoz létre, A váltóáramot a generátor generálja. Valódi dinamót már nem nagyon lehet találni. A mai kerékpárokon lévő áramfejlesztők már mind váltóáramú, tehát generátor üzemmóduak. A szakzsargonban mégis általánosan a dinamó megnevezés maradt meg. itt egy cikk róla: [link]
Hagyományos izzólámpás világításhoz mindkettő használható. Led világítás, akku töltése már igényel némi közbenső elektronikát. Na ehhez viszont már nem értek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!